8 de març 2016

CSITAL: Trobada Comarcal del Bages, Berguedà i del Moianès

El divendres dia 4 de març es va celebrar a Bagà la trobada comarcal de CSITAL Bages-Berguedà. L’acte va estar molt ben organitzat per la nostra companya Montse Carretero, Secretària-Interventora de l’Ajuntament, així com per les delegades del Berguedà, Susanna Espelt, i del Bages, Mariona Ribera i va comptar amb l’assistència de 18 companys i companyes.Ens varen acompanyar la Presidenta de CSITAL Barcelona, Maria Petra Saiz i el Secretari de la Junta, Josep Berdagué,  als quals agraïm molt la seva assistència en la trobada  i que sempre trobin el moment d’acompanyar-nos tot i  la feina del dia a dia i el desplaçament que han de fer.
L’acte es va iniciar amb una molt interessant visita guiada pel Bagà medieval, en la qual ens va acompanyar l’Il·lm. senyor Alcalde, Nicolás Viso i amb les amenes explicacions de la senyora Pilar Perdigó, treballadora de l’Ajuntament de Bagà, els quals varen tenir unes afectuoses paraules de record pel nostre company Jesús Ruiz Calvet del temps en que havia estat Secretari-Interventor de Bagà.
De la vista cal destacar la Baronia de Pinós, i les explicacions del rescat de l’Almirall Galceran de Pinós, amb la llegenda de les cent donzelles. També és de destacar la visita al museu càtar, amb referència  a la ruta dels homes bons. Per últim es va visitar l’Eglésia de Sant Esteve.
Desprès d’un àpat en un restaurant del poble, per la tarda, la Presidenta i el Secretari de la Junta, acompanyats de la delegada del Berguedà, Susanna Espelt, es varen desplaçar fins a Berga per  a  la signatura del conveni de col·laboració entre l’Agència de desenvolupament del Berguedà i CSITAL Barcelona per a establir acords en termes de formació. Per part de l’Agència varen signar el conveni el seu president, l’Il·lm. senyor David Font i Simon assistit pel secretari-interventor, senyor,  Gerard Sodevila i Freixa. L’objecte del coveni és establir el contingut de la col·laboració entre l’Agència i el Col·legi per la realització de diferents cursos de formació especialitzada en el marc de les accions formatives destinades a personal dels ens locals, especialment, i als electes que en formen part.
Desprès de la signatura del conveni es va celebrar ena roda de premsa amb mitjans de la premsa escrita de la Catalunya Central.
Aquí teniu un resum de les notes de premsa publicades:
La propera trobada se celebrarà al Bages i es preveu que l’organitzi la nostra companya del Consell Comarcal, Llum Bruno.











CSTAL:CAT