La jutgessa del Penal 2 de Manresa ha condemnat aquest dijous l’exalcalde de Moià Josep Montràs a nou mesos de presó per un delicte mediambiental. Segons la condemna, l’exbatlle va permetre l’abocament d’aigües residuals i industrials al Torrent de l’Ocella i aquestes van afectar greument l’ecosistema i la qualitat de l’aigua. El cas no ha arribat a judici perquè durant la vista prèvia, el ministeri fiscal, l’acusació particular, representada per l’Ajuntament, i la defensa han arribat a un acord. Després de reconèixer els fets, l’acord ha permès una reducció de la condemna dels tres anys que es demanava al principi a nou mesos. Tot i això, com que la pena no arriba als dos anys, Montràs no haurà d’entrar a presó. L’exbatlle també haurà de pagar una multa de 3.600 euros.