En una iniciativa de la Diputació de Barcelona, cadascun dels creadors de contingut, especialitzats en turisme gastronòmic i enoturisme, recorrerà una comarca i en faran difusió
La Ruta del vi DO Pla de Bages és un dels atractius que descobrirà Jordi Pey de @cuinateca / BAGES TURISME
David Bricollé
Manresa16 MAI 2025 16:38
Una desena de reconeguts influencers farà aquest cap de setmana una descoberta de les comarques de Barcelona per difondre'n els encants gastronòmics. Una acció impulsada per la Diputació de Barcelona. Així, Jordi Pey de @cuinateca descobrirà el Bages; Stefi i Andreu, la parella darrere de @inandoutbarcelona, s’endinsarà en el Moianès; Olivia Rubert, d’@olixfood, degustarà l’oferta de l’Anoia; i Núria Domènech @foodietourbcn farà ruta per Osona i el Lluçanès.
El tret de sortida del viatge és una trobada aquest divendres a la tarda al Time Out Market, on la cuinera Ada Parellada els donarà la benvinguda; des d’allà cadascun dels creadors de continguts sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els pròxims dies explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram. L’objectiu d’aquesta acció, impulsada sota la marca turística Barcelona és molt més, és difondre l’oferta enogastronòmica de les comarques de Barcelona i potenciar l’interès pel turisme gastronòmic de proximitat, aprofitant que Catalunya aquest any és Regió Mundial de la Gastronomia.
Jordi Pey de @cuinateca descobrirà el Bages: des de la masia Ca la Julita, a la Ruta del vi DO Pla de Bages, l’instagramer descobrirà la cara nord de Montserrat i la seva gastronomia, amb establiments com Can Ferreroles Nou (Castellbell i el Vilar), Cal Miliu (Rajadell) o La Barca de Monistrol de Montserrat; farà una ruta a peu pel Romànic montserratí visitant la Formatgeria Cal Pujolet, tastarà els vins DO Bages al celler Collbaix i viurà una experiència gastronòmica a la Granja Masiets i Perich.
Stefi i Andreu, els autors del compte @inandoutbarcelona, recorreran el Moianès, on gaudiran d’establiments com Cal Sabata i Ca La Tona, a L’Estany; Cal Forner, a Castellcir; la Fonda Safaja, a Sant Quirze; l’Hotel Urbisol, entre Moià i Calders, o El Floriac, a Collsuspina. La parella també coneixerà de primera mà explotacions de la comarca com Vall Llosana, que produeix vedella ecològica a Castellterçol; o la granja de cabres lleteres i formatgeria Alpines Les Feixes, a Moià. La Mina i el monestir de L’Estany, o l’agrobotiga Vermut Magadins Vell, de Moià, seran altres de les visites del cap de setmana.
Olivia Rubert, d’@olixfood, degustarà l’oferta de l’Anoia a través d’establiments com els restaurants Somiatruites i el Kubb, a Igualada; el NEAN de Capellades o Cal Noio, al Bruc; tastarà els vins del Celler Pla de Morei, a la Torre de Claramunt, i els olis de la Masia Can Farrés del Bruc. A més, descobrirà una de les cites de la temporada a la comarca: la Fira de la Margarida, a Santa Margarida de Montbui.
La instagramer Núria Domènech de @foodietourbcn gaudirà d’un intens cap de setmana que la portarà diumenge al Lluçanès amb la Ruta del Pa, una ruta turística agroalimentària que permet conèixer el camí del blat forment (una varietat de blat autòcton de la comarca) del camp a la taula, amb visites a Mas Terricabras (Oristà) i al Forns de pa Cal Pujals (Sant Boi de Lluçanès), a més d’un àpat al restaurant ca la Cinta de Sant Agustí de Lluçanès.
Els continguts generats pels 10 influencers serviran per inspirar i informar els potencials visitants de les comarques de Barcelona, destacant els principals esdeveniments i experiències gastronòmiques vinculades als productes locals, els vins i caves de les DO barcelonines. Alhora, l’acció vol visibilitzar l’oferta de turisme gastronòmic sostenible de la província, realçar els productes de temporada i la gastronomia de proximitat i incrementar el coneixement de les diferents DO vinícoles i els esdeveniments enogastronòmics de cada comarca.
16 maig 2025