Quim Pallàs és el creador de Lumnia, una plataforma que ofereix als estudiants la possibilitat de fer classes i exàmens de física, química i mates
Quim Pallàs és l'impulsor d'una nova eina que ofereix classes i exàmens virtuals de física, química i mates / OSCAR BAYONA
Laura Serrat
Manresa28 MAI 2025 6:26
Imagineu una plataforma que permet fer classes virtuals amb un professor creat a partir de la intel·ligència artificial i, alhora, practicar exercicis i simulacres d'exàmens per preparar les matèries de física, química i mates per a la selectivitat. Aquesta és la proposta de Quim Pallàs, un jove de 25 anys de Castellterçol que ha impulsat l'acadèmia virtual Lumnia amb l'objectiu de fer més accessible l'estudi. "Quan toca estudiar aquestes assignatures, tothom es posa les mans al cap. L'aplicació és una eina que pot servir als estudiants per personalitzar l'aprenentatge i avançar al seu ritme".
Pallàs explica que sempre ha estat "un gran apassionat" de les noves tecnologies. Després d'estudiar enginyeria química i estar un temps treballant al sector de l'automoció i de la indústria química, va decidir fer un gir i apostar per desenvolupar una eina educativa inspirada en la seva pròpia experiència. "Quan em vaig preparar per a la selectivitat, vaig veure que difícil era organitzar-se per estudiar aquestes matèries i em va quedar l'espina clavada de fer alguna cosa per intentar millorar-ho".
El procés per crear l'aplicació des de zero no va ser fàcil, tenint en compte que no tenia experiència prèvia en programació. "Tenia moltes idees, però no sabia per on començar". En aquest sentit, va ser completament autodidacte i es va formar a partir de cursos per internet i amb l'ajuda del ChatGPT. "He passat un any i mig formant-me i donant forma a l'aplicació".
El resultat és una plataforma que centralitza les classes, els exercicis i els exàmens. "La idea és que no calgui sortir de l'aplicació per estudiar". L'acadèmia virtual permet organitzar-se un programa d'estudi amb funcions complementàries, com per exemple, un temporitzador per cronometrar-se durant els exercicis o eines interactives que permeten aixecar la mà com si es tractés d'una classe presencial.
Tot i aquestes eines que simulen la realitat, Pallàs deixa clar que l'aplicació no busca substituir els professors. "Són eines diferents i complementàries. L'objectiu és democratitzar l'accés dels estudiants a aquest tipus d'eines i donar-los un cop de mà".
Tres setmanes després del llançament, assegura que l'acollida ha estat positiva. "El boca-orella funciona, ja tinc usuaris registrats i cada dia anem creixent". La seva idea és estendre la plataforma arreu del país i rendibilitzar-la. "La intenció és que no es converteixi en una acadèmia convencional amb tema preus, sinó que sigui una eina útil i accessible per a tothom".
El moianès reconeix que és el repte més gran que ha assumit fins ara. "Sempre tens alts i baixos, però al final del dia sempre penses que funcionarà. És qüestió de temps i de ser constant".
28 maig 2025