16 febrer 2019
Regió7 paper
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Sílvia Sànchez. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Sílvia Sànchez. Mostrar tots els missatges
16 de febr. 2019
29 de des. 2018
Monistrol i Castellnou, la cara i la creu en el canvi d'alcaldies
j.e. 29.12.2018 | 00:22
Arturo Argelaguer arxiu/j.e.
ERC ha assolit aquest any dues noves alcaldies, al Bages i el Moianès. El ajuntaments de Castell-nou, per una banda, i Monistrol de Calders, per l'altra, afronten la recta final del mandat amb nous lideratges assolits en dos entorns ben diferents: el relleu va ser tens i crispat a Castellnou, mentre que a Monistrol va ser fruit d'un acord entre PDeCAT i ERC, que governen junts després de la moció de censura a la CUP el 2016.
A Castellnou, el republicà Domènec Òrrit, que era a l'oposició, va assumir l'alcaldia el 10 d'abril, després de la dimissió, dues setmanes abans, de Francesc Martínez, i de la desfeta del grup del PSC-PM que ell mateix liderava i que el 2015 va obtenir majoria absoluta. Una majoria que havia perdut mesos abans quan el regidor Manel Valero va passar al grup mixt per discrepàncies amb el partit, i la situació es va agreujar amb la posterior renúncia d'una altra regidora de govern i la dimissió de Martínez. Va plegar en un ple dividit entre defensors i detractors, que evidenciava el clima tens que havia marcat el mandat. ERC es va valer de la situació per agafar les regnes del consistori, fins i tot hi va incorporar membres que havien integrat la llista inicial de Martínez. Òrrit governa amb el suport de 7 dels 9 regidors, i només 2 de vinculats a l'antiga llista de Martínez formen l'oposició.
El republicà Arturo Argelaguer és el nou alcalde de Monistrol de Calders des del 18 de setembre. Va prendre el relleu de Sílvia Sànchez, del PDeCAT, que governava des que l'estiu del 2016 les dues formacions van derrocar el cupaire Ramon Vancells, amb una moció. Sànchez (que continua de regidora) va deixar l'alcaldia per motius «personals i de salut», i Argelaguer va obtenir el suport del seu company de partit i de les dues regidores del PDeCAT. A l'oposició hi ha els tres de la CUP.
29 desembre 2018
Regió7
Arturo Argelaguer arxiu/j.e.
ERC ha assolit aquest any dues noves alcaldies, al Bages i el Moianès. El ajuntaments de Castell-nou, per una banda, i Monistrol de Calders, per l'altra, afronten la recta final del mandat amb nous lideratges assolits en dos entorns ben diferents: el relleu va ser tens i crispat a Castellnou, mentre que a Monistrol va ser fruit d'un acord entre PDeCAT i ERC, que governen junts després de la moció de censura a la CUP el 2016.
A Castellnou, el republicà Domènec Òrrit, que era a l'oposició, va assumir l'alcaldia el 10 d'abril, després de la dimissió, dues setmanes abans, de Francesc Martínez, i de la desfeta del grup del PSC-PM que ell mateix liderava i que el 2015 va obtenir majoria absoluta. Una majoria que havia perdut mesos abans quan el regidor Manel Valero va passar al grup mixt per discrepàncies amb el partit, i la situació es va agreujar amb la posterior renúncia d'una altra regidora de govern i la dimissió de Martínez. Va plegar en un ple dividit entre defensors i detractors, que evidenciava el clima tens que havia marcat el mandat. ERC es va valer de la situació per agafar les regnes del consistori, fins i tot hi va incorporar membres que havien integrat la llista inicial de Martínez. Òrrit governa amb el suport de 7 dels 9 regidors, i només 2 de vinculats a l'antiga llista de Martínez formen l'oposició.
El republicà Arturo Argelaguer és el nou alcalde de Monistrol de Calders des del 18 de setembre. Va prendre el relleu de Sílvia Sànchez, del PDeCAT, que governava des que l'estiu del 2016 les dues formacions van derrocar el cupaire Ramon Vancells, amb una moció. Sànchez (que continua de regidora) va deixar l'alcaldia per motius «personals i de salut», i Argelaguer va obtenir el suport del seu company de partit i de les dues regidores del PDeCAT. A l'oposició hi ha els tres de la CUP.
29 desembre 2018
Regió7
Etiquetes de comentaris:
2018,
Alcaldia,
Arturo Argelaguer,
CUP,
desembre,
ERC,
Monistrol de Calders,
PDeCAT,
Ramon Vancells,
Sílvia Sànchez
19 de set. 2016
L'alcaldessa de Monistrol de Calders creu que la consulta confirma la idoneïtat de la moció de censura
lvia Sánchez (CiU) defensa l'acció que va encapçalar el passat juliol perquè "obeïa a l'estat que vivia el poble"
L'alcaldessa de Monistrol de Calders, Sílvia Sánchez (CiU), ha assenyalat a l'ACN que la consulta ciutadana celebrada aquest diumenge a Monistrol de Calders impulsada per la CUP "és el resum d'un any de govern". Segons Sánchez, la moció de censura "no ha estat un caprici meu", sinó que "obeïa a l'estat que vivia el poble". L'actual alcaldessa va arribar a la batllia després d'una moció de censura el passat 12 de juliol que van presentar CiU i MDI-ERC. Després de perdre l'alcaldia, la CUP va impulsar una consulta ciutadana on demanava Quin és el govern que prefereixes per a Monistrol?. L'opció d'un govern de la CUP va guanyar amb el 80% dels sufragis. En total hi van donar suport 146 persones, mentre que un any abans van aconseguir l'alcaldia amb 193 vots, però en el marc d'unes eleccions municipals. Sánchez no va votar a la consulta perquè no s'hi sentia "convocada".
Segons Sílvia Sánchez, "ni el resultat canviava res fa una setmana, ni canvia res ara". En aquest sentit, l'alcaldessa ha assenyalat que no volen fer ús d'un resultat que no els pertoca. "Va ser un acte de la CUP i el resultat és de la CUP", ha afegit. Per l'alcaldessa, "ara cal treballar de valent, més i millor, pels gairebé 600 monistrolencs".
"Ens agradaria que els tres partits fóssim capaços de seure al voltant d'una taula i analitzar els resultats conjuntament per arribar a algun acord sobre el problema que s'ha generat", va expressar diumenge en declaracions a l'ACN l'exalcalde de Monistrol. Davant aquesta proposta, Sánchez ha assenyalat que "amb els resultats a la mà tot es veu diferent, quan fa uns dies es parlava de muntar un ajuntament alternatiu". "Si ara volen seure a parlar, perfecte", ha dit l'alcaldessa. Tot i això, Sánchez creu que primer caldrà que la pròpia CUP defineixi el seu "rumb" i, llavors, "estarem encantats de rebre'ls".
Segons Sílvia Sánchez, "ni el resultat canviava res fa una setmana, ni canvia res ara". En aquest sentit, l'alcaldessa ha assenyalat que no volen fer ús d'un resultat que no els pertoca. "Va ser un acte de la CUP i el resultat és de la CUP", ha afegit. Per l'alcaldessa, "ara cal treballar de valent, més i millor, pels gairebé 600 monistrolencs".
"Ens agradaria que els tres partits fóssim capaços de seure al voltant d'una taula i analitzar els resultats conjuntament per arribar a algun acord sobre el problema que s'ha generat", va expressar diumenge en declaracions a l'ACN l'exalcalde de Monistrol. Davant aquesta proposta, Sánchez ha assenyalat que "amb els resultats a la mà tot es veu diferent, quan fa uns dies es parlava de muntar un ajuntament alternatiu". "Si ara volen seure a parlar, perfecte", ha dit l'alcaldessa. Tot i això, Sánchez creu que primer caldrà que la pròpia CUP defineixi el seu "rumb" i, llavors, "estarem encantats de rebre'ls".
Etiquetes de comentaris:
2016,
CUP,
Moció censura,
Monistrol de Calders,
setembre,
Sílvia Sànchez
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

