Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central. Mostrar tots els missatges

12 de febr. 2024

La solsonina Maria Padró i el moianès Oscar Valverde exposaran a la Plana de l'Om

Els dos artistes, juntament amb l'osonenca Eulàlia Llopart, han estat seleccionats per al cicle Contemporanis de la Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central

Toni Mata i Riu
Manresa | 12·02·24 | 12:31




Imatge del projecte "Errar a la ventura" de Maria Padró ARXIU PARTICULAR


La solsonina Maria Padró i el moianès Oscar Valverde són, juntament amb l'osonenca Eulàlia Llopart, els tres artistes seleccionats per la Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central en el marc del cicle Contemporanis, la recompensa del qual és la invitació a exposar la seva obra a l'Espai Plana de l'Om de Manresa. A més, cada projecte està dotat amb 1.000 euros.


Maria Padró ha estat escollida pel treball que porta per títol Errar a la ventura, un projecte que parteix del dilema entre el dret al moviment i les restriccions a l'ús del medi natural. La solsonina va conèixer l'experiència del grup d'amants de l'excursionisme que es troben a Dartmoor National Park, un dels darrers llocs d'Anglaterra on encara es manté el dret a vagar, i la reivindicació que s'oposa als intents de limitar aquest dret a causa de la titularitat privada dels terrenys. Padró es pregunta si vagar és un acte romàntic o de rebel·lió, quin valor té el nomadisme en una societat sedentària i quin és l'estat de la qüestió a Catalunya. La solsonina exposarà del 30 d'abril al 26 de maig.


El moianès Oscar Valverde obrirà el torn a la Plana del 5 al 24 de març amb el projecte Dementia & Wabi-Sabi, fruit de la unió entre un diagnòstic i el gust per la decoració de l'artista moianès. El treball de Valverde uneix els dos universos a través de la pintura i l'estètica japonesa per representar diversos estats i sensacions que experimenta l'individu durant la malaltia.


Per la seva part, Eulàlia Llopart presentarà del 5 a 24 de novembre Ser Matriu, una reflexió sobre el fet creatiu i l'origen de la vida tan pel que fa als éssers vius com en les obres artístiques. L'osonenca pren la matriu com a metàfora de l'espai de creació.


La instal·lació d'Eulàlia Llopart "Ser matriu" ARXIU PARTICULAR

Les tres obres s'exposaran de forma conjunta del 8 al 29 de desembre a Can Puget, a Manlleu. L'organització del certamen va a càrrec de la TAV-CC, amb la col·laboració dels ajuntaments de Manresa i Manlleu i la Fundació Ars Garriga Mir.

Contemporanis és un programa expositiu que vol recuperar l'esperit originari de la sala de la Plana de l'Om oferint la possibilitat d'exposar-hi a artistes emergents de la Catalunya Central. Segons expliquen des de la Taula, es vol "donar resposta a una de les mancances més visibles de l'entrellat cultural manresà: l'absència d'un programa dedicat a l'art contemporani". 

12 febrer 2024

Regió7

16 de gen. 2022

«Contemporanis» tria els tres artistes que portaran les seves obres a Manresa i Manlleu

La població osonenca s’incorpora al programa i veurà els treballs de Villarta, Barajas i Tysoe

Redacció. Manresa
16·01·22 | 06:25


 

De dalt a baix, els projectes del moianès Vinicius Barajas, «Arcaic» (del 7 de març al 3 d’abril); de la manlleuenca Mireia Tysoe, «Mare» (del 2 al 29 de maig) i la manresana Sara Villarta, «Paisatges urbans» (del 31 d’octubre al 27 de novembre». En aquestes dates es veuran a la Plana de l’Om | FIRMA FOTÓGRAFO


La manresana Sara Villarta Rodó, el brasiler establert a Moià Vinicius Barajas i la manlleuenca Mireia Tysoe són els tres artistes emergents que mostraran els seus treballs a l’Espai Plana de l’Om de Manresa en la quarta edició del cicle d’exposicions «Contemporanis» que organitza la Taula d’Arts Visuals de la Catalunya Central (TAVCC). Com a novetat i com a conseqüència de la bona acollida del cicle d’exposicions tant per part de la ciutadania com pel sector artístic del territori, s’incorpora una itinerància expositiva dels projectes, que es presentaran en una mostra col·lectiva a la sala d’exposicions de Can Puget del 3 al 25 de desembre d’aquest any.

«Contemporanis» tria els tres artistes que portaran les seves obres a Manresa i Manlleu

«Contemporanis» és un programa expositiu de la TAVCC que busca recuperar l’esperit originari de la Sala de la Plana de l’Om de Manresa, oferint l’oportunitat a creadors i creadores emergents de la Catalunya Central d’exposar les seves obres i donant resposta a una de les mancances més visibles de l’entrellat cultural manresà: l’absència d’un programa dedicat a l’art contemporani.
«Contemporanis» tria els tres artistes que portaran les seves obres a Manresa i Manlleu

El projecte, nascut l’any 2019 en col·laboració amb l’Ajuntament de Manresa, es basa en una convocatòria oberta i una posterior valoració d’un jurat per a la selecció de 3 projectes anuals que s’exposen els mesos de març, maig i novembre a l’Espai Plana de l’Om.

Vinicius Barajas, Mireia Tysoe i Sara Villarta Rodó rebran per a cadascun dels seus projectes una una dotació econòmica de 1.000 euros en concepte de producció de l’exposició a Manresa i honoraris dels artistes, a més d’una dotació extraordinària per a cobrir la itinerància expositiva a Manlleu.

Vinicius Barajas (Sao Paulo, 1984) és un arquitecte i urbanista establert a Moià. La seva proposta, Arcaic, busca aproximar-se a l’origen de l’ésser humà i a la seva relació primordial amb la naturalesa. Exposarà del 7 de març al 3 d’abril.

Mireia Tysoe (Regne Unit, 1982) és una artista britanicocatalana formada en disseny al Goldsmiths College de Londres i Màster en artteràpia al Centre d’estudis Metàfora, adscrit a la Universitat de Barcelona. El projecte Mare consisteix en la instal·lació d’una peça feta a partir de materials reutilitzats de naturalesa càlida amb la voluntat de crear una espècie de matriu. Exposarà del 2 al 29 de maig.

Sara Villarta Rodó (Manresa, 1998) és Grau en Audiovisuals i Multimèdia per l’ERAM, centre adscrit a la Universitat de Girona, té formació paral·lela en diferents disciplines artístiques i ha presentat els seus treballs en diferents exposicions col·lectives a Manresa i Barcelona. Amb el projecte Paisatges urbans, Villarta proposa traslladar l’art urbà a la sala d’exposicions, a partir de peces que busquen transformar les parets de les ciutats en paisatges imaginaris. Exposarà del 31 d’octubre al 27 de novembre. 

16 gener 2022

Regió7