Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Banc Aliments. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Banc Aliments. Mostrar tots els missatges

10 de febr. 2021

Coneixem els candidats del Moianès: Àlex Mur (PDeCAT)



febrer 10th, 2021 Dídac Garcia


Amb només 23 anys, el moianès Àlex Mur Creus va de número 27 a les llistes del PDeCAT a les eleccions del Parlament de Catalunya del proper diumenge.

A l’Àlex sempre li ha agradat la política. Pot ser per això va cursar el grau de Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat de Barcelona. Actualment està fent un màster en direcció estratègica de seguretat i l’any passat en va acabar un en prevenció de la radicalització. Professionalment ha treballat tant en l’empresa privada com en l’administració pública en tasques administratives. President comarcal del PDeCat, l’Àlex Mur va decidir fer aquest pas a la política parlamentària per defensar els interessos del Moianès “en un moment molt important pel país”.

De fet, el PDeCat va fer un dels actes de campanya més matiners al BCN Drone Center de Moià, on l’Àlex va acompanyar la candidata a la presidència del Partit Demòcrata, Àngels Chacón. Mur també ha posat sobre la taula algunes de les propostes que des del PDeCat volen dur a terme a la comarca. Un exemple n’és la millora de la carretera C-59, que està considerada la novena via més perillosa de tot Catalunya. Segons Mur, el projecte aprovat pel Departament de Territori, encapçalat pel Conseller Damià Calvet, és insuficient.

D’altres propostes per part del PDeCat del Moianès són la inversió d’un equipament de radiologia, tant tècnic com personal, al CAP de Moià; així com també el desplegament d’una patrulla de Mossos d’Esquadra les 24 hores i sistemes de videovigilància a la comarca.

Com a actes de campanya recents, el Partit Demòcrata ha visitat el Banc d’Aliments de Moià que ajuden a 350 persones amb aliments i roba. També han mantingut una conversa amb la presidenta de l’Associació de Botiguers i Comerciants de Moià. Finalment, justament ahir dimecres van visitar la població de Collsuspina per defensar el sector primari a la comarca.

Val a dir que Rosa Ponsa, presidenta dels Tres Tombs de Moià, també es presenta a les llistes del PDeCAT tot i que ho fa en un dels últims llocs: vuitena en l’apartat de suplents. 

10 febrer 2021

OnaMoianès

26 d’oct. 2016

Es busquen 1.000 voluntaris i 100.000 quilos de menjar

El Banc dels Aliments presenta a Manresa el gran recapte, que al Bages i el Moianès tindrà 60 punts de recollida i preveu beneficiar 7.000 persones

Les xifres són fredes i no agraden, però són bàsiques. Per a la propera edició del Gran Recapte d'Aliments, en el cas del Bages i del Moianès, fan falta 1.000 voluntaris (els coordinadors estan coberts) i la intenció és recollir 100.000 quilos de menjar. Hi haurà 60 punts de recollida -enguany s'hi han sumat els supermercats Roges- i els beneficiaris seran 7.000 persones de les dues comarques, a les quals arribaran a través d'11 entitats.
Eduard Arruga, president del Banc dels Aliments de Barcelona, i Jaume Torras, delegat al Bages-Moianès, van presentar, aquest dimarts, el gran recapte, que tindrà lloc els dies 25 i 26 de novembre.
Arruga va fer una crida als joves recordant que, enguany, la campanya la protagonitza el Mago Pop amb l'objectiu d'arribar-hi. Va valorar que "potser la crisi s'està superant, però les conseqüències s'estan quedant, i cronificant".
L'any passat, la delegació Bages-Moianès va recollir 75.653 quilos de menjar, hi havia 49 punts habilitats, 756 voluntaris i 9 entitats col·laboradores. Es demanen aliments amb una vida mitjana i llarga: llet, oli, conserves, llegums cuits (molts destinataris tenen pobresa energètica) i aliments per a infants.
Els voluntaris, que faran torns de 3-4 hores i poden triar, i canviar, si cal, el dia i el lloc on volen anar, es poden apuntar al web www.granrecapte.com o bé anar directament a les entitats. A Manresa, a Càritas (El Portal, c. Joc de la Pilota, 6) o bé a la Fundació Rosa Oriol (plataforma aliments, cra. de Vic, 158).

21 d’ag. 2015

Alerten que a l´agost la fam no fa vacances

17.08.2015 | 07:53
Fins a final d'agost serà activa la campanya de la Fundació Banc dels Aliments "La fam no fa vacances" per recollir menjar durant la temporada estival. El delegat de la demarcació al Bages i al Moianès, Jaume Torras, ha fet una crida a tothom a participar-hi perquè la situació de necessitat no permet que la solidaritat faci vacances. Especialment, fa falta oli, llet i conserves. L'entitat interessada a col·laborar-hi ha d'omplir i enviar un formulari que trobarà a la pàgina web http://www.lafamnofavacances.org. Un cop el rebi el Banc dels Aliments, la delegació comarcal, en aquest cas la del Bages i el Moianès, contactarà amb els responsables de la iniciativa per aconsellar-los sobre l'organització de l'activitat.

10 de jul. 2015

La delegació comarcal del Banc dels Aliments crida a fer campanya contra la fam

Entitats, associacions i clubs poden participar fins a final d'agost en la iniciativa "La fam no fa vacances"

08.07.2015 | 08:12
Clubs esportius, associacions culturals, entitats, empreses... La Fundació Banc dels Aliments ha organitzat la campanya "La fam no fa vacances" per recollir menjar durant la temporada de vacances. El delegat de la demarcació al Bages i al Moianès, Jaume Torras, fa una crida a tothom a participar-hi. Insisteix que "la solidaritat no hauria de fer vacances".
Especialment, fan falta oli, llet i conserves. L'entitat interessada a col·laborar-hi ha d'omplir i enviar un formulari que trobarà a la pàgina web http://www.lafamnofavacances.org. Un cop el rebi el Banc dels Aliments, la delegació comarcal, en aquest cas la del Bages i el Moianès, contactarà amb els responsables de la iniciativa per informar-los de les entitats que fan repartiment d'aliments més properes a ells a les quals es podran destinar els que es recullin, alhora que els aconsellarà sobre l'organització de l'activitat.
La campanya "La fam no fa vacances" va començar a mitjan juny i s'allargarà fins a final d'agost. Torras explica que s'ha tirat endavant "perquè quan arriba aquesta època tothom pensa en les vacances però molt poca gent pensa en les necessitats de la gent que passa gana i que aquesta època en passa igual. Per tant, fem una crida que les persones que durant l'any tenen actituds soliàries no les abandonin durant les vacances".
La situació actual, amb més del 20% de la població catalana per sota el llindar de la pobresa i una demanda creixent d'aliments per part de les entitats benèfiques, ha fet que el Banc dels Aliments hagi d'incrementar les tones distribuïdes. Aquesta és la raó principal que ha portat la fundació a fer una nova crida a la societat catalana per tal de recollir aliments de primera necessitat.