Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Laura Vilagrà. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Laura Vilagrà. Mostrar tots els missatges

29 de jul. 2023

L'Associació de Micropobles es conjura per assolir la igualtat d'oportunitats entre el món rural i l'urbà

L'alcalde de Riner, Joan Solà, pren el relleu de Mario Urrea, que ha estat al capdavant durant els últims 4 anys

ACN
L'Estany | 29·07·23 | 16:24




Assemblea ordinària de Micropobles a L'Estany, al Moianès Data de publicació: dissabte 29 de juliol del 2023, 13:38 Localització: L'Estany Autor: Nia Escolà ACN



Aconseguir l'equitat territorial i la igualtat d'oportunitats entre el món rural i l'urbà. Aquest és el principal objectiu de la nova junta de l'associació Micropobles, que ha estat escollida aquest dissabte. L'alcalde de Riner, Joan Solà, és el nou president de l'associació en substitució de l'alcalde de Torrebesses, Mario Urrea, que ha estat al capdavant durant els últims quatre anys. Per Solà, cal que tots els municipis, independentment de la seva grandària, tinguin els mateixos serveis i oportunitats. "Els micropobles som el 3% de la població, però el 51% del territori, i no pot ser que ens sentim de segona", ha subratllat. Micropobles va néixer l'any 2009 i agrupa un total de 245 municipis de menys de 1.000 habitants d'arreu del país.


"Perdem població perquè la gent diu: què faig al poble a partir de les set de la tarda?", el president sortint de Micropobles de Catalunya, Mario Urrea, assegura que la igualtat d'oportunitats entre el món rural i l'urbà és el principal cavall de batalla de l'associació. Segons defensa, això va més enllà dels serveis educatius o de sanitat i, en aquest sentit, demana que també s'aposti per portar la cultura als pobles petits.


Urrea deixa el càrrec després de quatre anys. Ho fa satisfet de la tasca que s'ha dut a terme durant tot aquest temps i assegura que, des del món polític, cada cop es té més en compte el paper de l'associació de Micropobles.


L'alcalde de Riner (Solsonès), Joan Solà, substituirà Urrea al capdavant de l'associació. Encapçala una candidatura "continuista" i amb el mateix objectiu al punt de mira. "No pot ser que ens sentim de segona", ha subratllat. Per Solà, cal que tothom sàpiga que Catalunya "no s'entendria sense l'àrea metropolitana i les ciutats, però tampoc sense el seu món rural".

En la inauguració de l'acte, la vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà, ha elogiat la tasca de Micropobles, i ha defensat que el Govern treballarà per fer-la més fàcil. En aquesta línia, ha posat d'exemple el nou Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) per al període 2025-2029 que, segons ha dit, serà més "àgil i flexible". Vilagrà ha defensat alguns dels projectes que s'han tirat endavant conjuntament amb Micropobles, com Oportunitat500, una iniciativa que lluita contra la despoblació de petites localitats amb menys de 500 habitants.

En el seu discurs, Vilagrà ha assegurat que Micropobles no és "un govern de segona": "Volem codecidir amb vosaltres, no mirar-vos amb paternalisme. Valorem molt la feina que feu".


L'acte també ha comptat amb la presència de la presidenta del Parlament, Anna Erra, que ha reivindicat l'equitat territorial entre el món rural i l'urbà. Erra s'ha compromès personalment en fer-la viable i ha assegurat que s'activaran "totes les palanques necessàries" per trencar la dicotomia "entre ciutat i territori". 

29 juliol 2023

Regió7

22 de gen. 2023

Oló aplega el teixit associatiu en un nou espai al mig del poble

La inauguració del Centre Recreatiu aquest diumenge amb la consellera Vilagrà, convoca desenes de veïns en una jornada de portes obertes

Jordi Escudé
Santa Maria d'Oló | 22·01·23 | 18:12 | Actualitzat a les 10:52




La inauguració del Centre Recreatiu de Santa Maria d’Oló., en imatges Oscar Bayona



Un equipament ampli i modern per donar cabuda a les entitats i associacions en un mateix espai al mig del poble. Aquesta és la finalitat del nou Centre Recreatiu que s’ha inaugurat aquest diumenge a l’edifici reformat de l’antic cinema i teatre de Santa Maria d’Oló. Tot i que ja fa uns dies que s’hi ha iniciat l’activitat, no s’ha donat oficialment per estrenat fins aquest migdia, amb presència de la consellera de la Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà, i una jornada de portes obertes que ha aplegat nombrosos veïns i veïnes.

Ha estat un acte molt musical. I és que la rebuda de les autoritats, que han fet un recorregut per tot l’edifici, s’ha amenitzat amb càntics i actuacions instrumentals dels alumnes de l’escola de música, que ha estat la primera de les entitats en fer-ne ús, des de fa quinze dies. Són diverses aules que ocupen la planta baixa del centre, mentre que al primer pis es reserva per a la ràdio municipal, el local d’entitats i el Moviment Junior, que s’hi aniran traslladant en els propers dies. Tot plegat, suposarà un acostament de l’activitat cultural i associativa al centre del poble, amb un desplaçament que implica «una millora important per a l’accés» i pel fet de disposar d’uns espais nous per a les entitats, segons ha destacat l’alcalde, Xavier Baraut. Ell mateix, i altres autoritats locals, han acompanyat Vilagrà en la visita per tot l’interior de l’edifici, que de fet «ja havia visitat quan era alcaldessa de Santpedor, i fins i tot hi havia fet alguna conferència donant suport al projecte del porta a porta», ha recordat l’actual consellera. Ha qualificat «d’excepcional» aquest nou equipament, amb el qual la Generalitat ha contribuït amb 370.000 euros del POUSC, i que «de ben segur donarà resposta a les necessitats del municipi».

Les obres d’adaptació de l’antic cinema i teatre van començar la tardor del 2021, i han suposat una reforma integral de tot l’interior, i en canvi, s’ha conservat la façana noucentista pel seu valor històric. L’edifici és just a sota de l’espai Hemalosa, l’antiga fàbrica també reformada que ara inclou equipaments ús públic. El terreny que els separa fa poc que és de propietat municipal, i l’Ajuntament ja està treballant «per veure què hi fem», segons ha avançat l’alcalde. Vilagrà ha compromès la Generalitat «a continuar ajudant en futurs projectes». 

22 gener 2023

Regió7

27 de gen. 2016

La delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, visita Moià

Continua la ronda de visites al territorials des que que va ser nomenada el passat 19 de gener


Laura Vilagrà, durant la seva entrevista d'aquest matí amb l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras
La delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, ha continuat la ronda de visites territorials traslladant-se a la nova comarca del Moianès. Ha estat rebuda per l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras a l’Ajuntament de Moià. La delegada continua així el contacte amb el territori. A  la reunió de treball d’aquest matí s’han tractat diversos temes d’interès pel municipi de Moià, tot just quan fa pocs dies que la delegada va assumir el càrrec.
 
Vilagrà i Guiteras han tractat, entre d’altres temes, de l’ordenació del territori, dels fons europeus, de les polítiques d’ocupació i promoció econòmica i de l’articulació del Consell Comarcal del Moianès.