Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris manteniment. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris manteniment. Mostrar tots els missatges

17 de set. 2024

Moià consolida els elements patrimonials més emblemàtics del parc municipal

Els treballs de conservació formen part de la segona fase de remodelació de l’equipament, que ja va estrenar millores el mes d’agost


Els treballs actuals permetran rehabilitar els elements patrimonials del parc / Ajuntament de Moià

Queralt Casals
Moià 17 SET 2024 6:25

El Parc municipal Francesc Viñas de Moià es continua posant al dia. Després de les millores que van culminar aquest mes d’agost, just abans de la festa major, centrades bàsicament a posar serveis al recinte, ja ha començat la segona fase de les obres. Ara els treballs es dediquen a la conservació i manteniment de l’espai i suposaran una rehabilitació els elements patrimonials més emblemàtics del parc.

La fesomia del parc municipal de Moià es continua embellint. Recentment, s’ha iniciat una nova actuació que, en aquesta ocasió, se centra en la rehabilitació i consolidació de les edificacions i elements patrimonials més emblemàtics del parc com ara la Miranda, el Colomar, la Caseta dels ànecs o el Mirador, que, segons fonts municipals, «requereixen una revisió i tractament de l’estructura de fusta interior de les teulades i un repàs d’arrebossats i pintura». També es faran treballs de manteniment per millorar la qualitat paisatgística i ornamental i es contempla la reparació de murs al llarg de tot el parc, baranes, escales i parterres.


També s’estan dissenyant una sèrie de cartells de divulgació que es col·locaran pel parc per explicar la història de l’espai i fer èmfasi en la importància patrimonial que té. El pressupost de les obres és de 91.105,36 euros i compta amb una subvenció de 59.290 per a l'execució d'obres de conservació i manteniment d'immobles de notable valor cultural de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural del Departament de Cultura.

Primera fase de serveis

Les feines de millora al parc municipal de Moià van començar el passat mes d’abril i es van dividir en dos projectes: un de rehabilitació, que es va enllestir aquest mes d’agost, i l’altre de manteniment i conservació, que ara s’acaba d’iniciar.

En la primera fase es va centrar en els serveis del recinte i van consistir en la instal·lació d’una xarxa elèctrica de baixa tensió i la canalització per fer l’enllumenat públic, la construcció d’una canonada per l’aigua de rec i una altra per l’aigua potable, el recanvi total del clavegueram i la pavimentació a la façana posterior de l’edifici de Cal Cristo. També, es van plantar flors i arbres per renovar la vegetació i consolidar les formacions actuals, ja que es pretén mantenir el paisatge natural del parc.


La importància històrica i patrimonial d’aquest espai natural, que ocupa una superfície de prop de dues hectàrees, va comportar que el gener del 2022, l’Ajuntament de Moià, aprovés l’acord de declarar el Parc Municipal Francesc Viñas com a bé cultural d'interès local (BCIL) i la seva inclusió al catàleg del patrimoni cultural català. Aquest fet ha permès rebre dues subvencions del Departament de Cultura que han ajudat a finançar els dos projectes d'obra que actualment s'estan executant amb un total de 165.530 euros.

17 setembre 2024

Regió7

18 de jul. 2023

L’Associació de Veïns de Montví de Baix denuncia deixadesa en el manteniment i que «se senten abandonats»

L’Ajuntament de Moià culpa dels greuges a l’enorme deute preexistent i a que bona part de la urbanització no està recepcionada

Lluc Grandia
Moià | 18·07·23 | 06:25



Una imatge de les deixalles a Montví de Baix Arxiu Particular


«Ens sentim abandonats, i paguem l’IBI com tots, perquè no podem rebre el mateix tracte que els vilatans?». Amb aquesta contundència s’expressa Mayka López, presidenta de l’Associació de Veïns de Montví de Baix, una urbanització al nord de Moià i pertanyent a la capital de comarca. Segons López, els veïns es queixen reiteradament de la falta de manteniment que pateixen per part de l’Ajuntament, principalment en qüestions com les franges perimetrals antiincendis o la gestió dels residus, i que el manteniment de la brigada municipal és insuficient. El fet de que bona part de la urbanització (tres dels quatre sectors) no estigui recepcionada fa que, fins i tot, les zones que no ho estan encara se sentin més perjudicades, tot i pagar els impostos.

L’alcalde de la capital del Moianès, Dionís Guiteras, no s’espolsa la responsabilitats i admet que entén la sensació dels veïns, però que, per una banda, el fet que bona part de la urbanització no estigui recepcionada dificulta molt la feina de manteniment, tot i que s’hi posen els recursos humans que es pot. Altrament, també culpa la manca de manteniment, per exemple, de les franges perimetrals fetes el 2016, a l’enorme deute i la manca de liquiditat que ha arrossegat l’ajuntament fins fa poc més d’un any. Ha anunciat que ja s’han adjudicat les obres per recepcionar un dels sectors que encara no ho estan, l'A1, que espera que es puguin començar al setembre, i que estan treballant amb els veïns per a recepcionar la resta de la urbanització. També ha explicat que es demanarà una pròrroga a la Generalitat per a poder treballar el més aviat possible en les franges perimetrals. Ha afegit que no li fa por assumir les culpes i que li agradaria fer les coses més ràpid, però la falta de recursos i la lentitud dels tràmits no ajuden.

López també explica que els contenidors estan deixats i plens de brossa i en culpa el poc manteniment del servei de neteja, que considera que passa poc sovint, mentre que Guiteras ho vincula al fet que, algunes persones que tenen segona residència a altres municipis on es desenvolupa el porta a porta prefereixen portar les deixalles als contenidors com els de Montví, que no estan tancats, en el que considera una mostra «d’incivisme», i ha demanat la col·laboració dels veïns per combatre-ho.

Finalment, la presidenta de l’AVV també ha denunciat dues ocupacions, una de les quals resulta ser conflictiva, i ha assegurat que han comès robatoris i que lloguen la casa per muntar festes il·legals. L’alcalde republicà n’és conscient i estan treballant amb els Mossos d’Esquadra per resoldre-ho. 

18 juliol 2023

Regió7