Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Chakir El Homrani. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Chakir El Homrani. Mostrar tots els missatges

15 de nov. 2018

Manresa rebrà els anys 2018 i 2019 3,8 milions d'euros per a serveis socials

El conseller El Homrani també xifra en 5,5 els milions destinats al Consell del Bages i 3,5 al del Berguedà jordi morros acn | manresa 15.11.2018 | 20:13


El conseller El Homrani, aquest dijous a Manresa Oscar Bayona

El conseller de Treballs, Afers Social i Famílies, Chakir el Homrani, ha reunit aquest dijous a Manresa representants dels ajuntaments i consells comarcals de la Catalunya central per presentar les actuacions previstes en matèria de serveis socials, programes sociolaborals i polítiques d'igualtat. Formen part del contracte-programa 2016-2019 signats amb les administracions locals i comarcals, i que es revisen periòdicament. Segons aquest contracte-programa, Manresa rebrà els anys 2018 i 2019 3,8 milions d'euros per a serveis socials. El consell comarcal del Bages, poc més de 5,5 milions. El del Moianès es quedarà amb poc més d'un milió, i al Berguedà la partida serà de 3,5 milions aquests dos anys. En total a les comarques centrals es destinaran aquest any gairebé 12 milions d'euros a serveis socials. En el període 2016-2019 hauran estat 44,9, que són 5,7 milions d'euros més del que es preveia inicialment.

El Homrani, ha destacat que el contracte enforteix els serveis socials bàsics amb més personal. Si ara els equips tenien tres treballadors socials i dos educadors per cada 15.000 habitants, ara al grup de cinc professionals s'hi suma un gestor administratiu i es contempla la possibilitat d'ampliar aquest equip en funció de les necessitats socials específiques del territori.

Un dels projectes del qual Homrani se'n sent més orgullós és el nou model de Serveis d'Intervenció Socioeducativa (SIS). El conseller ha explicat que es tracta d'una xarxa pública de serveis a tot Catalunya que permet l'atenció d'infants i adolescents de 0 a 18 anys que es troben en risc d'exclusió i les seves famílies. El salt és important, segons Homrani, si es té en compte que fins ara no s'incorporava la família i es restringia l'atenció fins als 12 anys. Aquest sistema entrarà plenament en funcionament a partir de l'any 2020.

Un altre dels punts que inclou aquest acord i que ha destacat el conseller en una atenció a la premsa és el fet que es garanteix "l'estabilitat" als ajuntaments i consells fins el 2020. És a dir, si bé fins ara es pactaven les mesures anualment, els consistoris i consells comarcals es queixaven que d'aquesta manera els era molt més complicat definir línies estratègiques.

Altres novetats destacables són la dotació d'una partida pressupostària destinada als ens locals en els serveis d'igualtat en el treball, LGTBI i accessibilitat, i la incorporació dels serveis laborals d'orientació, acompanyament i suporta a la inserció.

En el cas de la Catalunya Central, el contracte programa estableix acords amb els ajuntaments de Manresa, Manlleu i Vic (municipis amb més de 20.000 habitants), els consells comarcals del Bages, el Berguedà, el Solsonès, Osona i el Moianès i la Mancomunitat intermunicipal La Plana.

15 novembre 2018

Regió7

11 de set. 2018


Moià celebra la Diada amb un clam per la llibertat i la persistència
El conseller de Treball, Chakir El Homrani, presideix l'ofrena floral al monument de Rafael Casanova queralt casals moià 11.09.2018 | 17:32


El conseller de Treball, Chakir El Homrani, ha participat a l´acte celebrat a la vila natal de Rafael Casanova QUERALT CASALS


Amb un record constant cap als presos i exiliats i amb una crida a la persistència, Moià ha celebrat aquest migdia la tradicional ofrenal floral al monument de Rafael Casanova, fill insigne de la vila. Partits polítics i entitats del Moianès han deixat els seus rams als peus del monument que s'alça a la plaça de l'Hospital, en un emotiu acte que ha presidit el conseller de Treball, Afers Socials i Família, Chakir El Homrani.

La hissada de la senyera i l'ofrena d'un llaç groc per part dels representants del ple municipal de Moià, amb l'alcalde Dionís Guiteras al capdavant, han obert l'acte que ha omplert la plaça i ha reunit representants polítics i socials de tots els pobles del Moianès.

El conseller de Treball, Chakir El Homrani, ha reconegut que avui «és un dia complexe i complicat» que es viu amb una sensació «agredolça» recordant «que tenim companys que estan patint la repressió en primera persona i que hi ha molts ciutadans amb l'amenaça de la repressió per part de l'Estat espanyol i especialment del seu aparell judicial».

Homrani ha recordat la figura de Rafael Casanova a la seva vila natal, però també la del coronel Pere Brichfeus, nascut a Castellterçol, i els ha posat com a exemples de la defensa de les llibertats «que ara també ens toca defensar des de la nostra força, que és un projecte col·lectiu basat en la democràcia». El conseller ha fet també una crida a «seguir treballant, persistir i fer la feina ben feta» per fer realitat la República, sense caure en les provocacions dels que volen fracturar el poble.

Per la seva banda, l'alcalde de Moià i president del Consell Comarcal del Moianès, Dionís Guiteras, ha incidit en el caràcter repressor de l'estat Espanyol i la monarquia i ha esperonat als presents a seguir mobilitzant-se i fer camí. «Però sobretot que sigui un camí ben ample, on ens acompanyi tothom i hi capiguem tots perquè es tracta d'una lluita pels drets i les llibertats de tots», ha afegit. En aquest sentit, ha assegurat que «de nosaltres depèn omplir aquest camí per ser més i seguir amb la nostra lluita perquè només amb la perseverança, amb la insistència i amb la mà estesa i el cor obert aconseguirem aquest país per tots. Per tant, continuem, lluitem i persistim».

L'acte ha acabat amb una salva d'honor, l'actuació dels falcons de Castellcir, un emotiu cant de Els Segadors i amb uns sonors crits de llibertat.

11 setembre 2018

Regió7