Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Agència de Residus de Catalunya. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Agència de Residus de Catalunya. Mostrar tots els missatges

24 de juny 2022

Bages i Moianès reben més d’un milió d’euros en ajuts per fer un salt en el reciclatge

Més de 300.000 euros seran per a la Mancomunitat del Cardener per implantar el sistema porta a porta a Sant Salvador de Guardiola i Callús

David Bricollé
24·06·22 | 06:25

Cardona és dels pobles que han implantat el porta a porta | ARXIU/AJ CARDONA


La Catalunya Central rebrà una injecció econòmica d’1,6 milions d’euros que permetrà fer un salt endavant en els nous models de recollida selectiva, sobretot en municipis del Bages i el Moianès. Forma part d’un pla que ha promogut l’Agència de Residus de Catalunya, amb un import global de 21,7 milions d’euros a 74 ens locals per fomentar la gestió selectiva dels residus municipals. En concret, al Bages ajudarà a la implantació del model porta a porta a Sant Salvador de Guardiola i a Callús, amb una aportació de prop de 387.000 euros que es gestionaran a través de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener. Seran, doncs, dues poblacions més que s’apunten a aquest sistema, l’últim exemple del qual ha estat la implantació a Cardona. Precisament, un dels ajuts previstos en aquest pla serà per a Santpedor, que va ser el municipi pioner, ja fa més d’una dècada, en la implantació d’aquest sistema, i que ara rebrà 32.437 euros per a la seva millora. La quantia més elevada és la que rep el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, un total de 500.000 euros per anar posant en marxa el model de recollida amb control d’accés i identificació de l’usuari. Pel que fa al Moianès, hi ha 66.519 euros atorgats a l’Ajuntament de Monistrol de Calders per a la implantació de la recollida selectiva porta a porta de cinc fraccions, més el d’oli de cuina i el de tèxtil. Finalment, el pla atorga ajuts a Castellcir i a Granera, també per a la implantació del porta a porta, en aquest darrer municipi fent ús de l’equip de Monistrol de Calders.


Aquests ajuts s’inscriuen en la convocatòria 2021 de foment de la recollida selectiva de l’ARC, i en aquesta ocasió excepcionalment els fons procedeixen de la Unió Europea, de la línia Next Generation. Són unes subvencions destinades a projectes de recollida selectiva de bioresidus (fracció orgànica i fracció vegetal), projectes d’autocompostatge, recollida selectiva d’olis vegetals usats, i recollida selectiva de residus tèxtils, que permetran implantar sistemes eficients de recollida selectiva, principalment de la fracció orgànica, clau per a l’increment de la recollida selectiva a Catalunya i per al compliment dels objectius europeus de reciclatge.

Els projectes finançats inclouen com a elements principals la limitació de la freqüència aportació de la fracció resta, la limitació o tancament de la fracció orgànica, la recollida individualitzada de la fracció orgànica a grans productors i canals per a la comunicació bidireccional i transparència d’informació entre els ens locals i els usuaris del servei de recollida, prioritzant els projectes que preveuen la implantació de sistemes de taxa justa.

L’avantprojecte de Llei de residus i recursos de Catalunya, que aviat estarà a informació pública, pretén impulsar un nou sistema productiu basat en l’economia circular, que garanteixi l’ús racional dels recursos i prioritzi els productes i sistemes de reciclatge i reutilització. Per això, es definiran dos aspectes clau en la nova llei: els ens locals hauran d’optar pels sistemes de recollida selectiva considerats d’alta eficiència (recollida porta a porta o sistema de contenidors tancats), i hauran d’aplicar el que es denomina la taxa justa, sistemes que n’adapten l’import a la capacitat de reciclatge dels usuaris. 

24 juny 2022

Regió7

16 de des. 2020

El Moianès disposarà del seu propi pla de gestió de residus

La comarca rebrà 75.000 euros de l'Agència de Residus de Catalunya per poder desenvolupar el projecte redacció. moià 16.12.2020 | 23:10

El Moianès tindrà el seu propi pla de gestió de residus, que eleborarà per primer cop des que va esdevenir comarca.

La redacció d´aquest document, que ha de servir de referència de cara a la futura ordenació de la gestió dels residus a la comarca, es farà a partir de d´una subvenció de 75.000 euros que s´atorgarà al Consell Comarcal del Moianès. Així ho ha aprovat el Consell de Direcció de l´Agència de Residus de Catalunya, que serà la institució que proporcionarà els diners.

El nou pla ha d´establir les bases de cara a millorar la recollida i la gestió dels residus a partir d´unes directrius que el territori necessita com a comarca.

La subvenció que atorgarà l´Agència de Residus de Catalunya comportarà una sèrie de compromisos per part del Consell Comarcal del Moianès, entre els quals hi ha el seguiment del pla que es farà conjuntament amb l´Agència.

16 desembre 2020

Regió7

5 de maig 2020

La deixalleria de Castellterçol reobre les seves portes seguint unes estrictes mesures per evitar contagis.

maig 5th, 2020 Dídac Garcia 


A partir de dilluns quatre de maig, l’espai recupera la seva activitat obrint les portes només tres dies a la setmana. Per tant, l’horari d’atenció al públic es limita de les quatre a les set de la tarda els dilluns i de dos quarts de nou del matí a les dues els dimecres i divendres. La decisió de reobrir la deixalleria, que estava tancada al públic des de mitjans de març, s’ha pres atenent la reducció del nombre de contagis per la Covid-19. Això s’ha sumat al fet que l’Agència de Residus de Catalunya deixés en mans dels consistoris i els diversos consorcis la possibilitat de recuperar l’activitat.

Per evitar contagis o situacions de risc es mirarà de garantir un seguit d’estrictes mesures. Per començar, només hi treballaran dos operaris i cada dia es realitzarà una intensa desinfecció de les instal·lacions. També es limita l’aforament a una sola persona que haurà de seguir en tot moment les indicacions de l’operari. En cas que es formin cues, els usuaris no podran sortir del vehicle ni accedir a l’espai fins que els treballadors no li ho permetin. Tampoc s’acceptaran residus barrejats o que s’hagin de desballestar.

Des de l’Ajuntament es demana a la població no saturar el servei els primers dies de funcionament. Finalment, també fa una crida a seguir amb l’ús de mascaretes i guants, així com respectar la distància de seguretat mínima de dos metres amb altres persones.

5 maig 2020

OnaMoianès