Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ensenyament. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ensenyament. Mostrar tots els missatges

18 de març 2026

Docents del Moianès tallen la C-59 per reclamar millores en el sistema educatiu

L'institut Moianès ha estat un dels escenaris de les protestes en el marc de la vaga d'ensenyament
A primera hora s'ha realitzat un piquet a l'entrada del centre que ha continuat amb el bloqueig de la via i la posterior marxa lenta fins a Manresa




Docents del Moianès tallen la C-59 per reclamar millores en el sistema educatiu / Arxiu particular


Ariadna Gombau
Moià18 MAR 2026 9:45Actualitzada 18 MAR 2026 12:58


Al voltant d’una vintena de docents i altres professionals de l’àmbit educatiu del Moianès s’han concentrat avui a l’Institut de Moià en el marc de la vaga d’ensenyament. A 2/4 de vuit del matí, just abans de l’obertura del centre, s’ha organitzat un piquet a la porta. Una hora més tard, s’ha dut a terme un tall a la carretera C-59 que s’ha prolongat fins a 1/4 de deu del matí.


Els assistents han protestat amb proclames com «Volem una educació de qualitat», alguns d’ells vestits amb samarretes grogues i equipats amb estris per fer soroll, com olles i xiulets. El tall de la via, que ha durat prop de 3/4 d'hora, s'ha fet amb taules del mateix centre, on s'hi han penjat globus de color groc. A les deu ha començat la marxa lenta fins a la manifestació convocada a Manresa.




Marxa lenta fins a la manifestació convocada a Manresa / Arxiu particular

Des de primera hora del matí, hi ha accions de protesta a totes les comarques del territori, que confluiran al migdia a Manresa per dur a terme una manifestació pel centre de la ciutat. La convocatòria és a 2/4 d’una del migdia a la zona esportiva del Congost.


Les vagues s’han convocat per territoris al llarg de tota la setmana. Van començar dilluns a Barcelona i al Baix Llobregat. Dimarts es van desenvolupar al Penedès, al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. Avui, dimecres, la vaga té lloc a l’Alt Pirineu i Aran, a la Catalunya Central i a la Plana de Lleida. Dijous se celebrarà al Maresme, al Vallès Oriental, al Vallès Occidental i a les comarques de Girona, i divendres la vaga serà a tot Catalunya, amb una manifestació unitària a Barcelona.
Una vigília moguda

Ahir a la tarda, vigília de la vaga d’ensenyament, delegats sindicals i personal educatiu es van tancar a la seu del Departament d’Educació de Catalunya Central, a Manresa. La directora dels Serveis Territorials d’Educació, Saray Gómez, va rebre els docents, que li van exposar un llistat de demandes, algunes de les quals depenen directament dels serveis territorials, com per exemple la instal·lació de barracons. També van reclamar la reducció de ràtios, millores efectives en la inclusió i el ple reconeixement de l’etapa educativa 0-3.

Tot seguit, els professionals de l'àmbit educatiu es van manifestar a la carretera de Vic, que va quedar tallada. Finalment, els ensenyants han passat la nit a la seu del Departament.

18 març 2026

Regió7

11 de jul. 2018

El Moianès tanca el curs amb totes les competències d'ensenyament en marxa, i ja prepara el proper

El Consell Comarcal ja ha adjudicat el servei de menjador, ha licitat el de transport, i la Generalitat ha de resoldre les beques redacció | moià 11.07.2018 | 19:37

El Consell Comarcal del Moianès ha tancat el curs escolar havent desplegat totes les competències delegades en Ensenyament, tant pel que fa la transport, com a la gestió del servei de menjador i de les beques. Acabades les classes, ara treballa per tancar les adjudicacions de cara al curs vinent.

El que va més avançat és el procés per al servei de menjador escolar, després que al ple del 2 de juliol es va aprovar per unanimitat l´adjudicació del servei de set escoles a l´empresa Fundació Catalana de l´Esplai, que serà per al proper curs amb possibilitat de pròrroga d´un any, i amb un import estimat de contractació de 288.369 euros anuals. Amb la nova adjudicació s´ampliarà el nombre de monitors millorant la ràtio actual, s´incrementarà el nombre de vetlladors per a persones amb necessitats educatives especials, i s´incorporaran més aliments de proximitat i de temporada en els menús per garantir els bons hàbits alimentaris dels alumnes. El preu del menú es mantindrà i es subrogarà el personal que requereix la normativa. Tot plegat s´ha decidit en connivència amb els ajuntaments, centres educatius, AMPAs i Consell Comarcal.

Pel que fa al transport escolar, ja s´ha tret a concurs la licitació del servei per a un curs prorrogable a dos , i per un import de 82.855 euros anuals. Es distribueix en sis rutes per desplaçar els alumnes als dos instituts de la comarca, i es treballa per poder formalitzar els contractes de cara a l´agost.

Finalment, el juny es va tancar el període de sol·licitud d´ajuts individuals de menjador, i ara el departament d´Ensenyament ho ha d´avaluar, resoldre, i informar-ne als centres i a les famílies. El curs passat es van atorgar 175 ajudes de menjador, per un import total de 102.634 euros, un 30 % més que el curs anterior.

Balanç dels serveis educatius

Al llarg del curs 2017-2018 s´ha portat a terme a set municipis l´espai de joc i estudi edu.moianès, en què han participat 70 alumnes d´entre 6 i 12 anys.

D´altra banda, i per segon any, el Consell Comarcal ha organitzat casals durant la jornada intensiva de juny a totes les escoles del Moianès. Hi han participat 263 alumnes d´infantil i primària (un 25 % més que el curs passat), i s´han creat 27 llocs de treball de persones de la comarca o rodalies que buscaven feina.

11 juliol 2018

Regió7

24 d’abr. 2018

Més de 3.300 alumnes passaran per la Fira de l'Estudiant la setmana vinent


El certamen consolida la seva ubicació al Palau Firal, estrenada l'any passat
alba iglesias manresa 06.04.2018 | 13:13



Almenys 3.300 alumnes de secundària provinents del Bages, el Berguedà, el Moianès i el Solsonès, als quals encara caldrà sumar-hi les persones que s'hi arribin per lliure, visitaran la Fira de l'Estudiant, que tindrà lloc entre el dilluns i el dijous de la setmana vinent. El certamen repeteix la ubicació que es va estrenar l'any passat, el Palau Firal, coincidint amb el 25è aniversari de la fira. Recordem que fins aleshores, la fira s'havia emplaçat al Museu de la Tècnica de Manresa, un espai més cèntric però més reduït que el Palau Firal.

Enguany hi haurà 25 estands de centres educatius, comarques i universitats, en els quals s'hi veuran representats 45 centres d'ensenyament. A banda, es mantenen els sis espais d'orientació individualitzada, l'espai destinat al Campus Universitari, l'espai d'informació general, a l'illa central.

El Palau Firal, un encert
Antoni Cornudella, coordinador de la Fira de l´Estudiant, ha explicat aquest divendres, en la presentació de la fira, que enguany, "el Palau Firal es consolida com a emplaçament. L'any passat ho vam provar i en aquesta edició s'ha vist que és un encert. Hi ha una millora tant perquè el certamen pugui progressar, com pels serveis que donem". Cornudella va detallar que en aquesta edició s'han "realitzat canvis en la distribució dels estands per crear línies de circulació més àgils i idònies". Mercè Rosich, regidora d'Ensenyament i Universitats de l'Ajuntament de Manresa, ha ressaltat que el nou emplaçament "llueix més, i queda un espai més digne i més ampli"; i ha coincidit amb Cornudella en assenyalar que "s'han corregit errors de l'any passat". També ha celebrat el canvi d'emplaçament, Agustí Comas, president del Consell Comarcal del Bages, que ah declarat que "la fira s'ha fet gran".

Voluntat d'atraure més alumnes de l'Anoia i Osona
A la fira hi participaran centres vinguts de les comarques del Bages, Berguedà, Moianès i Solsonès, i com ja es va estrenar l'any passat, també hi haurà un estand unitari amb l'oferta de la comarca d'Osona i un altre amb la de l'Anoia. Preguntat sobre si també visitaran la fira alumnes provinents d'aquestes dues comarques, Cornudella ha explicat que ""de moment hi ha alguns joves provinents de punts de l'Anoia, com de Calaf, tot i que el proper pas seria aquest, que vinguéssin més alumnes d'Osona i l'Anoia. És una feina que han de fer els consells comarcals".

Universitats de tota la Catalunya Central 

Una de les novetats d'aquesta 26a edició és que hi haurà un espai amb tota l'oferta dels Campus Universitaris de la Catalunya Central. D'aquesta manera, a la zona on habitualment els visitants podien trobar la informació de les universitats de Manresa, enguany també hi trobaran la informació de l'oferta universitària de Vic i Igualada.

D'altra banda, també s'ha ampliat l'horari d'obertura, tant per als grups de visites concertades, com per al públic en general, i si fins ara el dimecres a la tarda la fira no era oberta a tothom, aquest any, es podrà visitar el certamen de dilluns a dijous de 9 a 14 h i de 15 a 18 h.

Una novetat esmentada per Agustí Comas és la presència del SARU, el Servei d'Acompanyament al Reconeixement Universitari, que serà a la fira només un dia, el dilluns, i "donarà informació sobre la homologació de títols universitaris".

També han intervingut en la presentació Francesc Xavier Mas, vicepresident del Consell Comarcal del Solsonès; Xavier Francàs, vicepresident del Consell Comarcal del Berguedà; Neus Prat, consellera d'Ensenyament del Consell Comarcal del Moianès; Mar Raluy, coordinadora territorial d´ensenyaments professionals a la Catalunya Central; i Xavier Alcantara, gerent de la la Fundació Lacetània.


6 abril 2018

Regió7

6 d’abr. 2018

L'assumpció de competències en ensenyament incrementa en un 30 % les ajudes de menjador

j. e. 24.03.2018 | 00:20
La branca de l'ensenyament ha estat una de les darreres a desplegar serveis al Moianès. La comarca va assumir aquesta competència el juny passat per poder-la començar a implementar al setembre, coincidint amb el nou curs escolar, i sobretot ha portat «agilitat» i noves oportunitats en disposar de finançament propi.
En aquest primer curs amb competències pròpies s'han concedit 175 ajudes de menjador per un import de 102.634 euros, que suposa el 30 % més d'increment respecte de les que tenia el conjunt del territori quan no tenia desplegat aquest servei com a propi. Amb la proximitat del servei, «hem intentat ajudar les famílies a tramitar papers desplaçant-nos als centres educatius per fer-ho més fàcil», diu Purtí. De moment, la comarca gestiona 8 menjadors escolars, 6 de forma directa i 2 de forma indirecta.
Quant al transport, dóna servei a una setantena d'alumnes per dia amb quatre rutes i sis empreses contractades. El juny passat la comarca ja va poder dur a terme les primeres jornades intensives en un total de 8 escoles participants (206 alumnes), i aquest curs té 70 alumnes a l'espai edu.moianès.

24 març 2018

Regió7