Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Manifestació. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Manifestació. Mostrar tots els missatges

18 de març 2026

Docents del Moianès tallen la C-59 per reclamar millores en el sistema educatiu

L'institut Moianès ha estat un dels escenaris de les protestes en el marc de la vaga d'ensenyament
A primera hora s'ha realitzat un piquet a l'entrada del centre que ha continuat amb el bloqueig de la via i la posterior marxa lenta fins a Manresa




Docents del Moianès tallen la C-59 per reclamar millores en el sistema educatiu / Arxiu particular


Ariadna Gombau
Moià18 MAR 2026 9:45Actualitzada 18 MAR 2026 12:58


Al voltant d’una vintena de docents i altres professionals de l’àmbit educatiu del Moianès s’han concentrat avui a l’Institut de Moià en el marc de la vaga d’ensenyament. A 2/4 de vuit del matí, just abans de l’obertura del centre, s’ha organitzat un piquet a la porta. Una hora més tard, s’ha dut a terme un tall a la carretera C-59 que s’ha prolongat fins a 1/4 de deu del matí.


Els assistents han protestat amb proclames com «Volem una educació de qualitat», alguns d’ells vestits amb samarretes grogues i equipats amb estris per fer soroll, com olles i xiulets. El tall de la via, que ha durat prop de 3/4 d'hora, s'ha fet amb taules del mateix centre, on s'hi han penjat globus de color groc. A les deu ha començat la marxa lenta fins a la manifestació convocada a Manresa.




Marxa lenta fins a la manifestació convocada a Manresa / Arxiu particular

Des de primera hora del matí, hi ha accions de protesta a totes les comarques del territori, que confluiran al migdia a Manresa per dur a terme una manifestació pel centre de la ciutat. La convocatòria és a 2/4 d’una del migdia a la zona esportiva del Congost.


Les vagues s’han convocat per territoris al llarg de tota la setmana. Van començar dilluns a Barcelona i al Baix Llobregat. Dimarts es van desenvolupar al Penedès, al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. Avui, dimecres, la vaga té lloc a l’Alt Pirineu i Aran, a la Catalunya Central i a la Plana de Lleida. Dijous se celebrarà al Maresme, al Vallès Oriental, al Vallès Occidental i a les comarques de Girona, i divendres la vaga serà a tot Catalunya, amb una manifestació unitària a Barcelona.
Una vigília moguda

Ahir a la tarda, vigília de la vaga d’ensenyament, delegats sindicals i personal educatiu es van tancar a la seu del Departament d’Educació de Catalunya Central, a Manresa. La directora dels Serveis Territorials d’Educació, Saray Gómez, va rebre els docents, que li van exposar un llistat de demandes, algunes de les quals depenen directament dels serveis territorials, com per exemple la instal·lació de barracons. També van reclamar la reducció de ràtios, millores efectives en la inclusió i el ple reconeixement de l’etapa educativa 0-3.

Tot seguit, els professionals de l'àmbit educatiu es van manifestar a la carretera de Vic, que va quedar tallada. Finalment, els ensenyants han passat la nit a la seu del Departament.

18 març 2026

Regió7

26 de gen. 2026

El Moianès torna a tenir pediatre després d'estar més de tres mesos sense plaça assignada

Salut assegura que la incorporació d'un professional a jornada completa "permet garantir una atenció pediàtrica continuada i de proximitat"
Durant l'octubre, les famílies afectades es van organitzar, recollint més de 500 signatures i mobilitzant-se per reclamar "solucions reals"



Imatge de la manifestació celebrada el 21 d'octubre, a Moià, per reclamar un servei pediàtric propi / Arxiu/Ariadna Gombau


Ariadna Gombau
Moià26 GEN 2026 17:46Actualitzada 26 GEN 2026 19:50

El Moianès torna a tenir un pediatre assignat després de més de tres mesos amb la plaça descoberta arran d’un trasllat voluntari. La notícia l’ha fet pública el Departament de Salut, que assegura que aquesta incorporació a jornada completa “permet garantir una atenció pediàtrica continuada i de proximitat als infants i les famílies de l’àrea bàsica de salut”. El metge presta servei al CAP de Moià els dilluns, dimarts i divendres, i al Consultori Local de Castellterçol els dijous i també atén els infants dels municipis de l’Estany, Castellcir, Sant Quirze Safaja i Granera.


Amb aquesta assignació, efectiva des del 7 de gener, i la resta de personal pediàtric, l’Equip d’Atenció Primària (EAP) Moià–Castellterçol ofereix “una atenció pediàtrica estable millorant la continuïtat assistencial, el seguiment dels infants i la coordinació amb la resta de professionals de l’atenció primària”. Tant l’Institut Català de la Salut a la Catalunya Central com el Departament de Salut remarquen que aquest moviment “respon al compromís de garantir una atenció sanitària de qualitat i equitativa al territori” i, alhora, agraeixen “l’esforç dels equips professionals que han permès mantenir el servei durant aquest període”.

Malestar entre les famílies de la comarca

L’1 d’octubre va quedar descoberta la plaça de pediatria al Moianès a causa d’un trasllat voluntari. Des de llavors, les famílies afectades van expressar el seu malestar i descontentament per la situació. La manca d’un professional assignat va obligar a dependre del servei del pediatre de l’EAP d’Artés, que durant aquest temps s’ha desplaçat dos matins a la setmana al CAP de Moià per atendre els infants de la comarca.


Arran d’aquesta situació, les famílies es van organitzar sota el col·lectiu El Moianès sense pediatre. A banda de recollir més de 500 signatures, una seixantena de persones es van mobilitzar el passat 21 d’octubre per reclamar “solucions reals”. Els participants, encapçalats per una pancarta amb el lema “El Moianès sense pediatre, volem solucions reals”, van recórrer diversos carrers del nucli urbà tot corejant proclames com “Al Moianès volem pediatre” o “Pediatre ja, així no podem estar”.

A mig recorregut, al costat del bar El Casal, les portaveus de la plataforma van llegir un manifest en què van denunciar que “més de mil infants del Moianès estan creixent sense l’atenció pediàtrica que els correspon” i que “les famílies ens trobem desprotegides”. En aquest sentit, van alertar del risc que suposava no disposar de pediatre a la comarca, especialment en casos greus, en què “hem de desplaçar-nos fins a Manresa, amb el temps, l’esgotament i el perill que això comporta”.


Finalment, també van posar de manifest que "no totes les famílies tenen mitjans per desplaçar-se fins a Manresa o per pagar un pediatre privat, la qual cosa crea una greu desigualtat i deixa molts infants en situació de vulnerabilitat". Segons el col·lectiu, tot plegat era discriminatori i vulnerava "els drets fonamentals dels infants", aprofundint també "en la desigualtat entre territoris urbans i rurals". 

26 gener 2026

Regió7

21 d’oct. 2025

Concentració al Moianès per reclamar l'assignació d'un pediatre: «Les famílies ens trobem desprotegides»

La plaça està pendent de cobrir des de principi de mes per un trasllat voluntari i una seixantena de persones s’han mobilitzat davant del CAP de Moià per expressar el seu malestar i demanar "solucions reals"


Concentració al Moianès per reclamar l'assignació d'un pediatre: «Les famílies ens trobem desprotegides»Ariadna Gombau

Ariadna Gombau
David Bricollé
Moià21 D’OCT. 2025 18:56Actualitzada 21 D’OCT. 2025 19:39


Una seixantena de persones s’ha concentrat aquesta tarda a la plaça del CAP de Moià per reclamar que la comarca torni a tenir pediatre assignat, ja que la plaça està descoberta des de principi de mes per un trasllat voluntari.. Els participants en la mobilització -majoritàriament parelles joves amb criatures, que són les que requereixen aquest servei- estaven encapçalats per una pancarta on es podia llegir "El Moianès sense pediatre, volem solucions reals". Després de la concentració inicial, han iniciat un recorregut pel nucli per fer sentir la seva veu i la seva queixa, amb proclames com ara "al Moianès volem pediatre" o "pediatre ja, així no podem estar". Davant del bar El Casal han adreçat unes paraules i, posteriorment, han retornat cap a la plaça del CAP.


En el manifest, després de descriure la situació que s’ha generat, els participants han afirmat que "més de mil infants del Moianès estan creixent sense l’atenció pediàtrica que els correspon" i que "les famílies ens trobem desprotegides". Ara mateix, els casos lleus són atesos per sense professionals especialitzats, però en situacions més greus "hem de desplaçar-nos fins a Manresa, amb el temps, l’esgotament i el perill que això comporta".



Concentració al Moianès per reclamar l'assignació d'un pediatre



En aquest sentit, els manifestants han destacat que "tot plegat suposa un risc per a la salut dels nostres fills i filles, tant per la manca d’atenció pediàtrica especialitzada, com pel temps de desplaçament en casos urgents". I ho han exemplificat amb el fet que, des de municipis com l’Estany, el trasllat fins a Althaia Manresa són més de 35 quilòmetres.


En la lectura de l'escrit també han subratllat que "no totes les famílies tenen mitjans per desplaçar-se fins a Manresa o per pagar un pediatre privat, la qual cosa crea una greu desigualtat i deixa molts infants en situació de vulnerabilitat". Es tracta, doncs, d'una "situació insostenible i discriminatòria, que vulnera els drets fonamentals dels infants i aprofundeix en la desigualtat entre territoris urbans i rurals". Per tot plegat, han exigit "la cobertura immediata de les places de pediatria de Moià i Castellterçol amb servei estable, continuat i de qualitat. I la garantia que totes les baixes i absències siguin sempre cobertes".
 

Mesures insuficients

Des del passat 1 d’octubre, el Moianès no disposa de cap professional de pediatria propi per un trasllat voluntari. Això ha creat malestar entre famílies de la comarca que consideren que les mesures provisionals que s’han pres, amb un professional del CAP d’Artés que s’hi desplaça dos matins, no són suficients per atendre tots els infants del Moianès. Per reclamar una solució, han fet sentir la seva veu als carrers de Moià.

Tal com ja va explicar Regió7, la problemàtica ve derivada del trasllat voluntari de l’única pediatra de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) de l’Àrea Bàsica de Salut de Moià-Castellterçol, que també cobreix les poblacions de Castellcir, Granera, l’Estany i Sant Quirze Safaja. La seva vacant s’ha suplert temporalment pel pediatre d’Artés, que s’hi desplaça dos matins a la setmana, a més de l’equip d’infermeria pediàtrica i els professionals de medicina del mateix centre. Aquestes mesures no convencen pares i mares de la comarca, que les consideren totalment insuficients perquè creuen que no garanteixen el mateix nivell assistencial.


Agrupats sota el col·lectiu El Moianès sense pediatre, han promogut mobilitzacions, una recollida de signatures i un manifest per denunciar una situació que consideren "insostenible i discriminatòria". En la mateixa línia, el grup de Junts ha registrat al Parlament una proposta de resolució en la qual reclama al Govern de la Generalitat que "garanteixi" l’atenció pediàtrica completa al Moianès.


Per la seva banda, l’Institut Català de la Salut (ICS) ha assegurat des de l'inici del trasllat que l’assistència està garantida i que es tracta d’una situació provisional perquè ja s’han iniciat els passos oportuns per cobrir la plaça al més aviat possible.

21 octubre 2025

Regió7

Un centenar de persones es manifesta a Moià per exigir una “solució immediata” a la manca de pediatre al CAP

AGENCIAS
21/10/2025 18:50

ACN Moià - Un centenar de pares, mares i infants del Moianès s'ha manifestat aquest dimarts a la tarda a la plaça del CAP de Moià per exigir que hi torni a haver un pediatre al centre. Volen “solucions reals” des que el passat 1 d'octubre l'única pediatra que visitava els seus fills va demanar un trasllat. Des de llavors, hi ha malestar entre els pares i mares dels infants i s'estan mobilitzant perquè hi torni a haver un professional assignat al Moianès “de manera immeditada”. Una de les mares afectades, Nerea Campo, ha assenyalat que la situació és “insostenible” i “discriminatòria”. Per la seva banda, Salut assegura que l'assistència està “garantida” i diu que ja s'han iniciat els tràmits per cobrir la vacant.

21 octubre 2025

LaVanguardia

25 d’abr. 2024

Convoquen a Moià un acte de protesta contra l'ampliació de l’escorxador

Consideren que manca transparència sobre la proposta, juntament amb la de la planta de biogàs

Part dels terrenys on es vol ampliar el polígon, a tocar de l'escorxador i amb Moià al fons Part dels terrenys on es vol ampliar el polígon, a tocar de l'escorxador / ARXIU/OSCAR BAYONA

David Bricollé
Moià 25 D’ABR. 2024 14:03

Entitats ecologistes i veïns de Moià han convocat una concentració per a aquest divendres per manifestar-se en contra de la possible ampliació de l’escorxador. L’acte s’ha convocat per a les 7 de la tarda a la plaça de Sant Sebastià. Els convocants demanen que els assistents portin xiulets, cassoles, esquelles i altres estris per fer soroll en senyal de protesta.

La plataforma ha obert un espai (un portal web) en què exposen que «a finals del 2023 es van saber els plans previstos per dur a terme la planta de biogàs que Ara Moià tenia al seu programa electoral» Plans que consideren que suposen «canvis molt substantius per al poble, amb efectes de fons en l'àmbit econòmic, ambiental i social».

Els convocants argumenten que «donada la transcendència del projecte» caldria que «tothom del poble pugui tenir més fàcilment accessibles totes les informacions» i que «puguem conèixer l’opinió pel que fa als sectors més directament afectats (empreses del Polígon Industrial del Prat i pagesia) i de les entitats cíviques de Moià».

La plataforma exposa que «la planta de biogàs està vinculada amb una possible ampliació de l’escorxador, lligada al seu torn amb una regularització del Polígon Industrial del Prat. Aquest polígon ha estat sempre en situació irregular, que potser es podria resoldre ampliant-lo, però la Generalitat no ho ha autoritzat perquè els terrenys que té al sud, per on es podria estendre, estan sota una qualificació de protecció territorial i no se’n pot modificar el paisatge». Hi afegeixen que «el que canvia actualment és que en una àrea d’aquests terrenys s’hi vol instal·lar una planta de biogàs, i això es pot considerar una actuació d’interès públic i territorial. I, d’altra banda, l’ampliació de l’escorxador es pot considerar una extensió d’àrea urbana amb estratègia de creixement moderat o mitjà. I, si es fan aquestes consideracions, es pot autoritzar requalificar i urbanitzar sòl rústic i amb protecció territorial».

25 abril 2024

Regió7

1 de març 2021

Una cinquantena de persones protesten contra la repressió a Moià

 Una cinquantena de persones protesten contra la repressió a Moià

març 1st, 2021 Dídac Garcia 

Mig centenar de manifestants van sortir al carrer de la capital del Moianès per mostrar el rebuig a la repressió viscuda els últims dies. També per reivindicar la llibertat dels detinguts i la seva amnistia.

Amb el lema “Davant la repressió, al Moianès ens mobilitzem” arrencava la manifestació des de la Plaça de les Quatre Barres el passat dissabte al vespre.

Segons els propis organitzadors, asseguren que “la mobilització és una forma de canalitzar col·lectivament la ràbia” i que “no hi tenen res a perdre”. Alhora, la concentració també va servir per demanar l’autodeterminació, pa, sostre, treball i papers per tothom i la dissolució dels antiavalots.

La marxa va transcórrer sense cap incident remarcable pels diversos carrers de la capital. Els manifestants van anar des de la plaça fins als 4 semàfors. Allà es va fer un petit tall de trànsit per després continuar fins a la comissaria dels Mossos d’Esquadra. Finalment, la mobilització es va acabar amb una penjada de pancartes a la Plaça de Sant Sebastià, davant l’Ajuntament.

Quatre patrulles dels Mossos van seguir la marxa dels manifestants mentre un testimoni va alertar de la presència de la BRIMO en una gasolinera de Moià.

 1 març 2021

OnaMoianès

26 de juny 2020

La propera concentració per la “defensa de la vida abans que el capital” tindrà lloc a Santa Maria d’Oló

juny 26th, 2020 Dídac Garcia


Les 8 del vespre de cada dimarts s’han convertit en un moment de reivindicació en defensa dels serveis públics i la redistribució de la riquesa al Moianès. La idea de l’hora és fer-ho coincidir amb els aplaudiments dedicats als treballadors sanitaris que la població feia des dels balcons quan estaven confinats a casa seva. La plataforma vol canviar els balcons per les places, tot mantenint les mesures de seguretat obligatòries com portar mascareta i respectar la distància de metre i mig. Armand Castany, impulsor de les concentracions, defensa que ara cal sortir a recuperar els carrers.

En el cas del Moianès, ja s’han dut a terme un total de 3 concentracions abans amb la particularitat que les han fet cada setmana a un municipi diferent de la comarca. La primera trobada va ser el 2 de juny a Moià, a la plaça de l’Ajuntament. La segona va tenir lloc la setmana següent a Monistrol de Calders i una setmana més tard a la Plaça Vella de Castellterçol. El dimarts de la revetlla de Sant Joan havia de ser el torn de Santa Maria d’Oló però, precisament per aquesta festa, la concentració es farà finalment el proper dimarts 30 de juny a la Plaça Major.

La mitjana de manifestants sol ser d’una seixantena i compta amb el suport d’Arran Moianès, La Forja Moianès o la Xarxa de Suport Mutu. La idea que tenen és acabar aquesta sèrie de concentracions la primera setmana de juliol una altra vegada a la capital, a Moià.

26 juny 2020

OnaMoianès

3 de juny 2020

Una seixantena de persones es concentren a Moià per reclamar drets i llibertats vulnerats durant la crisi sanitària

juny 3rd, 2020 Dídac Garcia


Sota el lema “La vida abans que el capital”, associacions com la Xarxa de Suport Mutu del Moianès i organitzacions d’esquerra com La Forja o Arran Moianès, entre d’altres, van convocar ahir al vespre una manifestació a la plaça Sant Sebastià de Moià. L’objectiu de la mateixa és defensar una sanitat 100% pública, protegir els drets laborals dels treballadors i la redistribució de la riquesa. Uns drets que segons l’Armand, portaveu de la Xarxa de Suport Mutu, s’han retallat durant l’estat d’alarma i es tem que s’allargui durant la ja incipient crisi econòmica.

Abans de la concentració han caigut unes gotes però això no ha espantat a la seixantena de persones que s’han trobat a la plaça, davant l’Ajuntament de Moià. Allà han pogut llegir un manifest i han mostrat cartells amb lemes com “la crisi, que la paguin els rics”, “expropiem Nissan”, “pensions dignes” o “més sanitat, menys militars”. La concentració ha transcorregut amb tranquil·litat i la totalitat dels manifestants duien mascareta i respectaven la distància de seguretat. Malgrat tot, hi ha hagut la presència de Mossos i de policia local, fet que ha estranyat a l’Armand, portaveu de la Xarxa i un dels organitzadors de la manifestació.

La concentració de Moià es suma a les 63 manifestacions que s’han fet sota el mateix lema arreu dels Països Catalans. De fet, els organitzadors han anunciat que tenen la intenció de recuperar els carrers repetint aquesta manifestació cada dimarts a les vuit del vespre. Pel que fa al Moianès, s’espera repetir les concentracions la setmana que ve a Monistrol de Calders, la següent a Castellterçol i d’aquí tres setmanes a Santa Maria d’Oló.

3 juny 2020

OnaMoianès

11 de set. 2019

Els bastoners d'Oló, presents

11.09.2019 | 23:47


Els bastoners d'Oló, presents marta rovira
Els veïns del Moianès que es van reunir al tram número 9 van tenir l'oportunitat de veure un autobús pintat amb l'estelada de dalt a baix o gaudir de diferents activitats culturals al carrer de Diputació. A la imatge podem veure els bastoners d'Oló actuant davant l'atenta mirada dels assistents a la mobilització de la Diada que passaven per allà.

11 setembre 2019

Regió7

11 de nov. 2017

La Catalunya Central envia 85 autocars a la manifestació de Barcelona

Més de 4.600 persones s'han desplaçat aquesta tarda a la concentració per demanar l'alliberament dels presos polítics amb els vehicles organitzats per les territorials de l'ANC i Òmnium. Asseguren que, amb més temps, n'haurien omplert més

11.11.2017 | 18:23
Darrera Diada Nacional de Catalunya, al Passeig de Gràcia de Barcelona. 
«Si n'haguéssim tingut més, i més temps per organitzar-los, els hauríem omplert». Pius X Sisa, de l'ANC de Manresa, informava ahir que entre les comarques del Bages i el Moianès, aquesta setmana han venut, en un temps rècord, tots els tiquets per als 65 autocars que, finalment, han anat a la manifestació organitzada aquesta tarda a Barcelona per reclamar la llibertat dels presos polítics. En total, de les nostres comarques se n'hi han desplaçat 85: els 65 esmentats, 15 del Berguedà i 5 del Solsonès. Són més de 4.600 persones.
En el cas del Bages-Moianès, tenint en compte que són vehicles de 55 places, estem parlant de 3.575 persones. D'aquests 65 autocars, 9 portaran gent de Manresa, un compartit amb veïns del Pont de Vilomara i Rocafort, municipi que és la primera vegada que du gent a un acte d'aquest tipus amb aquest mitjà de transport organitzat. Del Berguedà, més de 800 persones han anat aquesta tarda a Barcelona, i del Solsonès ho han fet unes 250.

Poc temps i disponibilitat


Sisa assegurava aquesta setmana que, basant-se en la demanda de la gent, s'haurien acostat a les xifres de la darrera Diada de l'11 de setembre, en què es van omplir 80 autocars al Bages, 16 dels quals amb gent de Manresa. Si no ho han fet, afegia, ha estat perquè ho han hagut d'organitzar tot en un temps rècord i perquè la disponibilitat de vehicles és limitada i, a l'hora d'intentar contractar-ne més, algunes empreses els posaven uns preus massa elevats. Malgrat això, als 60 inicials n'hi han pogut afegir al final 5 més.
Quant a la possibilitat de reservar algun tren com anteriors vegades –és el cas de la Diada de l'11 de setembre del 2012 i de la del 2014– explicava que es necessita temps per negociar-ho amb la Generalitat perquè els combois que es van muntar en aquestes dues diades eren dels Ferrocarrils. «Necessites un marge de temps per combinar-ho amb les parades del metro i un mínim de quinze dies per imprimir els bitllets. És més complex del que sembla». El que han fet aquesta vegada, com en anteriors, ha estat aconsellar la gent que no hi pugui anar amb autocar que, com a mitjà alternatiu, agafi la Renfe, i els recomana uns horaris per anar i per tornar.
Aquest cop, si hi ha una cosa que no els ha sobrat a les territorials de l'ANC i d'Òmnium per organitzar el transport ha estat temps, i encara menys per vendre els tiquets. Mentre que per a la Diada de l'11 de setembre van tenir mig mes, en aquesta ocasió els han venut, en el cas de Manresa, en un parell de dies. Van avisar que en tenien diumenge passat i dimarts ja havien exhaurit la pràctica totalitat dels bitllets. «Després de la concentració de dimecres d'aquesta setmana a la plaça Major, quan va obrir la seu d'Òmnium, on es podien fer les reserves, hi havia una trentena de persones esperant-se», a les quals ja no van poder servir.

Demanda fins a última hora


Des del Berguedà, han sortit 14 autocars i un monovolum. Segons han explicat fonts de l'ANC, 10 ho han fet de Berga, 2 de Puig-reig i 1 de Gironella, tots de 55 places. La resta ha sortit de l'alt Berguedà, on han omplert un vehicle de 72 places i s'ha habilitat una furgoneta d'una quinzena de places més per encabir-hi alguns dels que s'havien quedat sense lloc. Les mateixes fonts han assegurat que ahir i abans-d'ahir molts berguedans van interessar-se per comprar tiquets. És per això que a darrera hora es va contractar un altre autocar des de Berga, i en lloc dels 9 previstos, en baixaran 10.
Al Solsonès, la demanda s'ha concentrat, sobretot, els darrers dies, fet ha comportat saltar de 2 autocars a principi de setmana a 5 a final de setmana. Ahir al migdia es van tancar les inscripcions.