Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris 8-M. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris 8-M. Mostrar tots els missatges

5 de març 2024

Moià se suma al Dia Internacional de les Dones amb un extens programa d’activitats

Tallers, exposicions i el Sopar de la dona són alguns dels actes, que s’allarguen fins al mes d’abril

Redacció
Moià | 05·03·24 | 12:38



La xerrada ‘Dones artistes, les oblidades’, a càrrec del pintor Eudald Font, va obrir el programa d'actes Biblioteca de Moià


L’Ajuntament de Moià se suma, un any més, a la celebració del Dia Internacional de les Dones amb una extensa programació d’activitats i actes relacionats amb el 8M, una diada que busca combatre tota forma de discriminació cap a les dones i promoure el seu empoderament. Tallers, exposicions, el Sopar de la dona i la lectura del manifest són alguns dels actes programats, que s’allarguen fins al mes d’abril.


Aquest dimecres 6 de març, es farà un taller de collage feminista, a càrrec de Laura Poquet, a les 5 de la tarda a Can Carner, i divendres a l’Espai Jove La Pólvora hi haurà dinàmiques sobre el 8M de l’alumnat de 6è de Primària dels centres escolars de Moià. El mateix dia, a partir de les 6, es farà el Sopar de la dona, amb actuacions musicals organitzades per ViMusic. L’entrada té un preu de 15 euros i part de la recaptació anirà destinada a la Fundació Althaia.

Dissabte, 9 de març, a les 12 del migdia se celebrarà l’acte central amb la lectura del manifest a la plaça del CAP, on es crearà un espai participatiu dinamitzat amb vermut i música. Les activitats continuaran el dilluns 25 de març amb la tertúlia literària sobre la novel·la ‘La vida material’ de Marguerite Duras. Serà a 2/4 de 8 del vespre a la Biblioteca Municipal 1 d’Octubre, a càrrec de Nerea Campo. El diumenge 28 d’abril, Les Faixes acollirà un monòleg de la periodista i humorista Ana Polo. Serà a les 6 de la tarda.


Durant tot el mes de març, es podrà veure l’exposició ‘Dones pioneres de la Unió Europea’ a la Biblioteca Municipal 1 d’Octubre elaborada per l’European Observatory on Memories. Al mateix equipament, fins al 9 de març, hi ha una exposició bibliogràfica de llibres i contes sobre feminisme i igualtat entre sexes. Cada dimarts, fins al 23 d’abril, s’organitza un curs d’autodefensa feminista, a les 5 de la tarda a l’Espai Jove La Pólvora, a càrrec d’Ana Jorge, amb un total de 8 sessions. D’altra banda, durant el mes de març a l’Institut Moianès es portaran a terme cercles no mixtes, la lectura del manifest per part de l’alumnat i altres activitats relacionades amb el 8M. 

5 març 2024

Regió7

5 de març 2021

El Moianès commemora el 8-M amb diversos actes durant tot el mes de març



març 5th, 2021 Dídac Garcia

És el cas, per exemple, de la Biblioteca de Moià que, des de l’1 de març fins el dia 14, disposa d’una exposició bibliogràfica sobre l’evolució i l’actualitat del feminisme.

També a Moià, avui a 2/4 d’11 del matí, la rondallaire Clara Gavaldà farà dues sessions de l’Hora del Conte amb l’obra “Valentes, intrèpides i curiosos” a l’Escola Josep Orriols i Roca. Un conte que Gavaldà repetirà pels alumnes de cicle infantil de l’Escola Pia el proper 11 de març. També avui, a les 8 de la tarda, la capital comptarà amb l’espectacle “Castells de mar en festa”. Es tracta d’un homenatge a la poeta Maria Mercè Marçal que es farà a l’Auditori Sant Josep amb aforament limitat.

El diumenge 7 de març, al parc municipal, es farà la lectura del manifest amb motiu del 8M elaborat pels alumnes d’ESO de l’institut Moianès. Després, al mateix recinte, es farà un concert amb el grup “La Rateta ja no escombra l’escaleta” que presentarà l’espectacle “La Dona que jo vull ser”. L’obra descriu, en clau d’humor, les dificultats de dues dones i un home per empoderar-se i passar a ser feministes.

Finalment, el dilluns 8 de març es muntarà una paradeta a l’Institut Moianès amb jocs i material pels joves. Val a dir que durant el mes de març, a l’institut també es faran tallers de serigrafia feminista i tallers d’autodefensa i noves masculinitats.

També el Comitè Feminista del Moianès ha preparat un seguit d’actes distribuïts en tres dies.

Amb el lema “Les dones som i serem a primera línia”, el Comitè ha presentat un cartell per defensar les treballadores i la vida. El 6M hi haurà a Monistrol de Calders un cinefòrum mitxe on es projectarà “La dona il·legal”. El 7M, al Parc Municipal, dos tallers no mixtes i un dinar popular. Finalment, els actes conclouran a la manifestació unitària que es durà a terme dilluns a les 7 de la tarda a Manresa.

Per la seva banda, la resta de pobles del Moianès també han preparat diversos actes pel Dia de la Dona que s’allargaran durant tot el mes.

És el cas de Santa Maria d’Oló que ha presentat un seguit d’activitats obertes a tothom i que compta amb la col·laboració del Col·lectiu de Dones d’Oló. Demà 6 de març comença el cicle de xerrades a càrrec de Tània Saez, on es parlarà d’autocures i de la gestió emocional en la situació pandèmica que vivim a causa de la covid. També hi haurà xerrades el dia 13 i 28 de març. Pel que fa al mateix dia 8, Oló farà una lectura del manifest a les 5 de la tarda que acabarà amb una penjada de desitjos a l’olivera. L’acte es farà a la Plaça 1 d’octubre. Finalment, el dia 27, l’Espai Hemalosa acollirà un espectacle feminista amb el monòleg d’Emma Barceló “Ai Cony!”.

Passem a Castellterçol que ha programat un taller online sobre sexualitat femenina pel 8 de març amb l’objectiu de trencar falsos mites. El mateix dilluns a la tarda es farà una tertúlia poètica a l’Espai de Cultura.

Pel que fa a Monistrol de Calders, l’equip de govern ha engegat un procés participatiu per canviar el nom del passatge de l’Escola i el passatge de l’Era del Met. L’objectiu és canviar el nom pel de dones que, en clau feminista, van provocar canvis en la societat. Es podrà votar fins diumenge a través d’un enllaç que es pot trobar al web de l’ajuntament.

A Collsuspina s’ha organitzat la primera edició de la cursa per la Dona amb caràcter solidari. Amb sortida i arribada a la Plaça Major, es donarà una bossa obsequi de l’Associació de Càncer Infantil del Moianès als 75 primers. Tot el que es recapti de les inscripcions es donarà integrament a l’Associació ACIM.

Finalment, des de l’àmbit de l’àrea de serveis del Consell Comarcal del Moianès s’ha organitzat un procés participatiu telemàtic per elaborar un cartell amb tot de paraules que han de descriure com són les dones de la comarca.

5 març 2021

OnaMoianès

8 de març 2019

‘No tenim por’, un himne dedicat a les dones fet al Moianès i Osona

L’han composat les Mambes a través de frases recopilades a les xarxes socials i la interpreten veus femenines de les dues comarques El 9 Nou 08/03/2019 | 16:25 Moià/Vic

Diverses veus femenines d’Osona i el Moianès s’han unit per crear un himne dedicat a les dones coincidint amb el 8 de març. L’han titulat No tenim por i ha estat una idea del duet moianès Mambes, format per Jud Joud i Èrika Llopis. Elles van reunir diferents artistes de les dues comarques per enregistrar l’himne feminista: Laura i Mônica Guiteras (Les Josephines), Núria Clotet (La reteta ja no escombra l’escaleta), Laura Centellas i Agnès Prats al violoncel.

Les compositores van fer una crida a través de les xarxes socials Instagram i Facebook demanant a les seves seguidores que escrivissin diferents coses a les qual no tenien por. I a través de les aportacions n’han confeccionat la lletra. Al videoclip hi apareixen dones de diferents edats i poblacions per visibilitzar que tot i ser diferents tenen una visió semblant d’aquest tema, unes imatges que es combinen amb l’enregistrament del tema a Ballabús Studio i a l’Erol de la Franquesa de Moià.

El projecte, expliquen també ha volgut compta amb la presència activa d’homes “perquè el feminisme parteix de que aquesta igualtat l’hem de fer visible”, de manera que hi han implicat Bernat torras a les precussions i la veu narrativa de Xavi Vinuessa.

8 març 2019

el9nou

7 de març 2019

Veus femenines del Moianès i Osona s'uneixen en aquest himne dedicat a les dones

La cançó, titulada "No tenim por", ha estat creada per les moianeses «Mambes», amb l'aportació de frases recopilades dels seus seguidors de les xarxes socials redacció | manresa 07.03.2019 | 21:31

Veus femenines del Moianès i Osona s´uneixen en aquest himne dedicat a les dones
El tema és una idea original del duet Mambes que té l'objectiu d'homenatjar les dones aquest 8-M, per fer-les visibles i empoderar-les.

«Mambes» va reunir diferents artistes de les comarques del Moianès i Osona per enregistrar aquest "himne" feminista: Laura i Mònica Guiteras (Las Josephines), Núria Clotet (La rateta ja no escombra l'escaleta), l'osonenca Laura Centellas i Agnès Prats al violoncel.

«Gairebé totes les dones, per no dir totes, hem tingut por anant soles pel carrer pel sol fet de ser dones». És per això que el duet ha volgut visibilitzar que no estan soles, que son fortes i que si s'uneixen, poden crear grans coses. Jud Joud i Èrika Llopis van fer una crida a les xarxes socials demanant a les seves seguidores que escrivissin diferents coses a les que no tenien por. El resultat n'és aquesta cançó.

Al videoclip apareixen moltes dones d'edats i poblacions diferents per mostrar que, tot i ser diferents, tenen una visió molt semblant d'aquest tema. Alhora també es veu una recopilació d'imatges enregistrades per Carla Nebot durant la gravació de la cançó a Ballabús Studio i a l'Erol de la Franquesa de Moià.

El projecte, però, també ha volgut comptar amb la presència activa d'homes "perquè el feminisme parteix sobre aquesta igualtat que hem de fer visible", diu Jud Joud. És per això que "No tenim por" també ha sigut possible gràcies a les percussions de Bernat Torras, a la veu narrativa de Xavi Vinuesa, i a Ballabús Studio. «A nosaltres ens agrada rodejar-nos d'homes que creuen que el feminisme real és possible, que podem fer coses junts i que si ens uníssim i parléssim d'igual a igual, la situació que reivindiquem canviaria abans», afegeix la cantant de Mambes.

El duet Mambes

Compost per Judith Folch (Jud Joud) i Èrika Llopis que combina música, dansa, llengua de signes, loops, poesia i humor. Les dues són mares treballadores i lluitadores que actuen amb l'objectiu de transmetre al públic un missatge d'empoderament femení denunciant part de les injustícies socials que hi ha al món.

Els espectacles del grup introdueixen la llengua de signes perquè les persones oients siguin conscients "que existeix, que és una llengua meravellosa, i que la vulguin aprendre per poder-se comunicar amb les persones signants catalanes". Així doncs, no pretén ser una interpretació simultània, sinó una forma de conscienciar les persones oients.

7 març 2019

Regió7