Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Espai Jove La Pólvora. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Espai Jove La Pólvora. Mostrar tots els missatges

5 de març 2024

Moià se suma al Dia Internacional de les Dones amb un extens programa d’activitats

Tallers, exposicions i el Sopar de la dona són alguns dels actes, que s’allarguen fins al mes d’abril

Redacció
Moià | 05·03·24 | 12:38



La xerrada ‘Dones artistes, les oblidades’, a càrrec del pintor Eudald Font, va obrir el programa d'actes Biblioteca de Moià


L’Ajuntament de Moià se suma, un any més, a la celebració del Dia Internacional de les Dones amb una extensa programació d’activitats i actes relacionats amb el 8M, una diada que busca combatre tota forma de discriminació cap a les dones i promoure el seu empoderament. Tallers, exposicions, el Sopar de la dona i la lectura del manifest són alguns dels actes programats, que s’allarguen fins al mes d’abril.


Aquest dimecres 6 de març, es farà un taller de collage feminista, a càrrec de Laura Poquet, a les 5 de la tarda a Can Carner, i divendres a l’Espai Jove La Pólvora hi haurà dinàmiques sobre el 8M de l’alumnat de 6è de Primària dels centres escolars de Moià. El mateix dia, a partir de les 6, es farà el Sopar de la dona, amb actuacions musicals organitzades per ViMusic. L’entrada té un preu de 15 euros i part de la recaptació anirà destinada a la Fundació Althaia.

Dissabte, 9 de març, a les 12 del migdia se celebrarà l’acte central amb la lectura del manifest a la plaça del CAP, on es crearà un espai participatiu dinamitzat amb vermut i música. Les activitats continuaran el dilluns 25 de març amb la tertúlia literària sobre la novel·la ‘La vida material’ de Marguerite Duras. Serà a 2/4 de 8 del vespre a la Biblioteca Municipal 1 d’Octubre, a càrrec de Nerea Campo. El diumenge 28 d’abril, Les Faixes acollirà un monòleg de la periodista i humorista Ana Polo. Serà a les 6 de la tarda.


Durant tot el mes de març, es podrà veure l’exposició ‘Dones pioneres de la Unió Europea’ a la Biblioteca Municipal 1 d’Octubre elaborada per l’European Observatory on Memories. Al mateix equipament, fins al 9 de març, hi ha una exposició bibliogràfica de llibres i contes sobre feminisme i igualtat entre sexes. Cada dimarts, fins al 23 d’abril, s’organitza un curs d’autodefensa feminista, a les 5 de la tarda a l’Espai Jove La Pólvora, a càrrec d’Ana Jorge, amb un total de 8 sessions. D’altra banda, durant el mes de març a l’Institut Moianès es portaran a terme cercles no mixtes, la lectura del manifest per part de l’alumnat i altres activitats relacionades amb el 8M. 

5 març 2024

Regió7

12 de des. 2023

Moià dedica una setmana a la salut juvenil amb activitats educatives

S'han programat propostes per treballar a les escoles i l'institut, mentre els actes centrals es faran dissabte al parc municipal

Redacció
Moià | 12·12·23 | 13:26




El parc municipal de Moià acollirà els actes centrals de les jornades, aquest dissabte ARXIU | JORDI ESCUDÉ

La Taula de Salut de Moià organitza la segona edició d'Inspira, una Jornada de Salut Juvenil amb propostes educatives i de lleure per abordar diferents àmbits vinculats a la salut que afecten aquest col·lectiu. El programa s'allarga tota la setmana, de manera que ja s'estan treballant algunes propostes en els mateixos centres, mentre que les activitats centrals tindran lloc dissabte, 16 de desembre, al parc municipal.

A les escoles de primària del poble, els alumnes de sisè estan desenvolupant un treball artístic sobre la salut, mentre que a l'Institut Moianès, l'alumnat està realitzant tallers sobre sexualitat i pornografia.

Les jornades també inclouen propostes concretes fora de les aules, com el taller DeBat a Bat que porta per títol "Poca broma" i que es farà aquest dijous, 14 de desembre, a 2/4 de 5 a la biblioteca; o la projecció d'una pel·lícula sobre salut mental a l'Espai Jove, divendres, 15 de desembre a les 6 de la tarda. El parc municipal acollirà els actes centrals del programa dissabte, 16 de desembre, amb propostes durant tot el matí. D'una banda, hi ha programat un escape room per equips sobre salut mental, a càrrec del col·lectiu Arran, i també hi haurà un rocòdrom escalable i paradetes d'entitats. A més, a 3/4 d'11 del matí tindrà lloc una classe de biodansa, a 2/4 de 12 un taller de cuina sobre aperitius saludables, i a 2/4 d'1 hi haurà un concert amb la PAWN Gang. 

12 desembre 2023

Regió7

24 de febr. 2021

Moià acull una exposició sobre les conseqüències del consum d'alcohol

Es pot veure al Museu fins al proper 3 de març redacció. moià 24.02.2021 | 17:23

Una de les visites guiades que s'han fet a l'exposició ajuntament de moià

El Museu de Moià acull fins al proper 3 de març l'exposició «Dona la volta a l'alcohol». La mostra, amb accés gratuït i adreçada al públic en general, pretén informar de les conseqüències que genera el consum d'alcohol durant l'adolescència en la salut, reforçar la posició de no consumir alcohol i mantenir-la davant la pressió de grup, retardar l'edat d'inici en el consum i reduir-ne els riscos associats. L'Espai Jove La Pólvora està organitzant aquests dies visites guiades a la mostra adreçades específicament a l'alumnat de tercer i quart d'ESO. Aquesta exposició, creada pel servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona,consta de nou plafons i dues taules interactives que desenvolupen diferents temes vinculats al consum d'alcohol, i una caixa amb elements que permeten reproduir els efectes de l'alcohol en l'organisme.

24 febrer 2021

Regió7

4 de febr. 2021

El Museu de Moià dona la volta a l’alcohol amb una exposició



febrer 4th, 2021 Dídac Garcia 


La capital del Moianès acull la mostra interactiva “Dona la volta a l’alcohol”. Una exposició que s’inaugura avui 4 de febrer i que es podrà visitar fins el 3 de març.

L’exposició, organitzada pel servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, és d’accés gratuït i està adreçada al públic en general. Tot i això, està molt pensada per joves del segon cicle de l’ESO. De fet, l’Espai Jove La Pólvora ha anunciat que s’organitzaran visites guiades per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Moianès.

L’objectiu de la mostra és donar a conèixer les conseqüències que genera en la salut el consum d’alcohol durant l’adolescència així com reforçar també la posició de no consumir alcohol i mantenir-la davant la pressió de grup. Una altra finalitat és retardar l’edat d’inici en el consum i reduir-ne els riscos associats. Els organitzadors reconeixen que treballar la prevenció de consum d’alcohol en la població jove no és una tasca fàcil. Argumenten que l’alcohol és una substància molt present en la nostra societat i molt integrada culturalment com a resultat d’un llarg procés històric.

Aquesta exposició està constituïda per nou plafons i dues taules interactives on es desenvolupen diferents temàtiques vinculades al consum. També s’hi pot trobar una caixa amb elements que permeten reproduir els efectes de l’alcohol al nostre organisme.

4 febrer 2021

OnaMoianès

24 de nov. 2020

Moià reivindica el Dia per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones



novembre 24th, 2020 Dídac Garcia 


L’Ajuntament de Moià organitza un seguit d’activitats per a totes les edats per commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

És el cas dels tallers de prevenció de l’assetjament sexual i les violències de gènere a l’Institut Moianès. Una activitat pionera sorgida arran de la denúncia per xarxes socials d’alguns alumnes i exalumnes envers un professor del centre. Es faran un total d’11 edicions repartides de novembre a gener.

Avui dimarts al migdia, l’Escola Pia presenta “Contes posats de cap per avall” amb Clara Gavaldà de la companyia Sgratta. Els alumnes de primària podran treballar la igualtat i trencar els estereotips establerts en els contes clàssics. Demà, 25 de novembre, es farà un minut de silenci en memòria de totes les víctimes de violències masclistes. Serà a les 12h del migdia davant de l’Ajuntament de Moià.

A més, l’Ajuntament ha presentat la campanya “Un comerç sense masclisme”. Els establiments i botigues de Moià lliuraran pins del 25N per als seus clients.

I finalment, l’Espai Jove la Pólvora ha organitzat un concurs de mascaretes inspirades en els lemes del 25N. La proposta que rebi més suport serà editada com una mascareta real i estarà disponible al mateix espai en un futur.

Tots aquests actes es sumen als organitzats pel recentment creat Comitè Feminista del Moianès. 

24 novembre 2020

OnaMoianès

21 d’oct. 2020

Moià posa en marxa un servei "d'acompanyament" als alumnes i exalumnes de l'institut que haurien patit assetjament

21/10/2020 - 12.31 Actualitzat 21/10/2020 - 12.30

ACN Moià.-L'Ajuntament de Moià, amb la col·laboració del Departament d'Educació, ha posat en marxa un servei "d'acompanyament i escolta" per donar suport als alumnes de l'Institut Moianès "que hagin viscut alguna conducta inadequada per part d'un membre del professorat". El servei s'activa després que fa unes setmanes diversos alumnes i exalumnes fessin públic a un compte d'Instagram presumptes assetjaments sexuals per part d'un docent. S'oferirà durant quatre tardes del mes d'octubre a l'Espai Jove La Pólvora de 4 a 7 de la tarda. Les persones que ho vulguin podran denunciar el seu cas de forma anònima i un professional especialitzat els donarà suport.

Alumnes i exalumnes de l'institut Moianès, a Moià, van denunciar fa deu dies a través de les xarxes socials l'assetjament sexual d'un professor del centre. Els denunciants han creat un compte a Instagram on expliquen les experiències viscudes. El compte busca donar "veu" als fets i que el docent deixi de donar classes. En ell s'hi poden llegir testimonis que expliquen que el professor hauria tocat el cul d'una alumna, que aprofitava qualsevol oportunitat per acostar-se a les alumnes i tocar-los-hi els braços, o fins i tot una noia denuncia que li va aixecar la faldilla. També comentaris sexistes i fora de lloc: "Em va fer una ullada al cul. Quan li vaig demanar què feia, em va dir que imaginar-se el meu cul a sobre seu", apunta una testimoni.En fer-se públic, des del centre escolar van emetre un comunicat on lamentaven "la difamació pública" i feien una crida "a la prudència". També informaven que aquest curs ningú havia presentat al centre "cap queixa o denuncia en aquest sentit". Davant "la gravetat dels fets" consideraven que abans de denunciar-ho públicament calia "seguir els protocols establerts". "La direcció del centre sempre ha escoltat i entomat qualsevol queixa o denuncia que s'ha rebut respecte a alguna mala praxi per part de qualsevol membre de la comunitat educativa, i ha seguit escrupolosament les indicacions dels Serveis Territorials i de les autoritats policials", recalcaven.

21 octubre 2020

324

19 d’oct. 2020

Moià crea un servei d’escolta i acompanyament després de les denúncies d’assetjament sexual a l’Institut Moianès

 

octubre 19th, 2020 Dídac Garcia

Aquesta ha sigut la resposta de l’Ajuntament de Moià per fer front a l’escàndol que la setmana passada va esquitxar el centre educatiu de la capital. L’equip de govern, amb la col·laboració del Departament d’Educació, ha posat en marxa un servei per oferir suport a l’alumnat que hagi viscut alguna conducta inadequada per part d’algun membre del professorat.

Aquesta atenció externa es durà a terme amb una professional especialitzada a l’Espai Jove La Pólvora de Moià. En horari de 4 a 7 de la tarda, el servei d’escolta estarà disponible dimarts i dijous d’aquesta setmana i la següent. En el cas que un alumne necessiti una atenció més individualitzada, el servei permet assignar d’altres hores enviant un missatge privat a través d’Instagram a @ajmoia i @espaijovepolvora.

D’altra banda, des del compte d’Instagram “Per aquí no passem”, que va destapar els casos d’assetjament a l’institut, i l’organització juvenil “Arran”, han organitzat una concentració per avui a 2/4 de 8 del matí davant l’Institut Moianès. L’objectiu és protestar contra la complicitat que, segons els organitzadors, té el centre davant d’actituds masclistes per part del professorat.

19 octubre 2020

OnaMoianès

28 de febr. 2020

La festa de Moià promou el civisme a les xarxes socials

28.02.2020 | 23:34


Un cartell de la campanya AJ. MOIÀ

L'Ajuntament de Moià ha engegat aquesta setmana una nova campanya de civisme amb motiu de la festa de Carnestoltes, que se celebra avui. En aquest sentit, s'ha treballat una proposta per sensibilitzar els joves del municipi i prevenir actituds sexistes i l'excés de consum d'alcohol i drogues. La campanya, que ha tingut la col·laboració de cinc joves de l'Espai La Pólvora, s'ha centrat en la creació de dos filtres d' Instagram stories perquè els nois i noies els puguin utilitzar des del seu mòbil i des del seu perfil i publiquin selfies amb els missatges de la campanya: «Mira, tota la nit dempeus» i «Només Sí és Sí, Respect» . Per utilitzar els filtres dissenyats, s'ha d'anar al perfil Instagram @ajMoia i descarregar-los. La rua del Carnestoltes de Moià començarà a 2/4 de 7 de la tarda al carrer de Nazari Alibés i a 2/4 de 12 de la nit hi haurà festa a Les Faixes amb DJ Nandu.

28 febrer 2020

Regió7

25 de febr. 2020

Moià engega una campanya de civisme a les xarxes socials per Carnestoltes

La proposta s'ha dissenyat amb la col·laboració dels joves i utilitza el seu llenguatge verbal i visual redacció | moià 25.02.2020 | 12:33

Una imatge del vídeo de la campanya de civisme AJ. MOIÀ

L'Ajuntament de Moià ha engegat una nova campanya de civisme amb motiu de la Festa de Carnestoltes, que se celebrarà aquest dissabte. Seguint amb les campanyes iniciades l'any 2017, s'ha treballat una proposta per sensibilitzar els joves de Moià i prevenir actituds sexistes i l'excés de consum d'alcohol i drogues.

La campanya s'ha dut a terme des de l'Ajuntament de Moià amb la col·laboració de cinc joves de Moià a través de l'Espai Jove La Pólvora, que han col·laborat participant directament, prestant la seva imatge en els cartells de campanya i utilitzant el seu argot, amb vocabulari actual i informal, amb referents visuals de tendència com són els tatuatges i incidint directament a les xarxes socials, que són utilitzades per la gran majoria de joves.

«Estic del chill. Tinguem la festa... en pau» és l'eslògan de la campanya institucional de civisme de Carnestoltes a Moià. Estar del chill significa «estar de guai, de tranqui, relaxat...». A partir d'aquest argot volem que els i les joves s'empoderin d'aquesta paraula i se l'atribueixin durant la festa de carnestoltes, sortint de forma tranquil·la i relaxada, sense excessos. I s'acompanya de la frase «tinguem la festa en pau».

Instagram és la xarxa social més utilitzada pel jovent on es publiquen, a banda dels posts convencionals, els stories, continguts de foto o vídeo que es poden visualitzar durant pocs segons oferint una gran immediatesa i que ofereixen l'opció d'utilitzar filtres, uns efectes que s'apliquen als selfies que pots publicar. Per això, la campanya s'ha centrat en la creació de 2 filtres d'Instagram stories perquè els joves els puguin utilitzar des del seu propi mòbil i des del seu perfil i publiquin els seus selfies amb els missatges de la campanya: «Mira, tota la nit dempeus» i «Només Sí és Sí, Respect» .

El primer missatge pretén evitar els excessos en el consum d'alcohol i promou que els joves durant la nit de Carnaval mostrin a través d'Instagram el missatge a la seva cara, que estan del chill. I el segon, destinat a evitar actituds sexistes, fa al·lusió al món del tatuatge i es tracta de respectar i conscienciar els joves del respecte en possibles relacions igualitàries i lliures de masclismes i del significat de Només Sí és Sí.

Per utilitzar els filtres d'Instagram Stories dissenyats per la campanya, només cal anar al perfil Instagram @ajMoia i descarregar-los. La campanya també compta amb un vídeo que es pot veure a les xarxes socials del consistori.

25 febrer 2020

Regió7

6 de jul. 2019