Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris IES Moianès. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris IES Moianès. Mostrar tots els missatges

13 de jul. 2018

El 9 es multiplica


13 juliol 2018

el9nou paper

5 de juny 2018

Lliurament de tretze treballs de recerca a la Biblioteca del Casino


Els treballs han estat seleccionats pels seus centres educatius seguint el criteri de la qualitat de la temàtica comarcal
redacció | manresa 05.06.2018 | 15:34


Imatge dels estudiants. AJ Manresa

Aquest migdia s´ha dut a terme, a la sala d´actes del Centre Cultural el Casino, l´acte de lliurament dels treballs de recerca per part de l´alumnat de 2n de batxillerat del Bages i el Moianès. En total, s´han lliurat 13 treballs de recerca de 16 alumnes i que representen 10 centres educatius.

L´acte de lliurament ha comptat amb la presència de la regidora de Cultura i Joventut, Anna Crespo; de la directora de la Biblioteca del Casino, Teresa Tort; i del representant del Centre de Recursos Pedagògics del Bages, Carles Llussà, a més de l´alumnat i el seu professorat.

Carles Llussà ha afirmat que la idea de fer un acte amb aquestes característiques és per dinamitzar el llibre on es recullen els diferents treballs i per donar a conèixer que els instituts no solament són centres educatius per anar a estudiar, sinó que tenen la finalitat de contribuir a la formació vital, tant des del punt de vista acadèmic com professional, de tots els estudiants. A més, ha remarcat el suport dels professors als seus alumnes en el moment d´escollir la temàtica del treball, ja que és fonamental que els pugui aportar nous coneixements i, sobretot, que els interessi el tema triat.

Teresa Tort ha explicat que aquesta selecció de treballs formarà part de la secció local de la Biblioteca del Casino perquè aporten una sèrie d´informacions importants, tant a nivell local com comarcal. A més, ha afegit que és essencial que s´utilitzin els diversos recursos que la biblioteca pot aportar, com els llibres, les enciclopèdies o els materials audiovisuals.

Al seu torn, la regidora de cultura, Anna Crespo, ha volgut agrair la tasca que fan els docents i els estudiants i ha afegit que, amb aquest tipus de treballs, es posa en valor diferents aspectes del nostre patrimoni.

En l´edició d´enguany s´han presentat un total de 851 treballs de recerca, que es recullen en el llibre Treballs de recerca d´alumnes de batxillerat del Bages i del Moianès. Curs 2017-2018.

Els treballs que s´han lliurat, així com els autors i els centres educatius, són els següents:

- Biografia d´Anna Soler i Daniel, d´Andreu Torres Vilà (Escola Diocesana, de Navàs)

- El modernisme. La ruta modernista a Manresa, de Mical Juliana Claros Franco i Yobana Patríca Vásquez Campillo (Institut Guillem Catà, de Manresa)

- Com va viure la gent gran el franquisme?, de Josep Lladó Hernández (Institut Mig-Món, de Súria)

- El canvi climàtic i el seu efecte al Bages, d´Adam Jané Izquierdo (Intitut Mig-Món, de Súria)

- Què fan els antics alumnes del centre?, de Mireia Martín Sánchez (Institut Mig-Món, de Súria)

- Mètodes per regenerar un bosc cremat, de Guim Alberch i Calm (Institut Moianès, de Moià)

- Per què jo? La pobresa infantil al Bages, de Gemma Capellas Sánchez (La Joviat, de Manresa)

- La vida a Santpedor a la segona meitat del s.XX, d´Andrea Arcos Perarnau i Míriam Ramírez Mansilla (Institut d´Auro, de Santpedor)

- Benvinguts refugiats? La crisi dels refugiats i la seva situació a Manresa, de Laura Puga Duocastella (Institut Lacetània, de Manresa)

- Anàlisi d´una empresa familiar de productes làctics: Cal Carlot, de Marc Garbutt Rovira (Institut Quercus, de Sant Joan de Vilatorrada)

- Adaptació de l´art al Bages i al Moianès a les noves tecnologies, de Maria Rovira Gordillo i Laura Gámez Puerta (Institut Lluís de Peguera, de Manresa)

- Jardins verticals, de Gemma Junyent Llopart (Institut Pius Font i Quer, de Manresa)

- Torcidos Ibéricos, S.A., de Paula Gutiérrez Mayordomo (Institut Pius Font i Quer, de Manresa).


5 juny 2018

Regió7



28 de febr. 2017

Alumnes de l'IES Moianès protagonitzen una campanya de civisme per carnestoltes


'Ajuntament de Moià ha presentat aquest dimarts una campanya que, sota el lema Que no decaigui la festa!, vol conscienciar els joves moianesos sobre el civisme per la rua i la nit de carnestoltes d'enguany que, a Moià serà el 4 de març. 

Els darrers anys la festa de carnestoltes s'agafa amb gran força entre els joves de Moià, sovint amb un únic objectiu: consumir alcohol a vegades fins a sobrepassar els límits. Aquest excés en el consum d'alcohol també comporta conseqüències negatives per a la comunitat: maleses i trencadisses del material urbà públic, comportaments agressius, pintades a les parets del veïnat, etc. 

Per tot això aquest any des de l'Ajuntament s'ha treballat una campanya preventiva amb l'objectiu de conscienciar al col·lectiu jove i al seu entorn més immediat que cal regular i adoptar la dosis adequada d'alcohol i així evitar possibles situacions de risc. 

La campanya està protagonitzada per tres joves de l'IES Moianès. S'han creat tres cartells amb retrats dels joves voluntaris, que toquen les següents temàtiques: 

- Consum d'alcohol, protagonitzat per Ariadna Izquierdo (15 anys) 
- Vandalisme, protagonitzat per Guillem Soler Mas (17 anys) 
- Agressions sexistes, protagonitzat per Veva Torras Clos (17 anys) 

Acte de presentació de la campanya

La campanya s'ha presentat a l'IES Moianès davant dels alumnes d'ESO i Batxillerat. Han parlat la directora de l'Institut, Laura Lopez, inaugurant l'acte. A continuació l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, ha esmentant que carnaval és i serà una festa de referència a Moià, i que "intentem respectar els béns del poble, però que sobretot: respectem-nos a nosaltres mateixos".

El regidor de Joventut, Martí Padrisa ha remarcat que els joves han de gaudir de la festa de carnestoltes, aprofitar i cuidar l'Espai Cultural Les Faixes ja que es un espai perquè els joves puguin gaudir de la nit desprès de la rua. 

Posteriorment, Guillem Soler, un dels protagonistes de la campanya, ha realitzat un discurs on ha parlat dels tres temes principals de la campanya, la repercussió que tenen els actes vandàlics el dia següent, el sexisme remarcant la frase "un no és un no", i el consum desmesurat d'alcohol. 

Un cop ha finalitzat, i en representació dels tres alumnes que han col·laborat en aquesta iniciativa, ha destapat els cartells per tal de mostrar el resultat i donar el tret de sortida a l'inici de la campanya.

Altres accions de difusió

Una vegada presentada oficialment la campanya, l'Ajuntament farà difusió dels cartells pels carrers de Moià i les xarxes socials fins al dissabte 4 de març, data del carnestoltes. 

Durant aquesta setmana prèvia també s'enviaran cartes amb recomanacions educatives als pares i mares de joves de 12 anys a 16 anys, i es repartiran cartes als serveis que venguin begudes alcohòliques per recordar la prohibició de venda als menors d'edat. A més a més se'ls oferirà un cartell de la campanya gràfica amb la frase: "Establiment adherit a la campanya Que no decaigui la festa!". 

naciódigital