Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris caldera. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris caldera. Mostrar tots els missatges

3 de juny 2025

La Diputació referma a Moià el compromís per la lluita contra el canvi climàtic i la recuperació del patrimoni

La presidenta Lluïsa Moret ha visitat la comarca per conèixer de primera mà projectes com la caldera de biomassa que escalfa tres equipaments municipals


L'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, amb la presidenta de la Diputació, Lluïsa Moret / Queralt Casals


Queralt Casals
Moià03 JUN 2025 16:44


Amb l’objectiu de reivindicar el compromís amb el territori i impulsar polítiques vinculades a la lluita contra el canvi climàtic i a la recuperació del patrimoni, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha visitat aquest dimarts la caldera de biomassa que dona servei a tres equipaments municipals de Moià i el campanar de l’església de Santa Maria, on s’han fet treballs de restauració. Es tracta de dos projectes que han comptat amb finançament de l’ens supramunicipal, que Moret ha conegut de primera mà en el marc d’una visita institucional a la comarca del Moianès, que també ha fet parada a Calders i Sant Quirze Safaja.

La presidenta de la Diputació ha recordat que les visites al territori com la que ha fet avui al Moianès permeten tirar endavant tot un conjunt de polítiques vinculades, per exemple, amb la lluita contra el canvi climàtic i la restauració del patrimoni històric. Projectes polítics, ha subratllat, que tenen la finalitat de millorar «la vida quotidiana, el futur i les oportunitats» dels ciutadans de comarques com el Moianès.


L’escola pública Josep Orriols i Roca de Moià ha posat en marxa aquest curs una caldera de biomassa que proporciona calefacció i aigua calenta a tres equipaments municipals: el centre educatiu, el pavelló i la llar d’infants els Garrofins, que han substituït el consum d’energies fòssils com el gasoil per energia renovable amb estella forestal de proximitat. La instal·lació ja es troba en ple funcionament i Moret n’ha destacat l’aposta «per l’autosuficiència energètica i per un model d’energia renovable amb una concepció circular perquè gestiona residus, en aquest cas, del meravellós entorn forestal del Moianès».


La presidenta ha estat acompanyada de l’alcalde de Moià, Dionís Guiteras, que ha subratllat «l’estalvi econòmic i energètic» que suposa l’equipament per al municipi i n’ha destacat «la part pedagògica que té que les administracions també fem el pas de poder mitigar el canvi climàtic, que ens afecta a tots». Abans de conèixer la caldera de biomassa, la presidenta ha pujat al campanar de l’església de Santa Maria, que ha estat consolidat i se n’ha reparat la coberta.

Visita a Calders i Sant Quirze

Prèviament a la visita a l’Ajuntament de Moià, la presidenta de la Diputació de Barcelona ha fet parada a Calders on s’ha reunit amb l’alcalde, Eduard Sànchez, ha visitat els treballs de remodelació que s’estan fent a la casa consistorial, així com la restauració i adequació de l’antiga fàbrica Jorba, a més de visitar el Puig, el punt més alt del municipi. La visita institucional al Moianès ha acabat a Sant Quirze Safaja on s’ha reunit amb l’alcalde, Carles Lupianez, i ha conegut les obres de pacificació del nucli urbà i el projecte que es destinarà a l’edifici adquirit al carrer Barcelona del municipi per dedicar-lo a habitatge protegit per joves.

3 juny 2025

Regió7

2 de jul. 2024

Moià enllesteix la instal·lació de la caldera de biomassa a l’escola Josep Orriols i Roca

La xarxa de calor, que també alimentarà el gimnàs del centre i la llar d’infants els Garrofins, preveu un estalvi anual de 28.000 euros
 

El consistori ha fet les primeres proves de la nova xarxa de calor / Ajuntament de Moià


Redacció
Moià 02 JUL 2024 12:20


L’Ajuntament de Moià ja ha fet les primeres proves per verificar el bon funcionament dels circuits hidràulics i la combustió de la xarxa de calor amb caldera de biomassa, que ha instal·lat a l’escola Josep Orriols i Roca. D’aquesta manera, el centre educatiu i la llar d’infants els Garrofins podran substituir el consum d’energies fòssils com el gasoil per energia renovable amb estella forestal de proximitat. La nova instal·lació preveu un estalvi anual de 28.000 euros.

En els darrers mesos, el consistori ha efectuat els treballs per instal·lar una caldera de biomassa que forma part de la xarxa de calor que alimentarà un total de tres edificis, ja que a banda de les dues escoles hi ha el gimnàs de la Josep Orriols i Roca. La caldera forma part d’un projecte per substituir el consum d’energies no renovables i reduir en un 77% el cost del combustible anual.


Actualment, els tres equipaments escolars municipals tenen un cost de combustible anual de 35.961,73 euros, i amb la nova instal·lació es preveu que la despesa per cobrir les necessitats tèrmiques es reduirà a 8.061 euros, cosa que suposarà un estalvi de gairebé 28.000 euros i de 78 tones de gasos d’efecte hivernacle cada any.


Pel que fa al consum energètic actual, aquest prové del gasoil i supera els 280.000 kWh a l’any. Amb la caldera de biomassa, el consum energètic provinent d’estella forestal serà de 251.922 kWh a l’any, la qual cosa suposa un estalvi d’energia primària de 28.078 kWh anuals.

L’actuació ha inclòs les instal·lacions tèrmiques de la caldera, la sitja i la xarxa de calor, l’obra civil corresponent i la reforma de les instal·lacions de generació tèrmica de cadascun dels edificis per permetre la incorporació d’energia procedent de la biomassa.


El cost total de l’obra és de 326.700 euros i es compta amb una subvenció de 267.102 euros de la Diputació de Barcelona, a través del programa Renovables 2030.

2 juliol 2024

Regió7

10 de maig 2024

Moià posa una caldera de biomassa amb la que preveu un estalvi anual de 28.000 euros

La instal·lació, en la que s’ha començat ja a treballar, subministrarà energia a l’escola pública i el seu gimnàs i a la llar d’infants

Treballs per instal·lar la caldera de biomassa / AJUNTAMENT DE MOIÀ

Redacció
Moià 10 MAI 2024 13:21

L’escola Josep Orriols i Roca i la llar d’infants els Garrofins de Moià podran substituir pròximament el consum d’energies fòssils com el gasoli per energia renovable amb estella forestal de proximitat. L’Ajuntament hi ha començat els treballs per instal·lar una caldera de biomassa que formarà part de la xarxa de calor que alimentarà un total de tres edificis, ja que a banda de les dues escoles hi ha el gimnàs de la Josep Orriols i Roca. La caldera forma part d’un projecte per substituir el consum d’energies no renovables i reduir en un 77% el cost del combustible anual.

Actualment, els tres equipaments escolars municipals tenen un cost de combustible anual de 35.961,73 euros, i amb la nova instal·lació es preveu que el cost del combustible per cobrir les necessitats tèrmiques es reduirà a uns 8.061 euros, cosa que suposarà un estalvi de gairebé 28.000 euros i de 78 tones de gasos d’efecte hivernacle cada any.

Pel que fa al consum energètic actual, aquest prové del gasoil i supera els 280.000 kWh a l’any. Amb la caldera de biomassa, el consum energètic provinent d’estella forestal serà de 251.922 kWh a l’any, la qual cosa suposa un estalvi d’energia primària de 28.078 kWh anuals.

L’actuació inclou les instal·lacions tèrmiques de la caldera, la sitja i la xarxa de calor, l’obra civil corresponent i la reforma de les instal·lacions de generació tèrmica de cadascun dels edificis per permetre la incorporació d’energia procedent de la biomassa.

El cost total de l’obra adjudicada és de 326.700 euros i es compta amb una subvenció de 267.192 euros de la Diputació de Barcelona, a través del programa Renovables 2030.

10 maig 2024

Regió7

15 de jul. 2022

L'escola pública i la llar d'infants de Moià tindran caldera de biomassa

El projecte, subvencionat per la Diputació, es preveu començar a executar el primer trimestre del 2023

Redacció 

Moià | 15·07·22 | 17:49 | Actualitzat a les 17:50

Vista exterior de l'escola Josep Orriols i Roca AJUNTAMENT DE MOIÀ


L’Ajuntament de Moià té encarrilat un projecte de millora del consum energètic. Es tracta de la instal·lació d’una caldera de biomassa que donarà servei a l’escola pública de primària Josep Orriols i Roca, i també a l’Escola bressol Garrofins. Aquesta intervenció s’ha inclòs en el marc del Programa Sectorial Renovables 2030, que impulsa la Diputació de Barcelona, i per aquest motiu ha rebut una subvenció de 267.102 euros per fer-ho realitat.


El pressupost total previst és de 296.780 euros, i durant aquest 2022 el consistori n’ha d’aprovar el projecte executiu. La previsió amb que treballa el consistori és que les obres comencin el primer trimestre del 2023. Segons fonts municipals, aquesta instal·lació permetrà reduir la factura del consum energètic dels edificis escolars, i un estalvi de 67 tones de CO2 anuals. 
 
15 juliol 2022
 
Regió7
 

6 de març 2022

L'explosió d'una caldera fereix una persona a Moià

La deflagració ha provocat un petit incendi i els Bombers han desallotjat tots els veïns de l'edifici

Redacció
Moià | 06·03·22 | 12:09


 

Tres dotacions dels Bombers han treballat en l'incident BOMBERS DE LA GENERALITAT

Una persona ha resultat ferida aquest diumenge al matí per l'explosió d'una caldera en un habitatge de Moià. Segons els Bombers, l'incident ha tingut lloc poc després de les 9, en un pis del carrer de la Tosca.

Arran de l'explosió s'han desallotjat els veïns de tot l'edifici, format per quatre habitatges diferents. Els Bombers, que hi han desplaçat tres dotacions, han apagat el petit incendi que s'havia produït i han començat a revisar els danys causats a l'estructura. Ara per ara s'està a l'espera de la valoració del tècnic municipal.

La persona afectada ha estat traslladada a l'hospital pel SEM. El seu estat és menys greu.

6 març 2022

Regió7