Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris desescalada. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris desescalada. Mostrar tots els missatges

12 de juny 2020

5 nous casos positius de coronavirus al Moianès en el que portem de juny

juny 12th, 2020 Dídac Garcia 


El Moianès, junt amb la resta de comarques de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, es troba a les portes d’entrar a la fase 3 de la desescalada. Ho fa amb una tendència positiva que confirma l’aplanament de la corba de contagis. Una tendència que es repeteix al llarg de tot el territori català. De fet, 5 de les 42 comarques catalanes no ha sumat cap nou contagi durant les primeres dues setmanes de juny, entre elles, el Solsonès.

El Moianès, per la seva banda, es situa a la part baixa de la taula de nous casos de Covid-19, amb una ràtio del 0,2 per cada 1.000 habitants el mes de juny. En l’última setmana només s’han registrat 3 casos, dues dones i un home. Segons les dades de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, un s’ha registrat a Calders, l’altre a Castellcir i l’últim a Santa Maria d’Oló. En total, s’han detectat 149 casos a la comarca.

D’altra banda, el nombre de casos sospitosos continua augmentant fins assolir els 661, 126 més que a finals de maig. Val a dir, però, que aquests resultats estan pendents de ser confirmats. La xifra de sospitosos són persones que presenten símptomes de coronavirus però en les quals encara no s’ha pogut fer cap prova.

Pel que fa a les defuncions, el Moianès ha hagut de lamentar 29 morts per coronavirus. Malgrat tot, aquesta és una xifra que no creix des de fa dues setmanes, el que confirma una evolució positiva de la crisi sanitària. Recordem que la xifra de morts a l’abril va ser de 20 persones, mentre que al maig es va lamentar la pèrdua de 5 vides pel virus.

12 juny 2020

OnaMoianès

El Museu de Moià escalfa motors per tornar a obrir les portes demà dissabte 13 de juny

juny 12th, 2020 Dídac Garcia 


L’espai de les Coves del Toll van obrir fa gairebé dues setmanes, concretament el 30 de maig, quan la Regió Sanitària de la Catalunya Central es trobava a la fase 1, a punt d’entrar a la segona. Gairebé dues setmanes després, i a les portes de l’entrada a la fase 3, puja la persiana l’altre equipament d’interés cultural de Moià: el Museu – Casa Natal Rafael Casanova. Això és així perquè mentre les Coves és un espai de titularitat municipal, el Museu de Moià és un equipament de gestió compartida. La casa pertany a l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural mentre que el contingut de l’immoble pertany a l’Ajuntament. D’aquesta manera, l’equip de govern es va haver de posar d’acord amb la Generalitat per obrir el Museu el dia 13 de juny. Una data que coincideix amb la reobertura de la resta d’equipaments de l’Agència Catalana de Patrimoni. Marta Fàbrega, directora del Museu de Moià i les Coves del Toll així ho explica.

El Museu de Moià tornarà a l’activitat en l’horari habitual: dijous i divendres de 10.30h a les 14h, dissabtes el mateix horari de matí i de 15.30h a les 18h de la tarda. Diumenge l’espai obrirà de 10.30h a les 15h. El Museu obrirà amb les mateixes mesures de seguretat que les Coves del Toll, com són l’ús de la mascareta obligatòria, mantenir la distància de seguretat o l’ús de mampares i tasques de desinfecció. Amb tot, l’espai tindrà un aforament màxim de 50 persones.

Tant el Museu com l’exposició es poden visitar amb la mateixa entrada de les Coves del Toll. La Casa Rafael Casanova és un palauet del segle XV que era propietat de la família Casanova fins el 1984. Al museu hi trobarem l’explicació de la vida del Conseller de la Ciutat de Barcelona durant la Guerra de Successió, l’arxiu municipal i mostres arqueològiques i paleontològiques trobades a les Coves del Toll. Segons Marta Fàbrega, el propi edifici ja té interès cultural.

D’altra banda, tant el Museu com la biblioteca de Moià celebren enguany els 85 anys com a equipaments municipals oberts al públic. La Covid-19 ha trastocat els plans de celebració previstos però Fàbrega assegura que estan mirant de programar uns actes alternatius que coincideixin amb la Festa Major de la vila.

D’altra banda, el Museu obrirà amb l’exposició “Notes de llum. Meditació contemplativa”, una mostra de les obres de l’artista de Castellterçol Carme Morales Otger. Una inauguració que s’havia de fer justament el 14 de març, dia que va coincidir amb el decret d’estat d’alarma i el tancament de l’espai cultural. Malgrat que l’exposició es podrà veure durant dos mesos, de moment, no es farà cap inauguració presencial. Marta Fàbrega, directora del Museu en dóna més detalls.

12 juny 2020


OnaMoianès

4 de juny 2020

La Colònia Vidal obre dissabte, i els museus de Solsona i Moià, el 13 de juny

redacció 04.06.2020 | 23:59

El Museu de la Colònia Vidal, a Puig-reig, obre dissabte dos mesos i mig després de tancar per la pandèmia. A l'estiu, oferirà visites guiades dissabtes i diumenges (11 h); el primer dissabte de mes, com és el cas del dia 6, la visita és teatralitzada. Reserves: museu@museucoloniavidal.org. El dissabte 13 de juny reobriran el Museu de Moià i el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona. En aquest, es podrà visitar l'exposició El Solsonià. Viure i morir al neolític mitjà.

4 juny 2020

Regió7

2 de juny 2020

Castellterçol proposa “Posar una flor al balcó”, una campanya que pretén potenciar el comerç local

juny 2nd, 2020 Dídac Garcia


L’inici de la pandèmia va portar a la majoria de comerços i serveis locals a abaixar la persiana. El coronavirus també va obligar a suspendre la Diada de Sant Jordi, perjudicant d’aquesta manera, el sector de la jardineria i la venda de roses. Per aquesta raó, i coincidint amb l’entrada a la fase 2 de la desescalada, l’Ajuntament vol obsequiar amb una flor el compromís i la fidelitat de la població amb l’economia local, tot incentivant la reactivació del consum.

La iniciativa neix del propi grup de govern i compta amb la col·laboració de l’associació de comerciants Castell-Comerç (CCC) i les diferents jardineries del poble. Els veïns i veïnes de Castellterçol tenen fins el 13 de juny per desplaçar-se als comerços del poble i comprar-hi. Allà rebran un val de bescanvi que hauran de segellar per, com a mínim, dos dels establiments de l’associació Castell-Comerç. Amb el tiquet segellat, els Jardiners de Castellterçol faran l’entrega de les flors el mateix dissabte 13 de juny a l’espai del Mercat Municipal.

Amb tot plegat, l’Ajuntament vol que el final de la primavera es faci notar a les finestres i terrasses del poble. Per això, animen als habitants a posar les flors rebudes als balcons i lluir una imatge més atractiva i natural de la vila en aquesta època de l’any.

2 juny 2020

OnaMoianès

1 de juny 2020

Les escoles rurals de la Catalunya Central viuen la desescalada amb menys maldecaps que les urbanes

Al centre de Collsuspina han reprès l'activitat amb dos alumnes acn | collsuspina 01.06.2020 | 12:05

Una professora prenent la temperatura a una de les alumnes, a l'escola Els Ventets de Collsuspina | ACN

L'entrada a la fase 2 de la Catalunya Central ha permès als centres educatius tornar a obrir les aules. En el cas de les escoles rurals, amb menys alumnes, la desescalada es viu amb menys maldecaps. És el cas de Els Ventets de Collsuspina, que aquest dilluns ha reprès l'activitat amb dos alumnes. "És més fàcil adaptar el protocol", diu el director del Zer Moianès Llevant, Toni Comajoan. Aquest dilluns són només dos, però en cas que poguessin venir més, afegeix, "tenim espai suficient per mantenir les ràtios que dicten els protocols". L'Ainet i el Pep, tots dos de quatre anys, han entrat de nou a classe. Ho han fet amb mascareta, després de rentar-se les mans, desinfectar les sabates i que se'ls prengués la temperatura.

El Zer Moianès Llevant compta amb tres centres a Collsuspina, l'Estany i Sant Quirze Safaja. En total hi ha 114 alumnes. Aquell dilluns només ha obert el primer perquè a la resta de municipis és festa. L'Estany ho farà aquest dimarts, amb quatre escolars. Per Sant Quirze Safaja, en canvi, encara caldrà esperar més.

El Pep i L'Ainet han estat els primers alumnes de l'escola de Collsuspina. El director, Toni Comajoan, explica que van consultar a les famílies i que són els dos casos que complien amb els requisits. "Entenem que és una situació extraordinària i que això es temporal i que més endavant podran ser més", assegura.

En el cas de l'escola rural de Collsuspina fan classe de 9 a 1 del migdia. L'Ainet i el Pep han arribat puntuals. La seva mestra els ha rebut a la porta i els ha dut a netejar-se les mans, desinfectar els peus i han entrat a classe amb mascareta. Allà s'han assegut separats.

"Som una escola molt propera, sempre ens rebem amb abraçades i petons i això es fa estrany", diu la mestra, Mònica Mundet, que reconeix que els ha vist amb "ganes de tornar però potser amb la normalitat d'abans". A parer de la mestra, serà mantenir el distanciament "el que els hi costarà més".

El Pep ha arribat a l'escola amb un dibuix per la mestra, a qui només veure-la li ha dit que l'havia trobat a faltar. "Tenia ganes de tornar", deia. També l'Ainet, que quan li han fet netejar les mans ha dit que ja estava acostumada. "A casa ho fem molt", explicava.

Possibilitat de fer classe

Segons Comajoan, l'escola rural té en aquest escenari un gran avantatge. "Aquí podem fer activitats pedagògiques perquè tenim l'espai suficient", diu, tot reconeixent que tampoc es pot fer "vida normal però anem cap a això".

A parer del director, caldrà veure l'evolució. Ara, amb dos, reconeix que "és fàcil". No obstant això, insisteix en el fet que en cas que puguin anar més, al centre tenen "prou espais i metres per aconseguir les ràtios que dicten els protocols".

A l'espera de poder seguir avançant en la desescalada, diu el director, el centre manté les classes virtuals. Explica que la plantilla de les tres escoles s'ha dividit en dos grups, un que seguirà mantenint l'activitat en línia i un segon que estarà presencialment a les aules per fer classe als alumnes que sí que hi poden anar.

1 juny 2020

Regió7

Osona, el Ripollès i el Moianès ja a la fase 2


1 juny 2020

el9nou paper

31 de maig 2020

Les coves del Toll de Moià reobren amb molts menys visitants de l'habitual

Segons Àlex Tort, guia del parc, s'ha notat l'absència de públic de Barcelona i de l'àmbit metropolità acn 31.05.2020 | 23:43


Visitants de les coves del Toll de Moià abans de la pandèmia arxiu/acn


El Parc Prehistòric de les coves del Toll de Moià ha reobert aquest cap de setmana amb molts menys visitants del que era habitual abans de l'aturada.

Segons Àlex Tort, guia del parc, s'ha notat l'absència de públic de Barcelona i de l'àmbit metropolità, que és d'on procedeixen la majoria dels visitants. A més, recorda que es tracta del segon cap de setmana en què es poden fer trobades, fet que considera que també pot haver influït.

Malgrat tot, des de les coves del Toll també en fan un balanç positiu i consideren que aquest primer cap de setmana els ha servit per posar en pràctica el protocol excepcional que ara hauran d'aplicar a l'equipament.

El personal del Parc Prehistòric de les coves del Toll s'ha hagut d'adaptar a les restriccions sanitàries, i aspectes com l'obligatorietat de portar mascareta o mantenir la distància ja formen part de la normativa a l'hora d'acollir els visitants.

31 maig 2020

Regió7

28 de maig 2020

Diputació de Barcelona destina 1.733.000 euros a Bages, Berguedà, Anoia i Moianès

 redacció 28.05.2020 | 23:49


La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín arxiu/e.p.
La Diputació de Barcelona ha aprovat aquest dijous la primera fase del Pla de Xoc per a la reactivació econòmica i social de la província que dotarà d'1.733.000 euros a les comarques del Bages, el Berguedà, l'Anoia i el Moianès. Aquesta inversió, que està inclosa en el programa «Cap municipi enrere», forma part de la primera partida de 30 milions d'euros dels 100 previstos en aquest Pla de Xoc que, juntament amb el Programa d'Emergències, tenen com objectiu donar solvència i liquiditat als governs locals.

Pel que fa a aquestes comarques el Bages rebrà un total de 776.000 euros, l'Anoia 578.000, el Berguedà 281.000 i el Moianès n'obtindrà 98.000.

Per la presidenta de la Diputació, Núria Marín, aquest programa ofereix «solvència als ajuntaments i tranquil·litat als municipis», com s'ha «estat fent des del moment zero». Assegura, a més, que «és essencial que cap territori ni cap persona quedin enrere».

28 maig 2020

Regió7

El Parc Prehistòric de les Coves del Toll tornarà a obrir les portes a partir de dissabte

28/05/2020 - 13.00

ACN Moià.-El Parc Prehistòric de les Coves del Toll reobre les portes aquest dissabte en horari habitual- de 10:30h a 19:00h- i seguint les mesures de prevenció i seguretat decretades per les autoritats amb motiu de la crisi sanitària. En un comunicat, el parc destaca que dilluns 1 de juny, excepcionalment perquè és festiu, les Coves del Toll també s'obriran de 10:30h a 15:00h. La venda d'entrades serà al centre de recepció de visitants, al pàrquing de l'equipament, i es recomana pagar amb targeta. L'ús de la mascareta serà obligatori i l'aforament del jaciment és per a 10 persones en fase 1, 12 en fase 2 i 15 en la 3. El Museu de Moià i Casa Rafael Casanova aixecaran la persiana el proper 13 de juny.

28 maig 2020

324

24 de maig 2020

Els feligresos substitueixen el senyal de la creu per la neteja de mans amb gel en entrar a missa

a.g.s. 24.05.2020 | 23:53

Feligrès desinfectant-se les mans ahir en entrar a l'església de Moià mireia arso
L'aigua beneïda no era el primer que trobaven els feligresos de Moià ahir quan anaven a la missa de les 12 del migdia. Només creuar les portes d'accés trobaven una taula amb una ampolla de gel per desinfectar-se les mans i no pas l'aigua beneïda per fer el se-nyal de la creu, per després afegir-se la litúrgia dominical. Diumenge, a la parròquia de Moià, solien celebrar-se dues misses, a la del matí hi solien anar unes 40 persones i a la del migdia prop de 70. Ahir era el primer diumenge que l'església estava oberta des de l'inici de la pandèmia, i mossèn Fulgence Hitayezu només va oficiar una missa a les 12 del migdia, a la qual van assistir uns 40 feligresos.

«Són tots persones grans i esperem que, de mica en mica, torni a venir tothom», deia el mossèn ahir a aquest diari. Les esglésies tornen a estar obertes, però amb limitacions de capacitat. Tenint en compte que el temple de Moià és gran, es garanteix la separació mínima entre fidels.

La represa de la missa a Moià era un senyal més de la tornada a la normalitat. A fora, en els entorns de la plaça Major, se celebrava el mercat setmanal, que no s'ha deixat de fer, però ahir s'hi van afegir parades de productes que no són de primera necessitat.

24 maig 2020

Regió7

Els bars de Moià habiliten els interiors per evitar el contacte entre els clients

Al personal se li acumula feina per desinfectar les taules i els lavabos, que necessiten una neteja curosa abel gallardo soto 24.05.2020 | 23:54



Va anar de poc que, sense voler, abracés els seus amics en veure'ls per primer cop des que la pandèmia la va obligar a romandre a casa. Almudena Gómez, una jove veïna de Moià, va sortir a fer el vermut ahir amb la família i es va trobar, per fi, amb les seves amistats al bar El Petit Celler, al centre del municipi, i assegurava que estava contenta pel retrobament. Tot i que Moià és a la fase 1, com la resta de la Catalunya Central, el fet de tenir menys de 10.000 habitants i registrar una densitat de població inferior a 100 habitants per quilòmetre quadrat comporta que sigui l'única capital de comarca de la regió on els ciutadans poden degustar un àpat a l'interior de cafeteries i restaurants.

La quantitat de gent al centre de la població, sempre respectant les distàncies per evitar contagis, denotava les ganes que tenien els veïns del municipi de recuperar les converses amb amics i coneguts després de dos mesos sortint al carrer només puntualment i per activitats molt concretes. Malgrat que ahir els clients de cafeteries i bars ja podien entrar a l'interior, la majoria preferia prendre la cervesa o el refresc a la terrassa per gaudir del bon temps que feia al migdia.

El Petit Celler dissabte a la nit gairebé tenia l'interior del local ple de parelles o grups reduïts d'amics que havien decidit sortir a sopar. «Hem hagut de condicionar l'interior del bar per garantir que els clients segueixin les normes de distanciament i això ens ha forçat a tenir menys taules i cadires disponibles i, és clar, a sevir menys gent», explicava ahir al propietària, Dolors Lozano. A l'interior, abans de la pandèmia hi havia espai per a uns 60 clients, però amb la redistribució de taules ara hi caben 25 persones. A l'exterior, ara n'hi pot haver 11 a la vegada -tot i tenir el permís de l'Ajuntament d'ampliar la terrassa- i abans s'hi podien reunir 25 clients.

Tot i atendre menys clients, la propietària d'aquest establiment de Moià es mostrava «contenta» perquè aquest cap de setmana «molts veïns tenien ganes de sortir al bar amb els amics i això ha anat bé». És habitual que la capital comarcal rebi els caps de setmana turistes de l'àrea metropolitana, sobretot de municipis del Vallès Oriental, però ara no tenen aquests visitants perquè perta-nyen a una altra regió sanitària, i no és permesa al mobilitat entre diferents àrees. «Tot i això, hem tingut clients nous del municipi, sobretot joves. Tenim els habituals i d'altres que no els vèiem tant per aquí abans», va afegir Lozano.

Quan cal desinfectar el lavabo? Tot i la satisfacció d'aixecar la persiana, alguns propietaris no s'acaben de posar d'acord sobre el protocol a seguir per als clients que necessitaven anar al lavabo. A El Petit Celler només deixaven anar-hi els que tenien molta necessitat i que, efectivament, feia molta estona que eren al bar perquè la propietària afirma que s'ha de desinfectar cada cop que hi va un client.

Els responsables de la cafeteria El Casal, per la seva banda, deien que s'ha de desinfectar el lavabo sis cops al dia i, també, cada cop que un client hi va. La propietària d'aquest altre establiment, Elisabet Garcia, ha posat cintes adhesives a les taules perquè els clients tinguin clar fins a quin espai de la taula es poden deixar els gots i els plats, i també a terra perquè tothom vegi fins on es pot bellugar. Tota precaució és poca en temps de coronavirus. «Els primers dies, hi havia gent que s'abraçava, tot i que la gran majoria de clients estan molt conscienciats sobre les pautes que han de seguir», afegia. Molts estaven prenent una cervesa a l'exterior i a dins només hi havia dues parelles i un client sol. «Estic content d'haver vingut. Tot i això, hi ha directrius contradictòries i no tinc clar les advertències que ens donen a les persones que ja tenim certa edat. Jo tinc 70 anys i encara surto en bicicleta per fer esport, i estic millor de salut que d'altres de menys edat», explicava ahir, assegut a l'interior de la cafeteria, Josep Alcoceba, que estava fent un aperitiu amb la seva dona, Assumpta Serrabasa. A prop, un altre client, Josep Francesc Garcia, es mostrava satisfet de «poder prendre alguna cosa al bar després de tantes setmanes tancat a casa».

Alba Codina mesurava amb un metre la distància exacta que hi ha d'haver entre les taules perquè la clientela compleixi el distanciament social. «He de deixar-hi dos metres i hem de tenir el 40% de la capacitat», indicava la propietària de la cafeteria –i forn de pa– Tahona de l'Alba, Alba Codina. I altra vegada el protocol que s'ha de seguir per anar al lavabo. «S'ha de desinfectar cada cop que hi va un client», deia. Ahir, a l'interior de l'establiment encara no hi tenia clients, i avui hi deixarà seure els primers.

Pocs clients havia ahir al migdia a la braseria Taula Nº1. «Han començat a trucar clients per reservar de cara als propers dies, però avui [ahir per al lector] encara no en tenim a l'interior, on es pot menjar amb reserva prèvia, perquè tot ha anat tan ràpid que segurament molts clients no s'han assabentat fins fa poc que hem reobert», explicava la propietària, Vicky Gavira.

«Trobava a faltar el bar, com a punt de reunió, i sortir quan em vingués de gust. Són petits plaers de la vida que aprecies quan no els tens. A Moià, per fi som una mica més lliures», reflexionava Rocío Martín tot prenent una cervesa amb amics.

24 maig 2020

Regió7

22 de maig 2020

Navàs i Moià, únics pobles de més de 5.000 habitants on s'eliminen les franges horàries

L'ordre del BOE incorpora un requisit inesperat de densitat de població per suprimir els límits temporals: menys de 100 habitants per km2 redacció 22.05.2020 | 23:37

Famílies sortint a passejar per una zona de bosc acn
La notícia, feta pública dimarts, que els pobles d'entre 5.000 i 10.000 habitants podrien eliminar les franges horàries per sortir a caminar o fer esport va tenir una bona rebuda als municipis de la Catalunya Central.

Tot i això, l'ordre, publicada ahir al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), que autoritzava aquests canvis i que va entrar en vigor immediatament, incloïa un requisit inesperat: els municipis han de tenir una densitat inferior a 100 habitants.

Segons aquest requisit, dels municipis de la Catalunya Central, només Moià i Navàs podran treure's la cotilla de les franges horàries.

L'ordre també indica que podran assistir a les vetlles 15 persones en espais tancats i 25 a l'aire lliure. També es podrà anar al temple si no es supera el 50% de l'aforament. Estarà permès que obrin també les biblioteques, amb un terç de l'aforament.

Aquesta ordre elimina les franges per a la població infantil i també per als esportistes no professionals. A més, no serà obligatori només un acompanyant en el cas dels nens. L'activitat es podrà practicar al terme municipal o a una distància màxima de cinc quilòmetres, incloent-hi municipis del costat, però sempre que també siguin de menys de 10.000 habitants.

Els bars i restaurants, amb l'excepció de discoteques i locals d'oci nocturn, podran obrir per al consum interior. No s'haurà de superar el 40% d'aforament. El consum a l'interior haurà de fer-se en taules, preferentment mitjançant reserva prèvia. No s'admetrà l'autoservei a la barra. A més, les taules hauran de mantenir una distància de dos metres. Estarà permès l'encàrrec al mateix establiment de menjar i beure per emportar-se, i es podran oferir productes de lliure servei a través de plats individuals degudament preservats. El servei de terrassa es farà d'acord amb el que ja és previst en fase 1.

A més, els ajuntaments podran autoritzar la celebració de mercats ambulants.

22 maig 2020

Regió7

13 de maig 2020

“Moianès, queda’t a casa!” Aquest és el contundent missatge amb el que els alcaldes s’han adreçat a la població

maig 13th, 2020 Dídac Garcia 



Si dilluns era Dionís Guiteras qui feia un toc d’atenció als habitants de Moià, ahir ho van fer tots i cadascun dels batlles del Moianès. Amb un vídeo difós per xarxes socials i a través del Consell Comarcal volen transmetre un missatge on agraeixen l’esforç col·lectiu però que, pel bé de tothom, cal continuar amb el confinament estricte a casa.

Recull dels missatges llençats pels alcaldes del Moianès.

Tots ells agraeixen les actituds cíviques que la majoria de la població ha mantingut fins ara però demanen no abaixar la guàrdia. Recorden que el Moianès pertany a la regió sanitària de la Catalunya Central on, de moment, segueix la fase 0 de desescalada. Per tant, els desplaçaments innecessaris no estan permesos i es mostren preocupats per l’arribada de la gent amb segona residència.

Val a dir que la comarca del Moianès suma 25 defuncions per la Covid-19 i més de 140 contagis, convertint-se en una de les comarques amb la taxa de mortalitat més alta de Catalunya per cada 10.000 habitants. Malgrat tot, el vídeo crida a l’optimisme i encoratja als moianesos a mantenir les mesures de seguretat i d’higiene. Raó imprescindible per a que la situació acabi de la millor manera possible.
13 maig 2020
OnaMoianès

7 de maig 2020

En plena fase 0 de desconfinament, els contagis per coronavirus al Moianès pugen un 26,6 per cent en només una setmana. En total la comarca comptabilitza 119 casos positius.

maig 7th, 2020 Dídac Garcia 


Així ho recullen les dades del Servei Català de Salut que es basen en els resultats dels tests PCR. Una de les raons més significatives d’aquest increment és l’augment de proves que s’estan realitzant. Ho demostra també l’augment de resultats sospitosos que dupliquen el nombre. De 159 persones comptabilitzades la setmana passada s’ha arribat als 302 casos coneguts avui mateix.

Si fem un repàs per municipis, el poble amb més resultats positius de la comarca continua sent la capital, Moià, amb un total de 90 casos confirmats i 150 de sospitosos. La segona població amb més contagis és Castellterçol, amb 10 persones amb coronavirus i 55 per confirmar. Oló i Calders tanquen la llista de municipis amb més casos comptant 6 positius cadascun.

Pel que fa al nombre total de defuncions ocasionades per la Covid-19, aquestes es mantenen en 19. Amb tot, la taxa estandaritzada de morts per cada 10.000 habitants arriba a gairebé 12, el que significa la segona dada més baixa de la Catalunya Central. Igualment, els diversos ajuntaments del Moianès segueixen recordant a la població que cal mantenir la distància de seguretat de dos metres quan sortim a fer esport i també que cal evitar els horaris i les zones amb més aglomeracions.

7 maig 2020

OnaMoianès

30 d’abr. 2020

Calders repartirà mascaretes per nens de 3 a 12 anys empadronats al municipi. Es poden passar a recollir fins el 7 de maig.

abril 30th, 2020 Dídac Garcia 

Coincidint amb la fase zero i la mesura que permet als nens poder sortir de casa s’ha fet saber que Calders repartirà 2 mascaretes de mida infantil de forma totalment gratuita. Només caldrà estar empadronat al municipi i passar a recollir-les per la farmàcia Jordi Reixach. L’adreça de la farmàcia és el carrer Països Catalans, número 11.

Les mascaretes estan confeccionades per Open Idea, una empresa del mateix poble. Hi haurà dos models a triar segons l’edat, una per nens de 3 a 7 anys i una altre més gran per infants de 8 a 12. Aquestes es poden recollir des d’ahir i estaran disponibles fins dijous que ve, el dia 7 de maig. L’horari de la farmàcia és dilluns, dimecres i divendres de 9 a 1 del migdia i de les 5 de la tarda a les 8. Dimarts només obren per la tarda, de 3 a 8 i dijous de 10 a 1 del matí i de 3 a 8 de la tarda.

Calders és actualment el quart municipi del Moianès amb més casos positius de coronavirus amb 5 i el segon empatat amb Castellterçol en resultats sospitosos. Per això, i malgrat la desescalada anunciada pel cap de l’executiu, Pedro Sánchez, es recomana continuar mantenint el distanciament social, seguir amb les mesures d’higiene i amb l’ús de material de protecció individual.

30 abril 2020

OnaMoianès

Xavier Baraut, alcalde d’Oló, creu que la desescalada asimètrica anunciada per Pedro Sánchez no té sentit en pobles petits o comarques com el Moianès.

Xavier Baraut, alcalde d’Oló, creu que la desescalada asimètrica anunciada per Pedro Sánchez no té sentit en pobles petits o comarques com el Moianès.
En declaracions ahir al programa La Central d’Ona Moianès, Ona Bages i Solsona FM, Baraut creu que el Govern Espanyol acabarà fent marxa enrere o modificant algunes de les propostes de desconfinament anunciades dimarts. Les directrius del cap de l’executiu aposten per una desescalada asimètrica per províncies i gradual en quatre fases. Per tant, els habitants d’Oló, o la comarca del Moianès en general, tindran les mateixes condicions que els habitants de Barcelona, per exemple. D’altra banda, Xavier Baraut tampoc veu clar que la fase que permet la mobilitat es pensi per províncies i no en base a les realitats de cada territori.

Diumenge passat es va donar per iniciada la fase zero d’aquesta desescalada. El punt més important és la mesura d’alleujament que permet deixar sortir als nens i nenes de casa seva. Referent a aquesta disposició, l’alcalde d’Oló no creu que hagi tingut molta repercussió al poble. Segons el seu punt de vista, la realitat del municipi és molt diferent al d’una ciutat, ja que la majoria de veïns i veïnes viuen en una casa amb pati.

Pel que fa a la següent mesura proposada pel 2 de maig de donar permís per sortir a fer exercici, el batlle creu que també es podrà fer amb facilitat. En un poble com Oló només cal anar al bosc o caminar pel poble respectant les distàncies. Igualment demana ser molt curosos amb les restriccions i prendre el màxim de mesures per evitar contagis o un possible rebrot. Recordem que Santa Maria d’Oló és un poble petit de poc més de 1000 habitants i actualment ja s’han detectat 6 casos positius de coronavirus. Malgrat tot, segons paraules del propi alcalde, l’Ajuntament seguirà adoptant les recomanacions de la Generalitat i també les directrius que arribin des de Madrid.

30 abril 2020

OnaMoianès