Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Carla Ubasart. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Carla Ubasart. Mostrar tots els missatges

16 de març 2026

Carla Ubasart, de Moià, guanya el bronze en l'Obert Europeu de Varsòvia de judo

La judoka moianesa s'imposa en dos combats de la repesca per pujar al podi després de no haver pogut accedir a la final

Carla Ubasart, la segona per la dreta, al podi de la seva categoria / European Judo


Jordi Agut
Manresa16 MAR 2026 19:48

La judoka moianesa Carla Ubasart va obtenir la medalla de bronze en la l'Obert Europeu de Varsòvia, puntuable pel Tour continental, que s'ha celebrat aquests dies a la capital polonesa. Ubasart es va refer de no haver pogut entrar a la final de la seva categoria, de menys de 57 quilos, i va guanyar dos combats fins poder pujar al podi.

En la fase inicial, va quedar exempta en la primera ronda i després es va imposar a la polonesa Magdalena Walega, tot i que després va caure contra la seva compatriota Karolina Siennicka, que finalment es quedaria sense metall.

En canvi, en el seu camí de repesca, Ubasart es va sobreposar a les adversitats i va guanyar tres combats. Primer, va superar la francesa Lola Berthet. Tot seguit, va ser millor que la neerlandesa Pleuni Cornelisse i va aconseguir la medalla de bronze, juntament amb la seva companya Malin Wilson. L'or va correspondre a la francesa Ophelie Vellozzi, qui va superar a la final una altra judoka local, Arleta Podolak.


Resultats així confirmen la tornada a l'elit d'una Carla Ubasart que sembla haver deixat enrere definitivament un període de lesions per aconseguir bons resultats internacionals.

16 març 2026

Regió7

12 d’oct. 2025

La moianesa Carla Ubasart obté el bronze a la Copa d'Europa de judo de Màlaga



La judoka supera fins a tres rondes de repesca per ascendir al tercer graó del podi
Carla Ubasart celebra la tercera posició final / RFJYDA

Jordi Agut
Manresa12 D’OCT. 2025 17:41



La judoka moianesa Carla Ubasart ha pujat aquest diumenge al tercer graó del podi de la Copa d'Europa disputada a Màlaga en la categoria de menys de 57 quilos. I ho ha fet superant fins a tres rondes de repesca, en una important fita després de superar llargues temporades de lesions.

Ubasart, qui ja havia esta cinquena enguany a la Copa el Món de Ljubljana, ha superat en la fase inicial la portuguesa Raquel Bras i la gallega Kautar Samorah Laki, però ha perdut en l'accés a semifinals contra a francesa Alya de Carvalho, qui posteriorment es penjaria la medalla d'or.

 Ha iniciat aleshores un llarg trajecte cap a la medalla que ha iniciat amb un ippon sobre la neerlandesa Pleuni Cornelisse i ha seguit amb dues victòries més, contra la turca Hasret Bozkurt, principal favorita, i la suïssa Olivia Gertsch.

La competidora de Moià, de 31 anys, sembla totalment recuperada de les greus lesions que van fer témer per la seva carrera i podrà afrontar les pròximes competicions amb ànim després d'aquest resultat.

12 octubre 2025

Regió7

5 de des. 2023

12 d’oct. 2023

La moianesa Carla Ubasart torna a competir amb els Jocs al punt de mira

La judoka serà a la Copa d'Europa de Màlaga després de dues lesions al genoll que l'han deixat vuit mesos fora de combat

Redacció. Manresa
12·10·23 | 18:46



Carla Ubasart, de blau, en un dels combats d'abans de la lesió FI Judo


La judoka moianesa Carla Ubasart torna aquest dissabte a la competició després d'estar-se vuit mesos per recuperar-se d'una doble lesió de genoll. Serà a la Copa d'Europa que es disputa a Màlaga, una de les competicions que compten per intentar classificar-se encara per als Jocs Olímpics de París.


Ubasart, que va enllaçar una lesio de lligament creuat anterior i una de ròtula, viu al CAR de Madrid, on estava preparant els Campionats d'Europa i del Món i ha tornat al circuit amb un or en una competició a Gaia (Portugal). 

12 octubre 2023

Regió7

22 de jul. 2023

Una cinquantena de judokes participen en l’Stage de Carla Ubasart

22·07·23 | 06:25


 

Una cinquantena de judokes participen en l’Stage de Carla Ubasart arxiu particular

Una cinquantena de judokes dels clubs que formen part del Centre de Tecnificació de Judo del Bages i Moianès i alguns d’altres clubs catalans van fer, la setmana passada, quatre dies de l’Stage Rural dirigit per la judoka moianesa Carla Ubasart. Aquest stage és molt especial pels nostres judokes, ja que Carla Ubasart, és referent de nois i noies, la veuen com un exemple proper de com una judoka que també havia fet tecnificació ha arribat a l’elit del Judo internacional. Es tracta d’un stage amb moltes hores de judo i preparació física. 

22 juliol 2023

Regió7

7 d’oct. 2022

Renunciar al Mundial per lesió


 7 octubre 2022

el9nou paper

20 de des. 2021

El somni d'anar als JJOO



 20 desembre 2021

el9nou paper

10 de des. 2021

Cinc podis de casa nostra als Campionats d’Espanya

El Centre de Tecnificació del Bages i el Moianès suma dos títols i es converteix en el club català amb millors resultats en la competició a Gallur

Redacció. Manresa
10·12·21 | 06:26


Lozano, França, Barris i Msahal, quatre dels medallistes | FED. ESPANYOLA DE JUDO


El Centre de Tecnificació del Bages i del Moianès es va convertir en el club català amb els millors resultats en els Campionats d’Espanya infantil, cadet i sènior de judo que es va celebrar en el pavelló municipal de Gallur, a prop de Madrid. Va aconseguir dues medalles d’or, una de plata i dues de bronze, a més d’un cinquè i un setè llocs.


Així, en la categoria cadet, Levi França va quedar campió d’Espanya en menys de 66 kg després de guanyar cinc combats per ippon, entre ells la final al representant de Madrid Alberto Berrocal. L’altre or va ser per a la santjoanenca Helga Barris, que va imposar-se en menys de 48 kg infantil amb quatre triomfs per ippon i la final a la valenciana Mara Jurado.

La plata va ser per a l’infantil Guillem Lozano en més de 66 kg. Va guanyar tots els combats per ippon i va perdre la final per un marge estret contra el canari Antonio Aixel Ramírez.

Pel que fa als bronzes, un va correspondre a Ahmed Msahal, que va perdre la semifinal i va guanyar per ippon el combat per la medalla, i l’altre va ser per a la moianesa Carla Ubasart, actualment entrenant al CAR de Madrid, en menys de 57 kg absoluts. El cinquè lloc va ser per Jan Perau en cadets i menys de 55 kg. i la setena posició, per a Noelia Jardo, en sèniors i menys de 48 kg. Jardo i Saul Flores van ser convocats per entrenar-se amb l’equip estatal en el decurs de tota aquesta setmana. 

10 desembre 2021

Regió7

12 de nov. 2021

Carla Ubasart, a les portes del bronze a l'European Open


 12 novembre 2021

el9nou paper

1 de març 2021

Moià rep amb tots els honors la campiona Carla Ubasart



març 1st, 2021 Dídac Garcia


La dues vegades campiona d’Espanya de Judo, Carla Ubasart, va ser rebuda per la plana major de l’Ajuntament de Moià per reconèixer el seu mèrit esportiu.

El passat dilluns, la judoka que actualment s’entrena al Centre d’Alt Rendiment de Madrid, va ser a Moià per presentar la medalla d’or guanyada al desembre. La presentació no s’havia fet abans per incompatibilitat amb els horaris de l’esportista i les seves competicions. Tot i això, Ubasart es va mostrar orgullosa de poder compartir la gesta aconseguida amb la seva gent i, alhora, explicar els seus objectiu

La Carla considera “un petit gran pas” aquest gest amb l’equip de govern ja que, per una banda, troba important sentir que el seu poble li dona suport. Per l’altre, també valora que des de les institucions es pugui fer campanya per potenciar el talent local.

Ubasart seguirà de moment al CAR de Madrid on es pot entrenar amb grups bombolla perquè d’aquesta manera pot existir el contacte. Tot i que reconeix que també s’enyora de la família i els amics que té al Moianès, l’esportista ja té la mirada posada en el seu proper gran repte: els Jocs de París.  

1 març 2021

OnaMoianès

23 de febr. 2021

"Sembla que si practiques arts marcials és com un joc, quan no és així"


La moianenca Carla Ubasart somia amb ser olímpica després de fer molts sacrificis per poder dedicar-se al judo, la seva passió
Toni Padilla

Carla Ubasart, campiona d Espanya de judo, fotografiada al gimnas del Club Judo Moia Pere Virgili

BarcelonaEl camí que va començar a casa, gairebé com un joc, podria acabar en uns Jocs Olímpics. Carla Ubasart (Moià, 1994) va entrar al món del judo quan era petita i hi va descobrir una escola de vida. "Soc la primera de la família a practicar el judo. Els pares van apuntar-me al club de judo de Moià, que acabava d’obrir, sense saber del tot que era. Els van explicar que era un esport apte per a totes les edats, ideal per a la psicomotricitat dels nens i les nenes, i que tenia associats una sèrie de valors que el distingien. Com que era una nena amb molta energia, els meus pares m’havien apuntat a dansa, natació, tenis... i finalment a judo", explica. Anys més tard, el palmarès de la Carla no deixa de créixer, amb títols estatals i medalles internacionals. A l’horitzó, el somni de ser olímpica. Però abans toca trobar l’estabilitat en un esport on el covid-19 ho ha complicat tot. "¿Com pots entrenar amb mascareta en un esport així? Hem estat mesos sense entrenar i competir, però finalment es van poder fer les estatals en una bombolla, patint una mica", explica Ubasart, que al desembre va aconseguir la segona medalla d’or consecutiva als estatals en categoria de menys de 57 quilos de pes.

Per arribar fins aquí, el camí no ha estat fàcil. "A Moià no teníem tradició de judo, però quan es va obrir el club, molts pares s’hi van interessar, ja que és un esport que ajuda molt els nens. Un esport amb molts valors, ideal per als menuts: et mous a quatre grapes, per terra, dempeus... No hi ha gaires esports com aquest, ideals per al creixement", explica des de Madrid, on viu. Malgrat que la Carla no s’imagina en el futur tancant el cercle per fer d’entrenadora, el judo és el pal de paller de la seva vida, malgrat que a Catalunya costa poder dedicar-se a un esport com aquest. "Malauradament, no tenim les estructures que tenen a França, Itàlia o els Països Baixos, on l’experiència professional d’un esportista es valora, on es defensa que puguem competir i tinguem sortida laboral després", explica. "Hem estudiat, tenim formació. S’hauria de cobrar un sou si competim a nivell internacional. Jo tinc 10 anys experiència internacional. Tenim uns valors i una experiència que serveixen molt a nivell laboral. A l’estranger, es valora. Aquí, no gaire. Sembla que si fas arts marcials és com un joc, quan no és així", reflexiona Ubasart, que va començar a competir en categoria aleví, i va descobrir que hi tenia molta traça. "Competir em fa feliç. És una activitat molt física que desprèn energia. I on sempre pots aprendre. Ara tinc 26 anys i segueixo aprenent. La part tàctica, la part tècnica... Això et motiva. No sempre trobes un lloc on no deixes mai d’aprendre", raona, i defensa que el judo és, per sobre de tot, "una escola de valors". "T’has de controlar, has de respectar el rival. No és un esport, és una art marcial. Té associat un codi moral. El David Roca, el meu entrenador, sempre diu que tot el que aprens dins del tatami, s’ha de veure fora. Has de ser judoka dins i fora".

El judo com a forma de vida

David Roca va arribar a Moià per obrir el club el 1995, després d’haver-se format a les ordres d’un dels grans mestres del judo català, Maurici Casasayas, professor al club Esport 7 de Manresa. Encara avui, els judokes de Moià solen treballar amb els del club de Manresa, amb qui estan units per un cordó umbilical. Però si volia seguir creixent al judo, la Carla havia de tallar aquest cordó, d’alguna forma. "Vaig ser al club de Moià fins a la temporada 2016/17, quan vaig decidir fer el pas professional. Portava competint des que tenia 12 anys. Amb 13 ja vaig ser campiona d'Espanya en -48 kg. I va ser una motivació, ja que soc molt competitiva. He anat guanyant medalles als campionats d’Espanya en cada categoria, però en acabar la universitat, on vaig fer INEF, calia decidir fer un pas endavant. Catalunya no creia que un grup d'entrenament professional seria el millor, ni tampoc oferia ajudes al judo. Calia anar a Madrid o València. Els companys ho anaven deixant, per feina, estudis... De la meva generació ningú continuava", recorda. I el destí final va ser Madrid. "Després de la primera medalla sènior, el Judo Club Sotillo de Madrid va interessar-se per mi i em va oferir ajuda per anar-hi. És un club de referència del judo femení, així que vaig decidir fer el pas el 2018". Actualment Ubasart porta dues temporades al CAR de Madrid. “Aquí és on hi ha els millors esportistes i he progressat molt”, explica la judoka, que pot dedicar sis hores al dia als entrenaments.

Amb el canvi, els resultats han acompanyat. Tant, que ara el somni és poder ser olímpica a París, el 2024. Un camí ben llarg que ja ha començat, malgrat que encara no s’han fet els Jocs de Tòquio, programats en teoria per a l'estiu vinent. "Als Jocs hi van els 18 millors del món i cal ser el o la millor de cada país per pes en el rànquing. I al rànquing puntuen torneigs de les temporades anteriors, de manera que com menys temps falta per als Jocs, més valen. És un camí llarg". Llarg i complicat, esclar, per la pandèmia. "Vaig competir per darrer cop el 29 de febrer del 2020, quan vaig aconseguir una medalla internacional a l'Open Europeu de Varsòvia, Polònia, i no vaig poder tornar a competir fins al novembre, quan vaig guanyar els estatals per segon any consecutiu", explica Ubasart. En un esport de contacte com el judo, la pandèmia ha afectat més que en d'altres. "El calendari ha saltat mil cops. Ara diuen que tindrem competició de nou a finals de març per acabar de definir qui anirà a Tòquio. En principi no arribo a estar entre les 18 primeres del món, les que es classifiquen. Sense poder competir aquest any he perdut pràcticament totes les opcions dels Jocs Olímpics de Tòquio, però el meu objectiu és el 2024. Cada cop tinc més experiència, i ara toca pensar en els Europeus i els Mundials". L’aventura continua.

23 febrer 2021

Ara

11 de des. 2020

Combatent cap a les Olimpíades

11 desembre 2020

el9nou paper
 

6 de des. 2020

La moianesa Carla Ubasart guanya l'or a l'estatal absolut de judo

Va imposar-se en la categoria de menys de 57 kg redacció. manresa 06.12.2020 | 23:35


Carla Ubasart va imposar-se en la categoria de -57 kg


Després de molts mesos sense competicions de judo per les restriccions a causa de la covid-19, aquest cap de setmana s´ha celebrat, a l´hotel Marriot Auditorium de Madrid, el Campionat d´Espanya en categoria absoluta, amb la representació de tres judokes de casa nostra, Carla Ubasart, Noelia Jardo i Cristina Juárez.

La moianesa Carla Ubasart va aconseguir el títol de campiona estatal en -57 kg després de disputar quatre combats, els dos darrers dels quals van ser molt durs. Ubasart va superar en primer terme Miriam Rosado (Catalunya), a quarts de final a Marta Garcia (Madrid), a les semifinals a Sonia Montero (Madrid) i a la final a Jaione Equisoain (Navarra).

Carla Ubasart s´ha format al Judo Moià (Centre de Tecnificació Bages-Moianès), tot i que en l´actualitat s´entrena al CAR de Madrid; aquest és el segon cop que puja a dalt de tot del podi en els Campionats d´Espanya absoluts.

També hi van participar dues judokes d´Esport7, Noelia Jardo en -48 kg i Cristina Juárez en -63 kg, que van competir representant la Federació Catalana de Judo. Jardo va tancar la competició en una destacada cinquena posició en perdre el combat pel bronze davant una representant de la Federació Madrilenya, Raquel Villalba. Anteriorment es va imposar en el primer combat per ippon de contraatac a Naira Pérez (Madrid) i va perdre després als quarts de final amb Carla Montañez (València); a la repesca, va guanyar la navarresa Silvia Arribas, en el combat previ a la lluita per la medalla de bronze.

I Cristina Juárez va competir en -63 kg, però no va poder passar la primera ronda en perdre el combat corresponent davant la representant de Madrid Irene Camús; Juárez no va poder entrar a la repesca del seu pes.

6 desembre 2020

Regió7

26 de nov. 2018

Educant a través del judo


26 novembre 2018

el9nou paper

28 de jul. 2018

5 d’abr. 2018

La moianesa Carla Ubasart es classifica setena a l'Open Europeu de Roma

A quarts, Ubasart va perdre davant la francesa Marchese, i a la repesca no va superar la italiana Fiandino
21.02.2018 | 08:20


La judoka moianesa Carla Ubasart, del Judo Moià, va ser finalment setana classificada en la categoria de -57kg en l'Open Europeu de Roma, puntuable per al rànquing continental. Això, després de guanyar els dos primers combats, davant la representant del Marroc Meryem Harchaoui i la representant de Costa d'Ivori Zouleiha Abzett Dabonne. A quarts de final, Ubasart va perdre davant la francesa Lisa Marchese, i a la repesca no va poder superar la italiana Samanta Fiandino.
Aquest proper dissabte, es celebrarà al Pavelló Olímpic Vall d'Hebron de Barcelona el Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona, competició puntuable per al rànking estatal sènior. El Centre de Tecnificació de Judo del Bages i Moianès hi participarà amb un grup judokes que representaran els seus respectius clubs, que seran l'Esport 7, el Judo Moià i el Judo Santpedor.



21 Febrer 2018


Regió7

23 de febr. 2018