Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Jovent Republicà. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Jovent Republicà. Mostrar tots els missatges

16 de febr. 2022

El bus que connecta el Moianès amb la UAB ha transportat 3.330 usuaris el primer any

La línia es va posar en servei el febrer del 2021, responent a una demanda dels estudiants moianesos

David Bricollé
Moià | 16·02·22 | 09:45



 

Un bus de Sagalés sortint de Moià Oscar Bayona


El servei de bus que connecta el Moianès amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a Bellaterra, ha arribat al seu primer any de funcionament amb una mitjana d’una vintena d’usuaris al dia i 3.330 acumulats, segons dades que ha facilitat el Consell Comarcal.


Aquest dimarts s’han complert aquest primer any de la posada en funcionament d’aquesta línia, que va néixer d’una demanda popular canalitzada a través d’una campanya de recollida de firmes. El servei disposa de 3 expedicions diàries en direcció cap a la universitat i tres de tornada cap al Moianès.

Segons fonts del Consell del Moianès, a partir del mes de setembre del 2021, coincidint amb l’inici de les classes d’aquest curs, enguany molt més presencial, s’ha vist un sensible increment de persones usuàries en relació amb el curs passat, passant de 350 viatges mensuals a 580. Cal tenir present que quan es va posar en marxa, el febrer del 2021, ho feia en el context d’un curs que ja estava molt avançat i que encara estava molt afectat per les restriccions, que feia que moltes de les classes es fessin de manera no presencial.

Toni Massot, conseller comarcal de l’àrea de Mobilitat del Moianès, fa una valoració molt positiva de la resposta que està tenint la línia, i ha posat en relleu que «se segueix treballant per a la millora del transport públic a la comarca i per fer més sostenible la mobilitat, realitzant reunions de treball amb la Generalitat de Catalunya en les que es traslladen i valoren les demandes de la ciutadania amb l’objectiu de resoldre les seves necessitats».

Per altra banda aquest mes es realitzarà la primera reunió de treball de la taula de mobilitat de la Catalunya Central.

La Generalitat va fer públic al desembre del 2020 la creació d'aquest servei, que d'aquesta manera responia a una petició, nascuda d'una iniciativa popular canalitzada per Jovent Republicà (branca juvenil d'ERC), i que la conselleria de Territori es va comprometre a valorar i a donar-hi resposta, després que li fos traslladada per part del Consell Comarcal.

D'entrada, van obrir un espai de recollida de firmes de suport a través del portal change.org, acompanyat d'un manifest en què esposaven que eren nombrosos els joves del Moianès que estudien a la UAB i que no hi havia cap alternativa al vehicle particular. També subratllaven que la situació actual ha fet que molts renunciïn a tenir pisos d'estudiants i que, per tant, fan més desplaçaments.

En concret, els estudiants moianesos que van a la UAB i que vulguin fer servir el transport públic disposen de dilluns a divendres d'un total de sis expedicions diàries (tres d'anada i tres de tornada). Aquesta línia té parades a Moià (punt de sortida), Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, Caldes de Montbui i la UAB, on fa un recorregut amb aturades a les diferents facultats. De Moià surten els autobusos a les 7 del matí, a la 1 i 20 del migdia i quan passen 5 minuts de les 5 de la tarda.

En paral·lel, també es va crear creat una altra línia que connecta amb la Universitat Autònoma de Barcelona des de la Vall del Tenes. Amb aquestes connexions són 19 les línies de bus que permeten la mobilitat en transport públic per carretera a la UAB.

16 febrer 2022

Regió7

12 de febr. 2021

Dilluns es posa en marxa el bus que connecta el Moianès amb la UAB




febrer 12th, 2021 Dídac Garcia 



A partir del proper 15 de febrer comença a funcionar el servei de transport públic que va del Moianès fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Un servei pel qual el Jovent Republicà del Moianès va fer una campanya per aconseguir-lo. Finalment, aquesta petició arriba a fer-se realitat ara, coincidint amb l’inici de les classes presencials a l’Autònoma.

Des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en marxa noves línies de bus que han de connectar Osona, la Vall del Tenes i el Moianès amb el centre. Aquests nous serveis estan operats per l’empresa Sagalés. El servei de bus al Moianès comptarà amb tres expedicions: tres anades i tres tornades que s’ajustaran a les hores d’entrada i sortida dels estudiants.

Segons el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, aquest nou servei “ha d’ampliar la xarxa de transport públic sostenible a pobles que fins ara no comptaven amb una alternativa al vehicle privat”. De la mateixa manera, Saldoni ha destacat que la iniciativa “millora les opcions de mobilitat per motius d’estudi, un dret que s’ha de facilitar al màxim des de les administracions”.

En total, s’han programat 19 noves línies de connexió de tot el territori amb la Universitat Autònoma.

12 febrer 2021

OnaMoianès

9 de febr. 2021

El nou bus del Moianès a la UAB podria entrar en servei dilluns

La nova fase decretada pel Procicat, que permet la represa parcial de l'activitat presencial a la universitat, faria possible estrenar la línia david bricollé moià 09.02.2021 | 17:52

Un bus de la línia regular sortint de Moià per la C-59 ARXIU/O. B.

La Generalitat podria posar en marxa dilluns vinent, 15 de febrer, la nova línia de bus que connectarà el Moianès amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), un servei que es va anunciar a mitjan desembre passat, després que estudiants d'aquesta comarca manifestessin la necessitat de disposar d'aquesta connexió pública directa, canalitzada a través a través d'una campanya de Jovent Republicà.

Quan la Direcció General de Transports va fer pública la creació del servei, el 18 de desembre passat, també es va concretar aquest entraria en funcionament a partir del moment que tornessin les classes presencials. La nova fase que s'ha establert aquesta setmana per part del Procicat, que entre altres novetats permet la represa parcial de l'activitat presencial a la universitat, fa que ara es plantegi ja estrenar la línia, deixant un marge de temps per establir l'operativa i garantir que realment es faran algunes classes no telemàtiques.

En concret, els estudiants moianesos que van a la UAB i que vulguin fer servir el transport públic disposaran de dilluns a divendres d'un total de sis expedicions diàries (tres d'anada i tres de tornada). Aquesta línia tindrà parades a Moià (punt de sortida), Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, Caldes de Montbui i la UAB, on farà un recorregut amb aturades a les diferents facultats. De Moià sortiran els autobusos a les 7 del matí, a la 1 i 20 del migdia i quan passin 5 minuts de les 5 de la tarda.

En paral·lel, també s'ha creat una altra línia que connectarà amb la Universitat Autònoma de Barcelona des de la Vall del Tenes. Fonts de la direcció general de Transports han destacat que amb aquestes noves connexions ja són 19 les línies de bus que permeten la mobilitat en transport públic per carretera a la UAB. Aquests nous serveis seran operats per la companyia d'autocars Sagalés.

9 febrer 2021

Regió7

31 de des. 2020

Una línia directa de bus apropa els estudiants del Moianès a la UAB

 redacció | moià 31.12.2020 | 10:27


Un bus de la línia regular sortint de Moià arxiu/oscar bayona


Els universitaris del Moianès que estudien a l'Autònoma (a la UAB) disposaran per primer cop aquest 2021 un servei de bus directe des d'alguns pobles de la comarca fins al campus. així ho ha anunciat la Generalitat just abans de tancar l'any, amb previsió d'estrenar el servei a partir del moment que tornin les classes presencialsl. D'aquesta manera vol donar resposta a una petició nascuda d'una iniciativa popular canalitzada per Jovent Republicà (branca juvenil d'ERC), i que la conselleria de Territori es va comprometre a valorar i a donar-hi resposta, després que li fos traslladada des del Consell Comarcal.

En concret, disposaran de dilluns a divendres d'un total de sis expedicions diàries (tres d'anada i tres de tornada). Tindrà parades a Moià (punt de sortida), Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, Caldes de Montbui i la UAB, on farà un recorregut amb aturades a les diferents facultats. De Moià sortiran a les 7 del matí, a la 1.20 del migdia i a les 5.05 de la tarda.

Fonts de la direcció general de Transports de la Generalitat, que encapçala el sallentí David Saldoni, han exposat que els horaris s'han consensuat amb les hores d'entrada i sortida dels estudiants.

31 desembre 2020

Regió7

30 de des. 2020

El Moianès disposarà d’una línia de bus directe cap a la Universitat Autònoma de Barcelona



desembre 30th, 2020 Dídac Garcia



Els estudiants podran optar per tres freqüències diàries d’anada i tornada.

Finalment, la crida feta fa uns mesos pel Jovent Republicà de la comarca, la branca juvenil d’Esquerra, ha rebut resposta. La Generalitat ha anunciat que els estudiants residents al Moianès que estudien a l’Autònoma tindran un servei de bus directe fins al campus. Una línia operada per l’empresa Sagalés que es posarà en funcionament a partir del moment que tornin les classes presencials. Val a dir que aquesta petició del Jovent Republicà va arribar a mans del Consell Comarcal, qui va traslladar-la a la Conselleria de Territori amb el compromís de valorar-la.

D’aquesta manera, els alumnes disposaran, de dilluns a divendres, d’un total de sis expedicions diàries, tres d’anada i tres de tornada. El servei farà parada a Moià, com a punt de sortida, i passarà per Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, Caldes de Montbui i, finalment, la Universitat Autònoma de Barcelona, on farà un recorregut amb diverses aturades a les diferents facultats.

De Moià sortiran a les 7 del matí, a la 1:20 del migdia i per la tarda es consensuaran els horaris amb les hores d’entrada i sortida dels estudiants.

30 desembre 2020

OnaMoianès

18 de des. 2020

El Moianès tindrà una línia de bus directe cap a la UAB

 Els estudiants universitaris disposaran de tres freqüències diàries d'anada i de tornada david bricollé moià 18.12.2020 | 13:19

Un bus de la línia regular sortint de Moià ARXIU/OSCAR BAYONA


Els estudiants del Moianès de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a Bellaterra, disposaran a partir del moment que tornin les classes presencial d'un servei de bus directe des d'alguns pobles de la comarca fins al campus. La Generalitat ha anunciat aquest divendres la creació d'aquest servei, que d'aquesta manera dona resposta a una petició, nascuda d'una iniciativa popular canalitzada per Jovent Republicà (branca juvenil d'ERC), i que la conselleria de Territori es va comprometre a valorar i a donar-hi resposta, després que li fos traslladada per part del Consell Comarcal.

En concret, disposaran de dilluns a divendres d'un total de sis expedicions diàries (tres d'anada i tres de tornada). Tindrà parades a Moià (punt de sortida), Castellterçol, Sant Quirze Safaja, Sant Feliu de Codines, Caldes de Montbui i la UAB, on farà un recorregut amb aturades a les diferents facultats. De Moià sortiran a les 7 del matí, a la 1 i 20 del migdia i quan passin 5 minuts de la tarda.

Fonts de la direcció general de Transports de la Generalitat, que encapçala el sallentí David Saldoni, han exposat que els horaris s'han consensuat amb les hores d'entrada i sortida dels estudiants.

En paral·lel, també s'ha presentat la creació d'una altra línia que connectarà amb la UAB des de la Vall del Tenes. Fonts de la direcció general de Transports han destacat que amb aquestes noves connexions ja són 19 les línies de bus que permeten la mobilitat en transport públic per carretera a la UAB des del territori català. Aquests nous serveis, operats per Sagalés, es posaran en funcionament un cop tornin les classes presencials a la universitat.

18 desembre 2020

Regió7

18 de nov. 2020

La Generalitat estudiarà la demanda del Moianès de tenir un bus cap a la UAB

La conselleria de Territori ha pres el compromís de valorar la petició i donar una resposta sobre si és viable la creació de la nova línia directa david bricollé 18.11.2020 | 21:24


La futura línia hauria de connectar amb el Vallès per la C-59 arxiu/oscar bayona

La Generalitat estudiarà la demanda que ha sorgit al Moianès de disposar d'un servei de bus directe i diari entre la comarca i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a Bellaterra. Una petició, nascuda d'una iniciativa popular canalitzada per Jovent Republicà (branca juvenil d'ERC), i que la conselleria de Territori s'ha compromès a valorar i a donar-hi resposta, després que li hagi estat traslladada per part del Consell Comarcal.

El director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha explicat que «se'ns ha transmès que hi ha aquesta demanda, sobretot ara fruit d'aquesta situació d'excepcionalitat», que ha fet que molts estudiants renunciïn a tenir un pis a prop de la facultat, i que, per tant, suposa que facin el desplaçament cada cop que tinguin classes presencials. Saldoni ha precisat que «estudiarem acuradament la viabilitat de fer-ho possible, sobretot analitzant la demanda potencial que pugui tenir quan tornin les classses presencials amb normalitat».

El conseller comarcal de Mobilitat al Moianès, Antoni Massot, és qui va traslladar aquesta qüestió al subdirector general de Transport Públic, Benjamín Cubillo, en una reunió telemàtica mantinguda recentment per tractar aquesta qüestió, entre altres referents a la connectivitat dels municipis de la demarcació. Massot ha posat en relleu que «Jovent Republicà ens va fer arribar aquesta necessitat i com a Consell Comarcal creiem que ens tocava donar-hi suport i traslladar-la a l'administració competent», que en aquest cas és el departament de Territori de la Generalitat. Per al conseller comarcal de Mobilitat, hi ha arguments sòlids per fer aquesta demanda, «ja que hem vist que, sobretot com a conseqüència de la covid-19, ha crescut la demanda dels estudiants del Moianès per disposar de transport públic i anar i venir de la universitat», ja que el fet que gran part de les classes s'hagin de fer de forma telemàtica ha comportat que molts estudiants renunciïn a tenir un pis a prop dels centres universitaris (la qual cosa comportava un únic desplaçament d'anada i un altre de tornada setmanals).

Antoni Massot precisa que disposar d'una connexió directa amb transport públic des del Moianès fins a la Universitat Autònoma de Barcelona suposaria un trajecte d'entre 45 i 50 minuts, «i faria que molts dels nostres estudiants anessin i tornessin cada dia, amb el que això implica també des del punt de vista social pel fet de tenir aquesta franja de població, majoritàriament jove, arrelada a la comarca».

Tal com va explicar Regió7 –vegeu edició del 21 d'octubre–, al Moianès s'ha posat en marxa una iniciativa popular amb la qual es reclama que la comarca disposi d'aquesta línia de transport públic que connecti amb la UAB. La campanya, amb el lema «Som comarca, volem ser universitaris», l'ha impulsada Jovent Republicà, recollint la necessitat expressada pels moianesos que cursen els seus estudis superiors en aquest campus. D'entrada, van obrir un espai de recollida de firmes de suport a través del portal change.org, acompanyat d'un manifest en què s'exposa que «són molts els i les joves del Moianès que estudien a la UAB, i ara mateix no hi ha una altra manera de desplaçar-s'hi que no sigui amb vehicles particulars. Som ecologistes, i creiem que per respecte al planeta hem d'incentivar un altre mitjà de transport per a tots aquells estudiants que avui en dia es troben desemparats». En el manifest s'apunta que hi ha transport des de la comarca a Barcelona o Girona, «les ciutats on hi ha les altres universitats més freqüentades pels moianesos i moianeses», però fins a l'Autònoma no hi arriba cap línia d'autobús. Per tots aquests motius, consideren que «és necessari solucionar aquesta mancança, i interpel·lem la ciutadania, no només del Moianès sinó d'arreu, per signar en favor del transport públic per beneficiar els i les estudiants de la comarca».

Elsa Macià, portaveu de Jovent Republicà del Moianès, explicava que, tot i que no disposen d'una xifra concreta del nombre d'estudiants de la comarca que van a Bellaterra, «sí que tenim alguna referència, com per exemple un grup de WhatsApp que agrupa una cinquantena de persones dels municipis de l'Estany, Moià, Castellerçol, Collsuspina, Sant Quirze, Castellcir i Granera», situats bàsicament al llarg de l'eix C-59, «i als quals caldria sumar-hi els de Calders, Oló, Monistrol». També subratllava que, precisament, «aquesta campanya vol fer visible, a través de la recollida de firmes, que aquí hi ha molts usuaris potencials d'aquest trajecte i que, per tant, la creació d'aquesta línia de transport públic és una necessitat».

18 novembre 2020

Regió7

20 d’oct. 2020

«Amb la situació de pandèmia els desplaçaments des de la comarca s'han incrementat»

20.10.2020 | 23:17

Encara que pugui semblar contradictori, la pandèmia (més enllà de les mesures aplicades aquests dies, que obliguen les universitats a fer classes 100% telemàtiques) ha fet incrementar el nombre de desplaçaments que es fan des del Moianès per estudis universitaris. Si més no, així ho creu Jovent Republicà, i ho argumenta la seva portaveu a la comarca, Elsa Macià.

El fet, extrapolable a altres comarques, és que amb la pandèmia, que abans de les mesures actuals ja feia que la majoria de les universitats fessin bona part de les seves classes no presencials, «molts estudiants que el que feien era llogar un pis a prop del lloc d'estudi, ara han renunciat a aquesta opció per una lògica de costos, ja que molts dies no poden assistir a classe, sinó que ho han de fer des de casa, i a més hi ha el temor d'un possible nou confinament, mentre se segueix havent de fer front al cost d'un lloguer». En conseqüència, molts estudiants que feien només un desplaçament d'anada i un de tornada a la setmana, ara han d'utilitzar més sovint el cotxe per anar a la universitat, els dies que es fan classes presencials.

20 octubre 2020

Regió7

Joves del Moianès inicien una campanya perquè la comarca tingui un bus directe a la UAB

La iniciativa l'ha posat en marxa Jovent Republicà i recull una demanda dels universitaris que ara només tenen com a alternativa el vehicle privat david bricollé 20.10.2020 | 23:17

Un autobús de les línies regulars carregant passatgers a Moià arxiu/queralt casals

Al Moianès s'ha posat en marxa una iniciativa popular amb la qual es reclama que la comarca disposi d'una línia de transport públic que connecti amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), situada a Bellaterra. La campanya, amb el lema «Som comarca, volem ser universitaris», l'ha impulsada Jovent Republicà (branca juvenil d'ERC), que ha recollit la necessitat expressada pels moianesos que cursen els estudis superiors en aquest campus.

De moment, han obert un espai de recollida de firmes de suport a través del portal change.org, acompanyat d'un manifest en què s'exposa que «són molts els i les joves del Moianès que estudien a la UAB, i ara mateix no hi ha una altra manera de desplaçar-s'hi que no sigui amb vehicles particulars. Som ecologistes, i creiem que per respecte al planeta hem d'incentivar un altre mitjà de transport per a tots aquells estudiants que avui en dia es troben desemparats». En el manifest s'apunta que hi ha transport des de la comarca a Barcelona o a Girona, «les ciutats on hi ha les altres universitats més freqüentades pels moianesos i moianeses», però a l'Autònoma no hi arriba cap línia d'autobús.

Per tots aquests motius, consideren que «és necessari solucionar aquesta mancança, i interpel·lem la ciutadania, no només del Moianès sinó d'arreu, per signar en favor del transport públic per beneficiar els i les estudiants de la comarca». Elsa Macià, portaveu de Jovent Republicà del Moianès, explica que, tot i que no disposen d'una xifra concreta del nombre d'estudiants de la comarca que van a Bellaterra, «sí que tenim alguna referència, com per exemple un grup de whatsapp que agrupa una cinquantena de persones dels municipis de l'Estany, Moià, Castellerçol, Collsuspina, Sant Quirze, Castellcir i Granera», situats bàsicament al llarg de l'eix C-59, «i als quals caldria sumar els de Calders, Oló i Monistrol». Macià subratlla que, precisament, «aquesta campanya vol fer visible, a través de la recollida de firmes, que aquí hi ha molts usuaris potencials d'aquest trajecte i que, per tant, la creació d'aquesta línia de transport públic és una necessitat». La petició s'adreçarà explícitament a la UAB i a la companyia d'autobusos Sagalés, perquè conjuntament amb la Generalitat es promogui la creació del servei. Macià confia que ajuntaments i Consell Comarcal s'adhereixin a la campa-nya per fer més força.

20 octubre 2020

Regió7

19 d’oct. 2020

Jovent Republicà del Moianès reivindica transport públic per poder anar a l’Autònoma

 

Jovent Republicà del Moianès reivindica transport públic per poder anar a l’Autònoma

“Som comarca, volem ser universitaris”. Amb aquest lema arrenca la campanya que té com a objectiu aconseguir una línia de transport públic que ara mateix és inexistent. Una que connecti Moià i els pobles del Moianès amb la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per aquesta raó, el Jovent Republicà ha creat una campanya a través de la plataforma “change.org”. Denuncien que els moianesos universitaris no tenen més remei que desplaçar-se a l’Autònoma amb cotxes particulars. Amb altres arguments com el respecte pel medi ambient o una mobilitat més assequible, l’organització creu que és necessària una solució que beneficiï els estudiants de la comarca. 

Per això demanen a la ciutadania que signin el seu manifest. La formació juvenil també ha comunicat a l’Autònoma la seva intenció i ha anunciat que esperen posar-se en contacte amb els diferents Ajuntaments del Moianès, així com també les institucions comarcals, per aconseguir el seu suport.

19 octubre 2020

Regió7

2 de set. 2019

Membres d'ERC constitueixen el Jovent Republicà del Moianès

redacció 02.09.2019 | 22:50


Un moment de l'acte de constitució a l'auditori de Moià JRM


Les joventuts d'ERC s'han constituït oficialment aquest cap de setmana com a organisme propi al Moianès. El Jovent Republicà el Moianès consta, de moment, de mitja dotzena de membres, tot i que té voluntat de créixer amb noves incorporacions de joves d'entre 16 i 28 anys.

L'acte de presentació va omplir diumenge l'auditori Sant Josep de Moià, i va incloure xerrades i la repintada d'un mural a la carretera de Vic de Moià.

Per ara, tots els membres de la nova entitat tenen entre 20 i 22 anys, i s'organitzen amb Elsa Maestre com a portaveu, Joana Vilar com a secretària d'organització, i Èric Romeu com a secretari de finances.

2 setembre 2019

Regió7

30 d’ag. 2019

El Jovent Republicà del Moianès es presenta demà en un acte a Moià

redacció 30.08.2019 | 23:41
L'auditori Sant Josep de Moià acollirà demà a les 12 del migdia l'acte públic de presentació del Jovent Republicà del Moianès, que s'ha constituït recentment a la comarca per part de les Joventuts d'Esquerra.

L'acte inclourà una xerrada sobre la participació ciutadana, que anirà a càrrec de l'exregidor a l'Ajuntament de Sabadell Xavier Guerrero, i també tindrà la presència del portaveu nacional de les Joventuts d'ERC, Pau Morales, i de la diputada al Congrés Marta Rosique.

Després de la xerrada, tindrà lloc un vermut musical amb l'actuació de JudJou, i a la tarda hi haurà la repintada del mural de Jovent Republicà, situat a la rotonda del dolmen de la carretera de Vic.

30 agost 2019

Regió7