Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris judici. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris judici. Mostrar tots els missatges

23 de set. 2025

El fiscal demana presó a l'acusat de forçar el pis de l'exparella a Moià després que ella el deixés durant una videotrucada

La Fiscalia li demana tres anys i sis mesos de presó i una multa de prop de 3.000 euros




Una imatge de la façana de l'Audiència de Barcelona / L.S.


Laura Serrat
Manresa23 SET 2025 13:58Actualitzada 23 SET 2025 16:14


L'Audiència de Barcelona jutjarà el pròxim 20 d'octubre un acusat d'un delicte de danys, maltractament d'obra i violació de domicili per uns fets que van tenir lloc a Moià l'any 2023. La Fiscalia li demana tres anys i sis mesos de presó i una multa de prop 3.000 euros per haver accedit per la força al domicili on residia la seva exparella, amb qui tenia una ordre d'allunyament.


Els fets van tenir lloc el 7 de febrer del 2023, el mateix dia que la víctima va comunicar per videotrucada a l'acusat la decisió de finalitzar la seva relació sentimental. L'acusat la va contestar amb insults i, en trobar-se a l'exterior del domicili de la víctima, va començar a donar cops a la persiana del seu pis. Per tal que l'escàndol no despertés als seus familiars, la víctima va sortir al carrer per calmar-lo i va tornar al domicili, deixant l'acusat al carrer.


Segons l'escrit d'acusació de la Fiscalia, l'acusat va poder accedir a l'interior de l'edifici i, una vegada davant de la porta del domicili, va començar a colpejar-la amb puntades de peu fins que va aconseguir trencar el baldó i accedir a l'interior del pis de la seva exparella. Tot i que ella li va repetir en repetides ocasions que marxés, ell la va agafar pel braç i la va sacsejar. Finalment, va marxar del pis i va tancar la porta de cop, de forma que va quedar malmesa i la noia no va poder sortir del pis quan havia d'anar a treballar. Els desperfectes causats a la porta han estat valorats en 270 euros.


Per aquests fets, la Fiscalia demana tres anys i sis mesos de presó i una multa de 2.880 euros pels delictes de violació de domicili i danys. A banda, en concepte de responsabilitat civil, sol·licita que indemnitzi l'afectada amb 270 euros pels danys causats a la porta. També demana la prohibició d'acostar-se o comunicar-se amb la víctima durant un temps superior en cinc anys a la pena de presó imposada.

23 setembre 2025

Regió7

12 de febr. 2025

16 de març 2022

Jutgen 14 activistes del Moianès per l’ocupació de l’Ateneu la Polseguera

Se’ls acusa, per la via penal, per un delicte d’usurpació · La propietat demana la suspensió del judici previst per aquest dijous

Roger Junyent | @RogerJunyent
Moià | 16·03·22 | 18:24 | Actualitzat a les 11:06


Protesta davant dels jutjats, el passat gener contra el judici Roger Junyent


Un total de 14 activistes del Moianès han estat citats per aquest dijous als jutjats de Manresa per l’alliberament de l’espai de l’Ateneu La Polseguera de Moià. Se’ls jutjarà per la via penal per un delicte lleu d’usurpació.


Segons expliquen des del mateix Ateneu La Polseguera, l’acusació es deriva d'unes identificacions que els Mossos d’Esquadra van fer el 10 d’abril, dia que van alliberar l’espai on s’ha instal·lat l’ateneu i que aixopluga diversos moviments populars del Moianès.

En aquells moments encara hi havia vigent el confinament comarcal per contenir l’expansió de la Covid-19, i els Mossos d’Esquadra els van assegurar, diuen des de l’Ateneu La Polseguera, que les identificacions es feien per assegurar que ningú havia canviat de canviar de comarca.

La seva sorpresa va arribar fa unes setmanes, expliquen, quan els va arribar la citació per aquest dijous. Asseguren també que les identificacions es van fer de forma «arbitrària».

Aquest procés judicial, però, no és l’únic que hi ha obert per l’ocupació de l’espai on hi ha La Polseguera. L’altre procés judicial és per la via civil i tot i que inicialment el judici estava previst pel 25 de gener, el jutge va ajornar la vista i ara estan a l'espera que es fixi una nova data. L'espai de l'Ateneu són uns blocs propietat d’Aliseda, societat del Banc Santander i els fons Blackstone i que fa més d’una dècada van quedar a mig construir. Aquests espais, inicialment estaven destinats a habitatges de luxe.

L’Ateneu La Polseguera aglutina diferents moviments populars dels Moianès com la Xarxa Popular d’Aliments, l'Assemblea Feminista del Moianès i el Sindicat d’Habitatge del Moianès entre d’altres iniciatives populars de la comarca.
Negociacions amb la propietat

Tant de l'Ateneu La Polseguera com per part d'Aliseda, han confirmat que en aquests moments tenen oberta una negociació. En aquest sentit, per part d'Aliseda asseguren que han demanat que suspengui el judici previst per aquest dijous al migdia a Manresa, a l'espera de poder trobar una solució pactada entre les parts. Per la seva banda, per part de l'Ateneu demanen que es retiri l'acusació contra els processats. 

16 març 2022

 Regió7

4 de març 2022

Suport a Moià a l'encausada per tallar les vies de l'AVE

4 març 2022

el9nou paper
 

25 de febr. 2022

Acte de suport a una veïna de Moià


 25 febrer 2022

el9nou paper

Acte de suport, diumenge, a la veïna de Moià processada pel tall de l’AVE a Girona en l’aniversari de l’1-O

Al llarg del dia es faran diferents activitats al parc Francesc Viñas

Redacció
Moià | 25·02·22 | 13:38 | Actualitzat a les 19:27

Envaeixen les vies del TAV a Girona en l'anivesari de l'1-O


Moià celebrarà demà diumenge, al parc municipal Francesc Viñas, una jornada de suport a la Berta, veïna del municipi que serà jutjada per la seva preusmpta participació en el tall de les vies de l’AVE a Girona en el primer aniversari de l’1-O.

Les activitats començaran a les 12 del migdia amb dos espectacles per als més menuts: un espectacle de titelles organitzat per Ninus i un de contes organitzat per Tunqueque. A la 1 es farà un vermut musical amb Sixtus i després hi haurà un dinar popular per recaptar fonts. A la tarda, en un acte polític s’explicaran els casos de 21 Raons, que és pel qual està encausada la Berta, i Hi Érem totes, aquest últim el cas en el qual hi ha 10 bagenques i moianeses processades per la vaga feminista del 8 de març del 2019.

També hi haurà concerts de Mar Pujol i Laura Flores i durant tot el dia hi haurà l’exposició d’un tríptic d’Artistes per la República. L’acte finalitzarà amb PD’s i un espectacle de projeccions a càrrec d’Enric Rodó.
 

Quatre processats
La moianesa serà jutjada, a partir del proper 10 de març juntament amb tres persones més. Estan acusats d’un delicte de desordres públics, un delicte de anys en béns d’ús públic o comunal, un d’atemptat a l’autoritat i quatre delictes lleus de lesions. En total els demanen penes de quatre anys de presó per a cadascuna d’elles i 62.000 euros de multa entre les quatre encausades. 

25 febrer 2022

Regió7

7 de febr. 2022

2 de febr. 2022

Un acusat s’enfronta a 10 anys de presó per una violació a Moià

Els fets van passar en una furgoneta després d’una festa al Molí Nou

Roger Junyent | @RogerJunyent
Moià | 02·02·22 | 09:00 | Actualitzat a les 17:50


 

El judici se celebrarà a l'Audiència de Barcelona DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Arxiu


Un acusat s’enfronta a 10 anys de presó per una presumpta violació que va tenir lloc a Moià, el 27 d’abril del 2019. Segons el relat de conclusions provisionals de fiscalia, després d’una festa que va tenir lloc a la masia El Molí Nou de Moià, víctima i processat van anar a una furgoneta on van mantenir relacions sexuals, que inicialment van ser consentides, però després la víctima va demanar repetidament a l'agressor que parés, però ell va continuar contra la seva voluntat.

Com a conseqüència dels fets, la víctima va patir lesions físiques i també seqüeles psicològiques. Per aquests fets, la fiscalia demana una condemna de 10 anys de presó per al processat i la prohibició d’acostar-se a menys de 500 metres de la víctima o a qualsevol lloc freqüentat per ella durant un període de 10 anys superior al de la condemna a presó. També demana que a l’acusat se li imposi una condemna de vuit anys de llibertat vigilada.

D’altra banda, el fiscal demana que l’acusat indemnitzi la víctima amb 350 euros per les lesions i amb 15.000 euros pels danys morals que ha patit.

El judici està previst que se celebri dilluns de la setmana que ve a l’Audiència de Barcelona. 

2 febrer 2022

Regió7

21 d’ag. 2021

Envien a judici l'acusat d'intentar matar quatre mossos amb una catana a Moià el juliol del 2020

El jutge també ha imposat a l'home una fiança de 120.000 euros, que des de llavors roman en presó preventiva en un mòdul psiquiàtric

EFE / Redacció
Barcelona | 21·08·21 | 14:07 | Actualitzat a les 16:34


Imatge d'arxiu dels efectius dels Mossos d’Esquadra dissabte a la nit, després de l’agressió a Moià Arxiu / Xavier Rius


Un jutge de Manresa ha enviat a judici per quatre delictes de temptativa d'homicidi a l'acusat d'atacar amb una catana quatre mossos d'esquadra a Moià el 18 de juliol del 2020. El titular del jutjat d'instrucció número 4 de Manresa dóna per finalitzat el sumari i remet el cas a l'Audiència de Barcelona per a la celebració del judici a l'acusat, A.I.S., per l'atac comès en què va amputar amb una catana quatre dits a un sergent i va causar talls en els braços a d'altres tres.

El jutge també ha imposat una fiança de 120.000 euros a l'acusat, que des de llavors roman en presó preventiva en un mòdul psiquiàtric i la defensa del qual al·lega que va actuar alterat a causa d'una descompensació en interrompre el seu tractament a causa del confinament pel coronavirus.

L'atac va tenir lloc el mes de juliol del 2020, quan els mossos van acompanyar un equip del SEM per ingressar, de forma no voluntària, l’home en un centre psiquiàtric. Segons conclou el jutge instructor, una vegada els agents van accedir al domicili, després d'obrir-los la porta el pare de l'acusat, A.I.S. es va mostrar tranquil i va accedir a ser traslladat a l'hospital, assenyalant als mossos "amb total normalitat" que s'anava a vestir, ja que anava en pijama, per la qual cosa va entrar a la seva habitació acompanyat del sergent i un agent.

Una vegada a la seva habitació, l'acusat es va ajupir com si volgués agafar la roba al costat del seu llit, encara que sobtadament va treure de una espasa tipus catana de grans dimensions que va dirigir cap als agents amb un ràpid atac, movent l'espasa de dalt a baix. L’home els va agredir i va amputar dos dits d’un agent, en va ferir un altre de gravetat i dos més de diferent consideració. Per reduir-lo van haver de disparar i el van ferir en un braç.

Segons va conèixer la redacció d'aquest diari, el jutge va allargar la detenció dos dies a l'espera de la recuperació de l'acusat. Des d'aquell moment, ha estat en presó preventiva. 

En un primer moment, el jutge va acordar enviar a judici a l'acusat per quatre delicte de temptativa d'homicidi en concurs amb lesions greus, si bé el sindicat policial USPAC, que exerceix l'acusació particular, va sol·licitar que s'inclogués l'agreujant d'atemptat a l'autoritat, la qual cosa el magistrat ha acabat acceptant.

Un dels agents dels mossos portava una petita càmera de vídeo personal, amb la qual va poder gravar tot l'incident, la qual cosa ha ajudat a reconstruir els fets, ja que la càmera que porten incorporades les pistoles elèctriques que utilitzen els Mossos aquest dia no va poder captar tota la intervenció. Davant aquest fet, USPAC ha insistit en la necessitat que es doti de càmeres als agents.

Després de la detenció de l'acusat, els Mossos van intervenir a la seva casa, segons detalla el jutge, un "important arsenal" de catanes, ganivets i arcs. L'acusat va haver de ser intervingut quirúrgicament l'endemà de l'agressió i ingressat a l'Hospital Sant Joan de Déu, on va romandre fins al seu ingrés en presó preventiva, sis dies després.

La defensa al·lega que l'acusat és una persona tranquil·la quan està sotmesa a tractament psiquiàtric i farmacològic i que l'episodi es va produir a causa d'una "descompensació motivada pel confinament i aïllament derivat de la pandèmia del COVID-19", que el va dur a interrompre involuntàriament el seu tractament, causant-li "deliris". 

21 agost 2021

Regió7

Envien a judici l'acusat d'intentar matar quatre mossos amb una catana

L'acusen de quatre delictes de temptativa d'homicidi amb l'agreujant d'atemptat a l'autoritat i lesions greus
EFE/Redacció21/08/2021 - 11.25Actualitzat21/08/2021 - 17.09
 
Imatge d'arxiu dels jutjats de Manresa (CCMA)

Un jutge de Manresa ha enviat a judici, per quatre delictes de temptativa d'homicidi amb l'agreujant d'atemptat a l'autoritat i lesions greus, l'acusat d'atacar amb una catana quatre mossos d'esquadra que assistien els serveis mèdics per traslladar-lo forçosament a un psiquiàtric.

El titular del jutjat d'instrucció número 4 de Manresa dona per acavat el sumari i remet el cas a l'Audiència de Barcelona perquè es jutgi l'acusat, A.I.S., per l'atac comès el 18 juliol del 2020 a Moià, en què va amputar amb una catana quatre dits a un sergent i va causar talls en els braços dels altres tres.

El jutge també ha imposat una fiança de 120.000 euros a l'acusat, que des de llavors està en presó preventiva en un mòdul psiquiàtric. La defensa al·lega que va actuar alterat a causa d'una descompensació en interrompre el seu tractament arran del confinament pel coronavirus.


El relat dels fets

Els fets van passar quan els quatre agents es van dirigir al domicili de l'acusat, a Moià, per assistir l'equip del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) en l'ingrés forçós de l'home a la unitat de psiquiatria de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa.

Segons conclou el jutge instructor, l'acusat es va mostrar tranquil i va accedir a ser traslladat a l'hospital, però va demanar d'anar a l'habitació a vestir-se primer. Hi va anar acompanyat del sergent i un agent i, un cop allà, sobtadament va treure una espasa de tipus catana molt esmolada i de grans dimensions -més de 72 centímetres de llarg, dels quals 52 eren fulla- que va dirigir cap als agents amb un ràpid atac, movent-la de dalt a baix.

Els agents van retrocedir per esquivar el tall de l'espasa i van sortir al saló, on l'acusat els va atacar de nou. Va dirigir les dues mans i cap al cos del sergent, que instintivament va col·locar la mà dreta com a protecció i es va fer un tall que li va amputar el dit menovell i part de tres dits més.

El sergent va caure a terra, moment en què l'acusat va tornar a arremetre'l, a ell i a un altre agent, que va desviar el curs de la catana interposant el braç dret, on va es va fer un tall profund que li va arribar a fracturar l'os de l'avantbraç.

Els altres dos agents també van resultar ferits.


Atemptat a l'autoritat

En un primer moment, el jutge va acordar enviar a judici l'acusat per quatre delictes de temptativa d'homicidi en concurs amb lesions greus, si bé el sindicat policial USPAC, que exerceix l'acusació particular, va sol·licitar que s'hi inclogués l'agreujant d'atemptat a l'autoritat.

Un dels agents dels Mossos portava una petita càmera de vídeo personal, amb la qual va poder gravar tot l'incident, i això ha ajudat a reconstruir els fets, ja que la càmera que porten incorporades les pistoles elèctriques que utilitzen els Mossos aquell dia no va poder captar tota la intervenció.

Davant d'aquest fet, l'USPAC ha insistit en la necessitat que es doti de càmeres els agents.

Després de la detenció de l'acusat, els Mossos van intervenir a la casa, segons detalla el jutge, un "important arsenal" de catanes, ganivets i arcs.

L'acusat va haver de ser tractat quirúrgicament l'endemà de l'agressió i ingressat a l'Hospital Sant Joan de Déu, on va estar fins a l'ingrés en presó preventiva, sis dies després.

La defensa al·lega que l'acusat és una persona tranquil·la quan està sotmesa a tractament psiquiàtric i farmacològic, i que l'episodi va passar a causa d'una "descompensació motivada pel confinament i aïllament derivats de la pandèmia de la Covid-19", que el va dur a interrompre involuntàriament el tractament, cosa que li va causar "deliris".

21 agost 2021

324

28 de nov. 2019

1 d’oct. 2018

Dijous comença el judici a Adolf Todó i a exconsellers de l'antiga Caixa Manresa pel cas CatalunyaCaixa

El fiscal demana quatre anys de presó per a l'exdirector general i Francesc Iglesias i dos per a la resta d'acusats locals 01.10.2018 | 14:53


Dijous comença el judici a Adolf Todó i a exconsellers de l'antiga Caixa Manresa pel cas CatalunyaCaixa
Dijous començarà a la secció vuitena de l'Audiència Provincial de Barcelona el judici ) el judici a exalts càrrecs de l'extinta Catalunya Caixa per haver aprovat increments de sou als directius mentre l'entitat era sostinguda amb fons públics.

La fiscalia demana 4 anys de presó per a l'expresident de l'entitat, Narcís Serra, i per al bagenc Adolf Todó, exdirector general de CatalunyaCaixa. En total, es jutjaran 41 persones que van formar part de consells d'administració de la caixa per administració deslleial. Entre aquests figuren onze representants de la Catalunya Central al consell d'administració de l'entitat resultant de la fusió de Caixa Manresa, Caixa Catalunya i Caixa Tarragona.

Així, la Fiscalia demana 4 anys de presó per a 17 dels acusats, entre els quals Serra i Todó, a qui atribueix dos delictes d'administració deslleial, i 2 anys per als altres 24, als quals només atribueix un dels dos delictes. A més, reclama que els acusats paguin al FROB 2.568.000 euros més interessos en concepte de responsabilitat civil.

Entre els acusats als quals el fiscal demana quatre anys figura l'exalcalde de Sant Joan de Vilator-rada Francesc Iglesias, que, com la resta d'acusats als quals es demana aquesta pena, formava part del consell d'administració de Caixa Catalunya. El fiscal demana dos anys per a Manel Rosell (que posteriorment va presidir Catalunya Caixa); l'advocat Josep Maria Badia; els exalcaldes Josep Camprubí (Manresa) i Maria Antònia Trullàs (Calaf); l'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno; el doctor Lluís Guerrero; l'expresident de Mútua Manresana Ramon Llanas; a més del moianès Josep Cataot; el calafí Joaquim Palà i la santjoanenca Laura Vives, en qualitat d'impositors. Aquests deu integraven el consell d'administració de Caixa Manresa, i entre el juliol i el novembre del 2010 van passar a formar part del consell provisional integrat de les caixes fusionades.

El judici, que se celebrarà inusualment a la sala polivalent de l'audiència atesa la gran quantitat d'acusats, s'allargarà fins a finals de novembre.

1 octubre 2018

Regió7